دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خودکشی يکی از متهمان بمب گذاری شيراز در زندان از زبان سيدمحمد انجوی‌نژاد، ايسنا

سيدمحمد انجوی‌نژاد، خواهان اعدام علنی متهمين در خيابان شهيد آقايی شد

رييس کانون رهپويان وصال شيراز گفت: خواهش ما اين است که اين مظلوميت ‌٨ ماهه را با علنی کردن مجازات، تخفيف دهند و مظلوميت شهدا را اصل قرار دهند. ضمن آن‌که خواهان پی‌گيری بحث ديه خانواده‌ها و پيگيری شکايت در مجامع بين‌المللی هستيم .
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)منطقه فارس ، سيد محمد انجوی‌نژاد، رييس کانون رهپويان وصال شيراز شب گذسته در جلسه هفتگی کانون در خصوص گفته هايش درجلسه دادگاه گفت: بعد از ‌٢٠ سال يک فضای حماسی و در بردارنده‌ی رنگ و بوی دهه ‌٦٠ را ملاحظه کرديم. عده‌ای که فکر می‌کردند با تمام شدن جنگ فضای شهادت‌طلبی برچيده شده، بايد بودند و می‌ديدند که مجروحان حادثه برای آن‌که شهيد نشده‌اند چه گريه‌ای می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه افتخار شيعه شهادت است، افزود: مظلوميت زيادی در جريان اين حادثه مشاهده شد. تا مدت‌ها حتی اسم شهيد بر فرزندان خانواده‌ی شهدا نگذاشتند. علاوه بر اين با توجه به تشييع جنازه‌ی شهدای اين حادثه که در طول تاريخ شيراز بی‌سابقه و حتی شلوغ‌تر از تشييع پيکر آيت‌الله دستغيب بود، صدا و سيما تنها ‌١١ ثانيه از آن را پخش کرد و به شدت خانواده‌ها در بايکوت خبری هستند؛ البته ما گله‌ای نداريم.
انجوی‌نژاد با تقدير از عملکرد قوه‌ی قضاييه درخصوص پی‌گيری اين حادثه خاطرنشان کرد: ‌١٠ سال قبل زمانی که لباس روحانيت به تن کردم، هرجا صحبت می‌کرديم با مضمون رحمت بود و در حال حاضر بسيار ناراحتم که از نفرت می‌گويم و از اين نفرت، متنفرم اما بايد گفت که تنفر ما اجباری است. اگر به اختيار من بود، اهل گذشت بودم اما خانواده‌ی شهدا و شهر شيراز منتظر اجرای مجازات عاملان حادثه هستند.
رييس کانون رهپويان وصال شيراز گفت: فريب خوردن در دنيا وجود دارد و ما اشد مجازات را از موضع رحمت طلب می‌کنيم تا حداقل ساير خانواده‌ها بدانند که ممکن است چقدر سريع فرزندانشان اغفال شوند.
وی خاطرنشان کرد: خواهش ما از رياست دادگاه اين است که اين مظلوميت ‌٨ ماهه را با علنی کردن مجازات، تخفيف دهند و مظلوميت شهدا را اصل قرار دهند. ضمن آن‌که خواهان پی‌گيری بحث ديه خانواده‌ها و پيگيری شکايت در مجامع بين‌المللی هستيم؛ زيرا زمانی خون شهدا به صورت کامل اثربخش خواهد بود که بتوانيم از مظلوميت آنها برای کنار زدن پرده‌های پوشالی ادعاهای دروغين دفاع از حقوق بشر استفاده کنيم.
انجوی نژاد اظهار داشت : به ما گفته اند که يکی از مجرمين در زندان با سيانور خودکشی کرده است که بسيار سوال برانگيز است و شباهاتی با زمانهای اول انقلاب دارد.





















Copyright: gooya.com 2016