پنجشنبه 30 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش سعيدی، معاون امور بين الملل سازمان انرژی اتمی ايران، به گزارش جديد البرادعی، ايرنا

معاون امور بين الملل سازمان انرژی اتمی ايران در پی انتشار گزارش جديد مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت: تهران در چارچوب تعهدات حقوقی خود با‌ آژانس تعامل جامع و سازنده خواهد داشت .

دکتر "محمد سعيدی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سياسی ايرنا اظهار داشت: گزارش جديد البرادعی نشان می دهد که روابط ايران با آژانس بين المللی انرژی اتمی بر اساس معاهده ان .پی.تی ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: ايران در چارچوب ان.پی.تی و موافقتنامه جامع پادمان، دسترسی های لازم را برای بازرسان آژانس در تاسيسات هسته ای خود فراهم کرده است .
اين مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ايران گفت: بنابراين، اين روند همچنان در آينده نيز ادامه خواهد يافت و بازرسان آژانس می توانند از تاسيسات هسته ای ايران در چارچوب ان .پی.تی و موافقتنامه جامع پادمان بازرسی کنند.
سعيدی تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران در چارچوب تعهدات حقوقی خود با آژانس بين المللی انرژی اتمی تعامل جامع و سازنده خواهد داشت .
اين مقام ارشد سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی در خصوص خواسته های شورای امنيت سازمان ملل از ايران در گزارش جديد البرادعی و نيز "مطالعات ادعايی" اظهار داشت: در مورد آنچه که بعنوان خواسته های شورای امنيت در اين گزارش مطرح شده است، با توجه به اينکه ايران مداليته را بطور کامل اجرا کرده است ، بنابراين موضوع باقيمانده ای در اين چارچوب وجود ندارد.
سعيدی گفت: هرگونه درخواست آژانس از اين پس می تواند در چارچوب معاهده ان.پی.تی و موافقتنامه جامع پادمان قابل انجام باشد.
معاون امور بين الملل ، برنامه ريزی و مجلس سازمان انرژی اتمی ايران تصريح کرد: به نظر می رسد، آژانس بايد رفته رفته در همين چارچوب تعامل خود را با جمهوری اسلامی ايران تنظيم کند.
سعيدی در خصوص نگرانی ها از درز اطلاعات مربوط به فعاليت های صلح آميز هسته ای ايران از آژانس به خارج اين نهاد بين المللی گفت: ما فکر می کنيم آژانس و شخص مديرکل ، متعهدانه در حال تلاش هستند تا اجازه ندهند اطلاعات محرمانه هسته ای کشورها از جمله ايران در خارج از چارچوب آژانس مطرح شود.
وی تصريح کرد: با اين حال تصور می کنيم که آژانس نيز در اين باره نگرانی هايی دارد و شخص مديرکل و ساير مسوولان آژانس تلاش دارند که اين نقص و اشکال عمده در سيستم حفظ اطلاعات آژانس را در آينده نزديک برطرف کنند.





















Copyright: gooya.com 2016