چهارشنبه 29 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی فراکسيون اقليت مجلس: حضور محصولی در وزارت کشور ايراد حقوقی دارد، آفتاب

* از نظر ما حضور محصولی هم اکنون در وزارت کشور به عنوان وزير جای ترديد و سئوال جدی دارد.

آفتاب: سخنگوی فراکسيون اقليت مجلس با اعتقاد به مخدوش بودن آرای صادق محصول وزير کشور در جلسه رای اعتماد روز گذشته مجلس به خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «براساس تفسير حقوقدانان و صاحب‌نظران اکثريت مطلق به معنای نصف به اضافه يک است که محصولی اين رای را نداشت لذا طبق قانون ايشان الان نمی‌تواند وزير کشور باشد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده ايلام با بيان اينکه ما ادله خود را با توجه به نظرات حقوقدانان تنظيم کرده و در جلسات آتی مجلس آن را مجددا ارائه خواهيم کرد، گفت: «از نظر ما حضور محصولی هم اکنون در وزارت کشور به عنوان وزير جای ترديد و سئوال جدی دارد لذا ما خواهان اين هستيم که حتما در اين زمينه تجديدنظری در ارتباط با رای گيری وی به عمل آيد».

سخنگوی فراکسيون خط امام(ره) مجلس گفت: «اگر آقايان در مجلس معتقد هستند که محصولی رای اعتماد آورده است يک بار ديگر وی را در معرض رای اعتماد مجلس قرار دهد که در اين صورت هر چه مجلس تصميم بگيرد برای همه قابل اطاعت است».

قنبری گفت: «البته به غير از بحث اکثريت مطلق آرا که هم اکنون درباره محصولی مطرح است بحث آرايی که گفته می‌شود توسط برخی از اعضای هيات رئيسه و يا منشيان به آرای وی اضافه شده است نيز محل مناقشه است».

وی با اشاره به اين گفته ابوترابی در جلسه علنی امروز مجلس مبنی بر اينکه رای سفيد براساس شماره سريال‌ها کنترل شده است ادامه داد: «اين احتمال وجود دارد که نماينده‌ای کارت سفيد خود را دور انداخته باشد و آن کارت‌های سفيد دور انداخته شده مورد استفاده مجدد قرار گرفته شده باشد لذا ما خواهان اين هستيم که شماره سريال کارت‌های زرد و کارت‌های کبود هم با شماره سريال کارت‌های سفيد تطابق پيدا کند تا کاملا مشخص شود آيا رای تکراری وجود دارد يا خير».

قنبری با اعتقاد به اينکه حتی با وجود عدم رای تکراری هم محصولی اکثريت مطلق آرا را ندارد، گفت: «از اين جهت حضور ايشان به عنوان وزير کشور محل ايراد حقوقی است».

سخنگوی فراکسيون اقليت مجلس با اشاره به پيش رو بودن انتخابات رياست جمهوری دهم و برگزاری اين انتخابات توسط صادق محصولی گفت: «يکی از دغدغه‌های موجود درباره محصولی هم در بين گروههای مختلف سياسی مجلس اين است که ايشان با توجه به ارتباطاتی که با ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد داشته نمی‌تواند به عنوان برگزارکننده انتخابات بی‌طرفی لازم را رعايت کند».

قنبری با اعتقاد به اينکه محصولی نمی‌تواند مدعی باشد که در انتخابات پيش رو کاملا بی‌طرفانه رفتار می‌کند در عين حال گفت: «حتی اگر بی‌طرفانه هم رفتار کند ايشان در معرض اتهام است. امروز زمينه برای برگزاری انتخاباتی که محصولی برگزار کننده آن باشد در کشور وجود دارد و محصولی هم هر چه تلاش کند نمی‌تواند از بازگرداندن اعتماد جامعه به چنين انتخاباتی موفق شود».

سخنگوی فراکسيون اقليت مجلس در پايان اين گفت‌وگو اظهار کرد: «با توجه به شبهاتی که در ارتباط با محصولی وجود دارد بهتر بود که از سوی رئيس جمهور وی اصلا معرفی نمی‌شد، البته رای وی شکننده و غيرقابل قبول است و لذا بايد بار ديگر در معرض امتحان مجلس قرار گيرد تا مشخص شود موفق به رای اعتماد واقعی از مجلس می‌شود يا خير».





















Copyright: gooya.com 2016