چهارشنبه 6 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان انرژی اتمی ايران: پنج هزار سانتيرفيوژ در حال حاضر فعال است، تعليق در قاموس و فرهنگ ما تعريف نشده است، ايلنا

- منتظر پاسخ ۱+۵ هستيم

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس سازمان انرژی اتمی ايران گفت: در مقطع فعلی پنج هزار سانتريفيوژ فعال است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"،‌ غلامرضا آقازاده در حاشيه بازديد از نمايشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌‏ای کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غنی سازی به طور تدريجی انجام می‌‏شود و ما بايد در طول پنج سال آينده ۵۰ هزار ماشين سانتريفيوژ نصب کنيم تا به توليد ۳۰ تن سوخت هسته‌‏ای در سال برسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقازاده در مورد دستگيری جاسوسان هسته‌‏ای گفت: کشوری که فعاليت های هسته‌‏ای صلح آميز انجام می‌‏دهد تبعاً حساسيت ايجاد می‌‏کند و اين حساسيت برای اسرائيل و سرويس‌‏های اطلاعاتی کشورهای غربی از حساسيت بيشتری برخوردار است که برای دستيابی به اين اطلاعات از روش‌‏های جاسوسی استفاده می‌‏نمايد.
وی افزود: با توجه به اشراف دستگاه‌‏های اطلاعاتی ما فعاليت‌‏های جاسوسی سرويس‌‏های غرب موفقيت آميز نبوده است.
رئيس سازمان انرژی اتمی در خصوص فعاليت‌‏های انرژی اتمی در سال جاری اظهار داشت: در کارخانه آب سنگين اراک بيش از ظرفيت نياز توليد داريم و ساخت رآکتور ۴۰ مگابايتی عراق نيز تا پايان سال به اتمام می‌‏رسد.
آقازاده درباره زمان راه‌‏اندازی نيروگاه بوشهر گفت: اگر روس‌‏ ها بدقولی نکنند، امسال مرحله سوخت گذاری در اين نيروگاه انجام می‌‏شود و سال ۸۸ توليد برق در نيروگاه بوشهر آغاز می‌‏شود.
وی اضافه کرد:‌ فعلاً مهمترين مساله نيروگاه بوشهر انجام مرحله سوخت گذاری است.
آقازاده خبر داد: در فاز اول نيروگاه بوشهر ۵۰۰ مگابايت برق توليد خواهد شد و در فاز دوم هزار مگابات ديگر برق هسته‌‏ای به مدار برق کشور اضافه خواهد شد.
رئيس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره گزارش دبيرکل آژانس انرژی اتمی گفت: بايد در اين مورد تفکيک قائل شويم. همکاری ما با آژانس در قالب مقررات NPT ادامه دارد و در گزارش البرادعی نيز هيچ نکته منفی‌‏ای در خصوص اين همکاری‌‏ها بيان نشده است.
آقازاده با اشاره به موضوع مطالعات ادعايی مطرح شده در گزارش البرادعی تصريح کرد: آنها تواقعاتی ماورای آنچه که در قانون و مقررات NPT است از ما دارند و می‌‏خواهند پروتکل الحاقی را اجرا کنيم اما برای کشوری که تحريم است و پرونده‌‏اش در شورای امنيت است، بايد برای اجرای پروتکل الحاقی شرايط را محيا نمايند.
رئيس سازمان انرژی اتمی با بيان اينکه آژانس فعاليتی فراتر از مداليته دارد،گفت: آنچه که ما بايد پيرامون مطالعات ادعايی انجام می‌‏داديم تحقق پيدا کرده به همين خاطر خواست ما پايان دادن به اين مساله است.
وی افزود: ايران ابهاماتی را نسبت به پيشنهاد هسته‌‏ای ۱+۵ مطرح کرده و ما منتظر پاسخ ۱+۵ هستيم.
آقازاده با اشاره به اينکه اصل مذاکره مثبت است،‌‏اضافه کرد: تعليق در قاموس و فرهنگ جمهوری اسلامی ايران تعريف نشده است.
آقازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه چرا ايران که نيروگاه اتمی ندارد سوخت هسته‌‏ای توليد می‌‏کند، گفت: اين يک جوسازی خبری است چرا که هر نيروگاه دوره ساختش پنج سال به طول می‌‏انجامد و ما بايد در اين فاصله زمانی بتوانيم غنی سازی را انجام دهيم چون اين يک پروسه تدريجی است.
رئيس سازمان انرژی اتمی در خصوص انجام گداخت هسته‌‏ای در کشور گفت: گداخت هسته‌‏ای يکی از پروژه‌‏های اولويت دار سازمان انرژی اتمی است که در زمان خودش گزارشات لازم را ارائه می‌‏دهيم.
رئيس سازمان انرژی اتمی در خصوص دليل تشکيل اين نمايشگاه در دانشگاه تهران اظهار داشت:‌ چون مقدور نبود همه دانشجويان را به سايت‌‏های هسته‌‏ای کشور ببريم، تصميم گرفتيم گوشه‌‏ای از فعاليت‌‏های هسته‌‏ای را در اين نمايشگاه به معرض ديد دانشجويان بگذاريم.





















Copyright: gooya.com 2016