دوشنبه 20 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


آقای خاتمی! يک پيشنهاد دارم، روزبه ميرابراهيمی

روزبه ميرابراهيمی
همه نيروهای فعال در ايران از چپ مذهبی و نزديک ترين افراد به نظام تا دورترين نيروهای فعال بر اين نکته متفق القول هستند که در دو دهه اخير "نظارت استصوابی" شورای نگهبان عملا انتخابات و انتخاب در جمهوری اسلامی را مخدوش کرده است ... [ادامه مطلب]

چرا اعدام خشونت را گسترش می دهد؟ جهانگير گلزار

جهانگير گلزار
اگر ما اعدام را تنها وسيله و امکان بدانيم، همان وسيله ای را انتخاب کرده ايم که قاتل انتخاب کرده است. اين وسيله بی حقوق کردن انسان است. اين وسيله زور عريان است. اين وسيله تحقير انسانيت است. نمی شود با وسيله بد و يا با وسيله ای که قاتل به کار برده جبران خسارت کرد  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان بسيج دانشجويی: اوباما و تصميم‌سازان آمريکا شعار "ما می‌توانيم" را از احمدی‌نژاد ياد گرفتند، ايسنا

- اوباما برای مهار وقوع انقلاب اجتماعی در آمريکا انتخاب شد

رييس سازمان بسيج دانشجويی گفت: مراکز قدرت و تصميم‌سازان آمريکا، اوباما را برای مهار وقوع انقلاب اجتماعی در اين کشور انتخاب کردند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، رضا سراج در مراسمی که از سوی بسيج دانشجويی دانشگاه قم برگزار شد، به انتخاب اوباما در انتخابات رياست جمهوری آمريکا اشاره کرد و افزود:‌ آمريکايی‌ها قصد داشتند با ايجاد فضای دو قطبی، هيلاری کلينتون را چهره‌سازی و به عنوان رييس جمهور اين کشور انتخاب کنند، اما به دليل تحولاتی که در آمريکا و جهان در حال شکل‌گيری بود، مسير برنامه را عوض کردند و پس از کشمش طولانی، سرانجام اوباما را به عنوان چهل و چهارمين رييس‌جمهور آمريکا برگزيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: در دوران حاکميت بوش، نوعی یأس و سرخوردگی در دل مردم به وجود آمده بود و لابی‌ها و تصميم‌سازان آمريکا شرايطی به وجود آوردند تا با انتخاب اوباما، یأس و نااميدی مردم ترميم و مديريت شود.

سراج مهار تحولات اجتماعی در آمريکا، تغيير وضعيت موجود، تبديل آمريکا به قدرت هژمون و... را مهم‌ترين اهداف انتخاب اوباما عنوان کرد و افزود: مراکز پژوهشی آمريکا پيش‌بينی کرده بودند که اين کشور در سال ۲۰۲۵ دچار نوعی شکاف اجتماعی می‌شود اما در بررسی‌های ديگر خود به اين نتيجه رسيدند که در سال ۲۰۰۶ شکاف اجتماعی در اين کشور ظهور و بروز کرده است. از اين رو مراکز قدرت و تصميم‌سازان آمريکا، اوباما را برای مهار وقوع انقلاب در اين کشور انتخاب کردند.

وی گفت: تا ۱۰ سال آينده ۸۰ ميليون نفر در آمريکا بازنشسته می‌شوند. اين جمعيت برای دولت آمريکا تعهداتی به بار می‌آورد؛ در حالی که ميزان ذخيره‌ای که در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد، بسيار ناچيز است.

وی اظهار داشت: انتخاب اوباما برای تغيير افکار عمومی جهان و اميدبخشی به سرمايه‌گذاران آمريکايی بود و لابی‌های اين کشور در اين عرصه تا حدودی موفق عمل کرده‌اند.

رييس سازمان بسيج دانشجويی به اوضاع سياسی جهان پس از انتخاب رييس جمهور جديد آمريکا اشاره کرد و بيان داشت: در آمريکا سه اصل امنيت ملی و حفظ و بقای آمريکا، منافع حياتی و منافع مهم وجود دارد که هيچ مسوولی نمی‌تواند از اين اصول تخطی کند و ما نبايد از انتخاب اوباما ذوق‌زده شويم.

وی خاطرنشان کرد: با انتخاب اوباما، نگاه آمريکا به ايران شديدتر می‌شود و عده‌ای که با انتخاب وی ذوق‌زده می‌شوند در واقع گاف سياسی می‌دهند.

وی با بيان اينکه اوباما و تصميم‌سازان آمريکا شعار «ما می‌توانيم» را از احمدی‌نژاد ياد گرفتند، تصريح کرد: اين شعار مردم آمريکا را تهييج کرد تا برای تغيير وضع موجود و رهايی از یأس و سرخوردگی به اوباما رأی دهند.





















Copyright: gooya.com 2016