سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادق محصولی: تا به حال يک نوع رانت يا يک ريال وام دريافت نکرده‌ام، ايسنا

- تعامل سازنده با قوای ديگر و شورای نگهبان به ويژه درباره انتخابات لازم است
- صيانت از آراء مردم را بر خود واجب می‌دانم

وزير پيشنهادی کشور در دفاع از خود با تشکر از احمدی‌نژاد برای معرفی وی به عنوان وزير پيشنهادی، گفت: اينجانب خود را متعهد به مسير دولت نهم با محوريت عدالت‌گستری، مهرورزی، خدمت به مردم، پيشرفت و تعالی کشور در زمينه‌های مادی و معنوی می‌دانم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، صادق محصولی ادامه داد: شايعاتی مبنی بر اين‌که بنده رييس ستاد انتخاباتی دکتر احمدی‌نژاد بودم، در جلساتی که با نمايندگان داشتيم مطرح شد که بنده عرض کردم و مجددا عرض می‌کنم که بينی و بين‌الله بنده خبر ندارم که تا به حال آقای احمدی‌نژاد نه به من حتی به کس ديگری حکم رياست ستاد انتخاباتی داده باشد؛ لذا اين شبهه‌ای بيش نيست. همچنين بنده انتظار داشتم دوستانی که در مخالفت صحبت کردند، با دقت بر روی تاريخ‌ها مطالب را به صورت صحيح ارايه می‌کردند.

وی ادامه داد: سود پروژه‌ای که سال ۷۲ شروع شده، سال ۷۶ حاصل می‌شود نه سال ۷۲ و پروژه‌ای که بايد سود می‌داشت و سود نداشته و هزينه‌ای که بايد به ما می‌داد، طرف دولت نداده، تنها قراردادی که ما در طول عمرمان با دولت به صورت اقتصادی بسته‌ايم و مبلغ ۳۶۵ ميليون تومان از دوران رياست جمهوری هاشمی بنده طلبکارم و اسناد آن را در جلسات مختلف نشان دادم که در دوران خاتمی قبول کردند، اين بدهی را داری. ولی شما به خاطر اين‌که اين پروژه برای استانداری بسيار نفع دارد، بايد ببينيم برابر سودی که آن زمان دادند حاضريم به شما بدهيم و شما اين را تکرار کن و ما متعهديم بدهی قبلی شما را هم بدهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محصولی گفت: اسناد مهر و امضاء شده سازمان همياری شهرداری اردبيل را در دوران دوم خرداد نشان عزيزان دادم که طرف قراردادی که مربوط به سازمان همياری است، امضاء کرده‌اند و بنده حاضر نشدم ادامه دهم و طلبکاری‌ام همچنان ادامه دارد. علی‌رغم اين که نامه‌های متعددی به رييس جمهور و وزير کشور و استانداری وقت نوشتم و اعلام کردم که قبول داريم که بدهکاريم، ولی پول آن را نداريم که بدهيم.

وزير پيشنهادی کشور، گفت: اين تنها موردی بود که آقايان ادعا می‌کنند، از آن رانت استفاده شده که هزينه‌ی ما که ۱۰ درصد از سود بود، آن ۱۰ درصد را نداده‌اند، چه برسد به اين که سود آن را بدهند.

محصولی افزود: مطالبی هم شايبه کرده بودند، مبنی بر اين‌که اينجانب رانتی يا وامی گرفته‌ام. عرض کردم اينجانب تا به حال يک نوع رانت يا يک ريال وامی چه به صورت بانک خصوصی يا دولتی دريافت نکرده‌ام. همچنين عزيزمان به عنوان مخالف گفت شما در رابطه با مسائل امنيتی چه تجاربی داريد؟ فکر می‌کنم شايد ايشان رزومه من را مطالعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: بنده ۲۱ سال داشتم که فرماندار بودم، ۲۲ ساله بودم که معاون سياسی – انتظامی استانداری بودم، آن هم در استانی که تنها مشکل اصلی آن مشکل امنيتی بوده است، يعنی آذربايجان غربی. همچنين مسوول سپاه که به عنوان فرمانده‌ی منطقه‌ی پنج که شدم، در آنجا مسووليتم مبارزه با اشرار در مرزها به عنوان مشکل امنيتی بود و همزمان آن کمک به تشکيل لشگر عاشورا. لذا علاوه بر اين مسووليت‌های قبلی فرماندهی لشکر و مشاور رييس جمهور بودن و عضو مستمر در دولت بودن بر تجارب قبلی من در زمينه‌های مختلفی که وزارت کشور نياز دارد از آن برخورد باشد، افزوده است.

محصولی خاطرنشان کرد: اين‌که متصدی يکی از بخش‌ها مستقيما وزارت کشور نيست، اين دليل نيست که وزارت کشور در آن مساله هيچ دخالتی نداشته باشد. وزارت کشور يک وزارت حاکميتی است که استانداران در مناطق مختلف برای کليه‌ی امورات از جمله در رابطه با مباحث بانوان و آسيب‌های اجتماعی و خانواده‌های بی‌سرپرست بايد رسيدگی کند.

وزير پيشنهادی کشور، گفت: هماهنگی و پيگيری اين‌ها و حتی برخی از شوراهايی که به صورت شورای عالی در استان‌ها برای رسيدگی عمومی تشکيل می‌شود، با استانداری‌هاست؛ لذا برخی از موارد به طور مستقيم و برخی موارد به طور غير مستقيم به وزارت کشور مربوط می‌شود و بنده خود را موظف می‌دانم در اين مورد، برنامه‌های اجرايی در حدی که در وسع من است، داشته باشم و به مورد اجرا بگذارم.

محصولی ادامه داد: وزارت کشور در واقع مدير داخلی کشور است و يک وزارتخانه حاکميتی است. خوشبختانه به نظر بنده به خاطر تلاشی که در بخش خصوصی هم داشته‌ام، تا آنجايی که می‌شود با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی و توصيه‌های مقام معظم رهبری بايد تمام تلاش خود را بکنيم که امور تصدی‌گيری را از اين وزارتخانه و همچنين نهادهايی که به شکلی به اين وزارتخانه مرتبط هستند، از جمله شهرداری‌ها يا ساير بخش‌ها کم کنيم و يا از بين ببريم و به بخش خصوصی منتقل کنيم.

محصولی تصريح کرد: لذا سازمان اجرايی کشور را بايد به صورت هماهنگ و کاملا پيوسته با نمايندگان به پيش ببريم.

به گفته‌ی وی تمام تلاش ما در رابطه با طرح‌های عمرانی خواهد بود. ما سعی خواهيم کرد اگر مجلس رای اعتماد به بنده دهد، با اولويت پايان دادن به طرح‌های نيمه تمام و رسيدگی به مصوبات سفرهای استانی، آنها را سامان داده و سرعت کار را همراه با دقت و کيفيت بالا ببريم.

وی گفت: ضمن اين‌که وزارت کشور و استانداری‌ها بايد برای توسعه‌ی سرمايه‌گذاری و توسعه‌ی بازار اقدام کنند، باز اين هم از جمله مواردی است که شايد دوستان فکر کنند، وظيفه وزارت اقتصاد است، ولی همچنان که اشاره کردم با توجه به نقشی که استاندارها در مناطق دارند، اين هم از وزارت کشور انتظار می‌رود.

وی همبستگی ملی با استفاده از تمام ظرفيت‌های کشور و استفاده از ظرفيت‌های افراد و استفاده از ظرفيت‌های اقليت‌های دينی کشور را مورد نظر خود دانست که بتوان در سايه‌ آن همبستگی ملی را به اعلی‌ترين درجه برسانيم.

محصولی در ادامه به اشاره به اين‌که نشاط‌های ملی، اجتماعی و سياسی جزو برنامه‌های بنده است، افزود: با گفت‌وگوها و نقد سازنده انشاءالله می‌توانيم با حضور گروه‌های مردمی و احزاب و با فضای همدلی و برادری، رضايتمندی عمومی در مردم فراهم ‌شود.

وزير پيشنهادی کشور با بيان اين‌که بايد کرامت انسان‌ها را محترم بشماريم، ادامه داد: وزارت کشور بايد از حقوق شهروندی حراست کند و برای همين هم آزادی‌های فردی و اجتماعی و سياسی مطابق قانون بايد محترم شمرده شود.

وی افزود: تعامل سازنده با قوای ديگر و شورای نگهبان به ويژه در رابطه با انتخابات و همچنين تعامل سازنده با نمايندگان مردم را لازم می‌دانم.

به گفته محصولی عدم استفاده از ظرفيت نمايندگان، اطلاعات آنان و مشورت با آنان را نوعی اسراف می‌دانم و به عقيده بنده اگر برای استفاده از نظرات مردم و نخبگان و اطلاع از مناطق کشور بخواهيم رجوع کرده و مشورت بگيريم، نمايندگان در اولويت هستند، بنابراين همچنان که بنده در مصاحبه خود گفتم که افکار خارج از اين چارچوب را قبول ندارم، اينجا صراحتا اعلام می‌کنم که تعامل با نمايندگان را وظيفه خود می‌دانم.

وزير پيشنهادی رييس‌جمهور اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی سالم، شکوهمند با مشارکت حداکثری مردم، آزاد و قانونمند بايد به اجرا درآيد که برای سن ارزش يک رای هم به عنوان يک امانت محترم است و در جلسات مختلف نيز گفتم. عزيزان من اگر حتی يک نفر با اين ديد که يک رای جابجا شود، يا هر تعداد رايی جابجا شود خدايی نکرده با اين تفسير که به نفع يک جريانی تمام شود و يا با اين فکر که اگر تعدادی آرا به نفع يک کانديدای مورد نظر جمعی به نفع آن افزوده شود و ممکن است خدا راضی باشد را به هيچوجه حتی يک رای را قبول ندارم.

صادق محصولی در ادامه دفاعيات خود گفت: استدلال شرعی اين حرف آن است که اگر خداوند مصلحت می‌دانست دل‌ها را منقلب می‌کرد نه يک رای، نه صد رای و نه ده ميليون رای. بلکه ميليون‌ها رای را در قلوب مردم برای کانديدای مورد نظر فراهم می‌کرد، همچنان که در انتخابات نهم رياست جمهوری شاهد آن بوديم، بنابراين همچنان که توضيح دادند بنده هم عرض می‌کنم که صيانت از آراء مردم را بر خود واجب می‌دانم.

به گزارش ايسنا، وزير پيشنهادی کشور، يادآور شد: امنيت اجتماعی و روانی بايد به عنوان يکی از اولويت‌هايی که در مدت کم از عمر دولت نهم مانده است برقرار شود که اولويت اصلی در اين مدت ايجاد امنيت فراگير و برگزاری انتخابات شکوهمند است.

وی افزود: توجه ويژه به عدالت‌محوری و رسيدگی خاص به مناطق محروم و با شناسنامه‌دار کردن مناطق محروم ان‌شاءالله سعی خواهيم کرد که بيشتر از پيش به آنها رسيدگی شود.

محصولی گفت: کمک به مناطق آسيب‌ديده از سوانح و بلايای طبيعی، توجه به گسترش نهادها و موسسات مردمی، شوراها و احزاب و حمايت از آنان جزو برنامه‌های اصلی اينجانب است که به طور مفصل در برنامه‌ها اعلام شده است.

وی يادآور شد: خدمت عزيزان می‌گويم که بنده حاضرم سری مطالبی که هست را بياوريد و سند بياوريد تا بنده پاسخگو باشم، اما وقتی شايعاتی تحت عنوان می‌گويند هست، همه اينها به کميسيون اصل نود رفته و آنها بررسی کرده و اعلام شده است که بنده هيچ مشکلی برای وزارت کشور ندارم.

محصولی تصريح کرد: اگر بنا باشد که فقط به شايعات توجه کرد، آن وقت که لازم می‌شود، ديگران برای ترس از شايعات حتی واقعيت‌ها را پنهان کنند، در صورتی که بنده صادقانه همچنان که دور قبل هم اعلام کردم، اين دفعه نيز گفتم و هر چه بود را پاسخ دادم و دوستان را اقناع کردم.

وزير پيشنهادی کشور، با بيان اين‌که آمادگی کامل خود را برای هر نوع فداکاری در راه خدمت به ملت اعلام می‌کنم، از وزرا و سرپرست‌های قبلی کشور تشکر و ابراز اميدواری کرد: اگر نمايندگان به من رای مثبت دادند با قوت و قدرت در اين سمت کار می‌کنم و اگر هم رای آنان مثبت نبود در سنگر ديگری باز به عنوان سربازی کوچک برای اين نظام فداکاری خواهم کرد.





















Copyright: gooya.com 2016