Sunday, Jul 14, 2024

صفحه نخست » کرباسچی: جلیلی چه کاره است؟

14-4.jpgبی بی سی فارسی - در ادامه انتقادها از سعید جلیلی برای «تشکیل دولت سایه»،‌ غلامحسین کرباسچی،‌ مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن هم گفت که در حال حاضر در ایران «یک آدمی آمده و می‌گوید من دولت سایه تشکیل می‌دهم، چه کاره است که دولت سایه تشکیل دهد؟»

او در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد که امروز منتشر شد گفت اینکه فردی که به گفته خودش «حزب و دسته‌ای» ندارد، بخواهد براساس «سلایق، عقیده و وابستگی‌های خودش» عده‌ای را نقد کند، «به معنی لوث کردن مفاهیم سیاسی است، آن را جدی نگیرید.»

شهردار پیشین تهران گفت «۲۰ سال است هی می‌گویند دولت سایه، دولت سایه. اینها حرف است» اما در عین حال از دستگاه‌های نظارتی خواست این مسئله را بررسی کنند.

علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم دیروز در شبکه ایکس از قوه قضائیه و وزارت کشور خواسته بود تا «ابعاد مالی و حقوقی دولت سایه را شفاف کنند.»

اصطلاح دولت سایه در سیستم سیاسی کشورهای مثل بریتانیا،‌ کانادا و استرالیا وجود دارد و احزاب مخالف با تشکیل یک دولت سایه، وزرا و مسئولان دولت احتمالی خود را تعیین می‌کنند تا ضمن بررسی عملکرد دولت حاکم،‌ نشان دهند که آمادگی در دست گرفتن قدرت را دارند.

سعید جلیلی نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری اخیر در تبلیغات انتخاباتی خود به تشکیل دولت سایه اشاره کرده بود. او پس از شکست از حسن روحانی در انتخابات پیشین هم از تشکیل دولت سایه صحبت کرده بود.

کارنامه دولت سایه آقای جلیلی به روایت سایت رسمی او مجموعه‌ای از سفرها و جلسات و کارگروه‌ها با هدف «طراحی اقدامات گام‌به‌گام در موضوعات اساسی اقتصادی، مدیریتی، سیاسی و فرهنگی» بود.

اما منتقدانش می‌گویند هدف اصلی او این بود که «چوب لای چرخ» مذاکرات هسته‌ای در دولت حسن روحانی بگذارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy