سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ حسين موسويان به عماد افروغ: گــــذشــــت مـــی‌کــــنــــم، ايسنا

پيرو انتشار خبر رای محکوميت سايت عدالتخانه از سوی شعبه ‌‌١٠٨٣ به شش ماه حبس تعزيری و ده ميليون ريال جزای نقدی بدل از ‌‌٢٠ ضربه شلاق تعزيری، عماد افروغ با نوشتن نامه‌ای به سيدحسين موسويان شاکی پرونده از وی خواست که " باتوجه به منافع و مصالح ملی از شکايت خود صرف‌نظر کنيد" موسويان نيز به نام وی پاسخ داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) متن کامل پاسخ حسين موسويان به نامه عماد افروغ به اين شرح است:

استاد محترم جناب آقای دکتر عماد افروغ؛ با سلام

مرقومه شريف را به دقت مطالعه کردم. مستحضريد که از زمان بازداشت من در تاريخ ‌١٠ /‌٢ /‌٨٦ ‌١٣ تا زمانی که معاون امنيت دادستان تهران و قاضی پرونده، قرار خود مبنی بر بيگناهی بنده نسبت به هر سه اتهام موجود در پرونده را در تاريخ ‌٤ /‌٩ /‌٨٦ ‌١٣ صادر نمود، توسط يک جريان مرموز، گسترده‌ترين اتهامات ناروا و دروغ به طور هدفمند و سازمان يافته به شرح زير در رسانه‌ها مطرح شد:

‌١- موسويان برخی از مصوبات سری شورای عالی امنيت ملی را به بيگانگان داده است.

‌٢- موسويان يک سند فوق سری نظام را به سفارت انگليس در تهران داده است.

‌٣- موسويان اسناد مهمی در مورد پرونده هسته‌يی به بيگانگان داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


‌٤- موسويان اطلاعات پايگاه نظامی – امنيتی ايران در اروپا را به سرويس اطلاعاتی( MI۶ ) داده است.

‌٥- اتهام جاسوسی موسويان تاييد شد.

‌٦- موسويان در يکی از مکالمات تلفنی خود بر تسريع طرف‌های غربی بر صدور قطعنامه در سازمان ملل تاکيد کرده است.

‌٧- موسويان در يک مکالمه تلفنی به طرف خارجی گفته که با پشتيبانی شما مجلس هشتم را فتح خواهيم کرد.

‌٨- موسويان در يک مذاکره پنهانی برخی از هزينه‌های مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام را از انگليس گرفته است.

‌٩- موسويان اسناد اسرار نظام را به بيگانه داده است.

‌١٠- موسويان برخی از اسناد دوره قبل وزارت اطلاعات را به انگليسی‌ها داده است.

‌١١- موسويان با يک ديپلمات آمريکايی به مدت طولانی ارتباط داشته است.

‌١٢- موسويان از همکاری با مرکز تحقيقات استراتژيک منع شده و در آينده هم حق همکاری با اين مرکز را ندارد.

‌١٣ـ اتهام موسويان ، اتهام اقتصادی و تخلف مالی است.

‌١٤- موسويان مانع بازگشت سيروس ناصری به ايران شده است.

‌١٥- موسويان اسناد مهمی به اروپا داده است.

‌١٦- موسويان در سفرهای خارجی با اعضای سرويس‌های اطلاعاتی اروپا ملاقات داشته و اطلاعات داده است.

‌١٧ـ وزير اطلاعات جرم جاسوسی موسويان را محرز دانست.

‌١٨- موسويان جهت شايعه‌سازی، گزارشات دروغ در مورد سازش دولت با اروپاييان به خبرگزاری‌ها می‌داده است.

‌١٩- موسويان در امضای معاهده CTBT بدون اجازه و تصويب مجلس دخالت داشته و خيانت کرده است.

‌٢٠- موسويان به اشتباهات خود اعتراف کرده است.

اين اتهامات دروغ در حالی در گسترده‌ترين سطح منتشر می‌شد که:

اولا: ابدا در پرونده وجود خارجی نداشت، وزارت اطلاعات و دادستانی همچنين ادعاها يا اتهاماتی را حتی با بنده مطرح هم نکرده بودند.

ثانيا: بسياری از اين اتهامات ضربه به نظام و انقلاب و کشور در سطح جهانی بود.

ثالثا: جريان مرموز مذکور در لباس مدعيان انقلاب و ارزش‌های اسلامی به طور کاملا آشکار و با حداکثر توان تلاش نمود که با ايجاد چنين فضايی، برخی از بزرگان و چهره‌ های برجسته و شاخص روحانيت، کشور، انقلاب، و نظام را مورد ناجوانمردانه‌ترين تهمت‌ها و افترائات قرار داده و در جهت اهداف سياسی خود، بهره برداری کند.

به طور قطع چنين پديده‌ای پس از انقلاب، بی‌سابقه بود و بديهی است همانطور که جنابعالی مرقوم فرموده‌ايد، عده ای از جوانان مخلص و دلسوز هم ناخواسته قربانی اين ماجرا شدند و اين دروغ های عجيب و غريب را منتشر کرده و مرتکب گناهی بزرگ شدند. امام صادق(ع) ‌فرمود: " هرکه ايمان به خدا و روز قيامت دارد، در محل ريبه و تهمت نايستد."

هم‌چنين امام صادق(ع) فرمود: "هر که حکايتی نقل کند بر ضرر مومنی و مقصودش اين باشد که او را چرکين کند و آبروی او را بريزد تا از چشم مردم بيفتد، خدا او را از بستگی خود براند و به بستگی با شيطان بکشاند و شيطان هم او را بپذيرد."

و اين‌که احاديث و روايت‌های متعدد از معصومين عليهم السلام نقل شده که حرمت آبروی مومن بالاتر از حرمت کعبه و بالاتر از حرمت خون مومن است و ...

شکايت‌های من از برخی رسانه‌ها به خاطر روشن شدن حقيقت نيست؛ زيراکه برای من روشن است که چنين اقدامی نمی‌تواند موجب روشن شدن ابعاد اين ماجرای عظيم گردد. من از ابتدای ماجرای بازداشت صرفا به خاطر مصالح و منافع ملی کشور در مورد محتوی پرونده سکوت کرده و موضوع را به حق تعالی واگذار نموده‌ام که" ان ربک لبالمرصاد: به راستی که پروردگارت در کمين است."

خدای عزوجل فرمود: " هرکه بنده مومنم را خوار کند و آزار دهد، آشکار به جنگ من برخاسته است." بلکه خدای را گواه می‌گيرم که با مشاهده چنين سيل بی‌سابقه تهمت و افترا، تصميم گرفتم به تکليف دينی خود عمل نموده و برای دفاع از ارزش‌های دين مقدس اسلام و نيز جهت مبارزه با يکی از آفت‌های بزرگ فعلی انقلاب يعنی رواج افسار گسيخته تهمت و دروغ و افترا، از رسانه‌های مذکور شکايت کنم تا بدين وسيله در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی قدمی برداشته باشم.

رسول اکرم فرمود: " آيا شما را از بدترين افرادتان آگاه نکنم؟" عرض کردند چرا ای رسول خدا، فرمود: "کسانی‌که سخن‌چينی می‌کنند، آنان که ميان دوستان جدايی می‌افکنند، کسانی‌که برای افراد پاک و بی‌گناه عيب می‌تراشند. "

اما اکنون که جنابعالی شهادت داده‌ايد، مدير " سايت عدالتخانه " از جوانان دلسوز جنبش عدالتخواه دانشجويی است و با توجه به مطالبی که اخيرا در اين سايت مشاهده کرده‌ام، با الهام از تعاليم عاليه اسلام و قول رسول اکرم(ص) که فرمود: "هرکه تيغ ستم کشد به همان شمشير کشته شود و هرکس برای برادر خويش چاهی کند، در آن افتد، هرکه مهربانی نکند، بدون مهربانی نشود و هرکه پوزش کسی را نپذيرفت خداوند پوزش او را نخواهد پذيرفت." درخواست حضرتعالی را اجابت نموده و با گذشت خود، از رييس محترم دادگاه در خواست می‌نمايم که نسبت به حکم محکوميت آقای امير تفرشی ، قرار موقوفی تعقيب ايشان را صادر نمايند.

سيدحسين موسويان
‌٢٧ /‌٨ /‌٨٧





















Copyright: gooya.com 2016