چهارشنبه 29 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت ‌‏خارجه: پيگير ماجرای ربوده‌‏شدن کشتی‌‏ ايرانی هستيم، ايلنا

- مديرکل آژانس به وظيفه حرفه‌‏ای خود عمل کند

تهران- خبرگزاری کار ايران
سخنگوی وزارت‌‏خارجه ايران از محمد البرادعی مدير کل آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی‌‏خواست تا در گزارش جديد خود درباره ايران به وظيفه سازمانی و صنفی اين آژانس عمل کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا"، حسن قشقاوی درگفت و گو باخبرنگاران درحاشيه بازديد از نمايشگاه بين‌‏المللی مطبوعات و خبرگزاری‌‏ها درتهران گفت: مهم اين است که در گزارش مديرکل آژانس انحرافی از مواضع صنفی نبوده و در آن مواضع سياسی اعمال نشود.
سخنگوی دستگاه ديپلماسی ايران در عين حال خاطرنشان کرد: وزارت‌‏خارجه قصد پيش‌‏بينی درباره مفاد گزارش رئيس ديده‌‏بان اتمی سازمان ملل را ندارد و پس از انتشار گزارش درباره آن اظهار نظر رسمی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت‌‏خارجه از پيگيری‌‏های در دست اجرای اين وزارتخانه درخصوص گزارش‌‏های حاکی از ربوده‌‏شدن يک فروند کشتی‌‏باری ايرانی در آب‌‏های اقيانوس هند و نزديک به ساحل کشور سومالی خبر داد.
وی با اشاره به اينکه اين خبر را از طريق خبرگزاری چين شنيديم و پيگيرماجرا هستيم، گفت: در دو روز گذشته يک سوپر نفت‌‏کش سعودی نيز در منطقه مذکور ربوده شده است.
سخنگوی وزارت‌‏امورخارجه از قدرت های نظامی دريايی برای بی‌‏تفاوتی در قبال اين حوادث انتقاد کرد.
سخنگوی‌‏امورخارجه هدف از اين گونه اقدامات را عمدتاً با اهداف باج گيری دانست و اضافه کرد: توقعی که از دولت‌‏های بزرگ مدعی داشتن پيکره دريايی قدرتمند می‌‏رود اين است که نسبت به اين پديده بی‌‏تفاوت نباشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نقش مطبوعات در شکل دهی افکار عمومی و و انتقال مطالب ميان مردم و مسئولين غيرقابل انکار است.
قشقاوی، افزود: مطبوعات از کهن‌‏ترين ابزارها و ارکان اطلاع رسانی در جوامع هستند و اثرگذاری مطبوعات در حوزه اطلاع‌‏رسانی و اقناع افکارعمومی برکسی پوشيده نيست.
وی اظهار داشت: برهمين اساس پيشرفت تکنولوژی و فناوری های جديد علمی در عرصه ديجيتال هنوز نتوانسته اثرات چشمگير مطبوعات در عرصه های مختلف جامعه را تحت شعاع قرار دهد.
قشقاوی با اشاره به نقش محوری مطبوعات و رسانه‌‏ها در تامين نيازهای خبری جامعه، افزود: امروز جامعه مطبوعاتی ايرانی از نشاط و پويايی قابل توجه ای در مقايسه با رسانه‌‏ها و مطبوعات کشورهای منطقه و قاره برخوردار است.
سخنگوی وزارت‌‏خارجه گفت: برگزاری نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها فرصت مناسبی برای بحث و تبادل و نظر ميان مخاطبين و اصحاب رسانه در خصوص رفع مسايل و مشکلات حوزه اطلاع رسانی کشور است.
به گفته وی ، برگزاری مستقل نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‏ها حرکتی موثر در جهت توسعه و رونق فعاليت های مطبوعاتی کشور است.





















Copyright: gooya.com 2016