شنبه 2 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه زندانيان هوادار آيت الله بروجردی به مجامع حقوق بشری دنيا، مجموعه فعالان حقق بشر

ما پنج تن از زندانيان عقيدتی هستيم که ۲۶ ماه قبل ( مهرماه ۱۳۸۵ - اکتبر ۲۰۰۶ ) به همراه صدها نفر ديگر در محل سکونت روحانی ظلم ستيز ايران، آيت الله سيد حسين کاظمينی بروجردی تجمع کرده بوديم تا بدينوسيله مانع از دستگيری غير قانونی ايشان شويم که طی يک تهاجم وسيع نيروهای امنيتی و پليس و لباس شخصی های وابسته به حکومت، مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفتيم و بازداشت شديم. در ماههای اول در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوين تحت انواع شکنجه ها و بازجويی های شکننده و اعتراف گيری های تحميلی قرار گرفتيم و از آن زمان تاکنون بيش از يک سال را در اسارت گذرانده ايم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متاسفانه دادستانی ويژه روحانيت، کيفرخواست ما را بر اساس اتهاماتی تنظيم نمود که با سوابق گذشته و شخصيت اجتماعی ما کاملا در تضاد بود؛ اتهاماتی از قبيل : محاربه، اقدام عليه امنيت ملی، برهم زدن نظم عمومی، نشر اکاذيب، درگيری با نيروهای پليس، شرکت در اجتماعات غير قانونی، ارتباط با بيگانگان و جاسوسی ... و در جلسات دادگاهی که غيرعلنی و بدون حضور وکيل آزاد برگزار شد، فرصتی برای دفاع از خود به ما داده نشد. در ابتدا به مجازاتهای سنگين و حبسهای طويل المدت محکوم شديم و در نهايت مجازات ما طی چند مرحله به دو سال حبس تعزيری تقليل يافت . لازم بذکر است که ابلاغ کليه احکام مجازات و همچنين احضاريه ها بصورت شفاهی بوده است.
در حقيقت جرم ما، صرفا حمايت از يک چهره سرشناس و يک رهبر دينی است که خواسته های ميليونها انسان ستمديده، مبنی بر جدايی دين از حکومت و رفع تبعيض ها و همچنين تضمين آزادی های قلم و بيان و انتخاب دين را در سخنرانی ها، مصاحبه ها و مکاتبات خود به طور علنی طرح می نمود و حکومت های دينی در عصر نبود پيغمبران را استکبار دينی، ديکتاتوری مذهبی و استثمار عقيدتی می ناميد.
باری، ما شاهد بوده ايم که اين روحانی مردمی به جرم دفاع از حيثيت خداوند و مطالبه حقوق محرومين، تحت انواع تهاجمات و آزارها و شکنجه ها و شايعه سازی های خصمانه قرار گرفت و با وجودی که طی هفده سال مجاهدات خستگی ناپذير، همه چيز خود را از دست داد ولی همواره از مثلث " سازش با ظالم ، سکوت و فرار از کشور" دوری جست و به واقع ، حامی و پناه گرفتاران و ستمديدگان بود .
بدين وسيله ضمن ابراز همدردی مجدد با همه قربانيان آزادی قلم، بيان و عقيده ، بار ديگر با استمداد از تمامی نهادهای مدافع حقوق بشر و همچنين تمامی شخصيتهای حقيقی و حقوقی که نگران و دلسوز آزاديخواهان در غل و زنجير هستند ، درخواست رسيدگی و پيگيری عاجل اين پرونده را داريم .

مهرداد سوری، محمد رضا صادقی، حسن هريسچيان، عليرضا اربابی قهرودی، کامبيز حسينی
آذرماه ۱۳۸۷ برابر با نوامبر ۲۰۰۸
بندهای ۷ و ۸ زندان اوين

توضيح مجموعه: مسئوليت نامه های منتشره تنها بر عهده نويسندگان آن می باشد و اين مجموعه تنها بر اساس اصل آزادی بيان و وظيفه خود اقدام به انتشار نگاشته های زندانيان می نمايد.





















Copyright: gooya.com 2016