Sunday, Apr 28, 2024

صفحه نخست » چگونه اسلام در ایران ُمرد!

ahmad.jpgاحمد وحدت خواه - ویژه خبرنامه گویا

روزی روزگاری در ایران عزیز ما خانواده هایی که پنج فرزند داشتند آنها را موهبت الهی و بازتاب ایمان خود به اسلام و پنج تن آل عبا (محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین) می دانستند.
چه روزگاری بود!

در محله ها محرم که می آمد بچه های محل یکی از منازل کوچه را که بزرگترین حیاط و مومن ترین صاحباخانه را داشت برای زدن تکیه انتخاب می کردند.

قدم بعدی سیاهپوش کردن در و دیوار حیاط و زدن تیجیر بر سقف آن و آویختن پارچه های منقش به شعارهای «‌باز این چه شورش است که در خلق عالم است»‌ بود.

در منزل همسایه این تکیه حسینی، بساط چای و پذیرایی از عمدتا خانمهای عزادار ماه محرم برپا بود که شبها اول در پای منبر دعا نویس محله و سپس آخوندی که راننده اش با ماشین رامبلر آمریکایی او را برای ذکر مصیبت کربلا می آورد می نشستند.
گریه و ناله تا دلتان بخواهد.

برخی غروبها که دسته های عزاداری از محله های دیگر ناگهان بر تکیه های مجاور سرازیر می شدند آنها «به حرمت سالار شهیدان» با «خوش آمدید به این عزا»‌ مقدم آنها را گرامی می داشتند.

ماه رمضان ها «حاج فلانی» کوچه را با چراغهای مهتابی که تازه از ژاپن وارد شده بودند تا صبح روشن نگه می داشت و غروبها در منزلش افطاری می داد و شبهای قدر جمعیتی بود که تا سحرگه به یاد «شمشیر خوردن علی» ‌و نفرین بر ابن ملجم بیدار می نشستند.

حرمت ماه رمضان تا آنجا بود که عرق سگی خورها هم در طول آن دهنشان را آب می کشیدند و لب به آن نمی زدند. اگر هم خیلی وابسته آن بودند در زیرزمین منزل دو استکان یواشکی سر می کشیدند و پس از آن یک چایی نعنا می خوردند تا اهل خانه از گناه کبیره آنها دور بماند.

عید میلاد هم که می شد در همان منزل چند آخوند دبیرستان دیده که تازه ریشهایشان در آمده بود را دعوت می کرد تا برای جوانهای محل ضمن خوردن شیرکاکائو از ظهور مهدی صحبت کنند.

گذشت و گذشت تا در پی انقلابی به نام اسلام و همه آنچه که در این فرهنگ عزاداری و سینه زنی به بهانه گسترش عدالت پروری و تربیت انسان آزاده و داشتن جامعه ای عاری از فساد و ظلم تبلیغ می شد با ظهور جمهوری اسلامی به واقعیت پیوست.

۴۵ سال پس از حاکمیت اسلامی که خمینی و هواداران مذهبی و نوچه های توده ای آنها در مضحکه ای تاریخی که سناریو و کارگردانی آن را کمپانیهای نفتی هفت خواهران به نام «جمهوری اسلامی» بر ایران ما حاکم کرد امروز حتی خواندن یک ترانه میهنی توسط قهرمان ملی توماج صالحی با حکم مرگ روبروست.

یادش به خیر آن اسلامی که ما می شناختیم. به اسلام جنگ و مرگ و ننگ خوش آمدید!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy