شنبه 2 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: ايران نه غنی‌‏سازی اورانيوم را تعليق می‌‏کند نه همکاری با آژانس را، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
تهران ادعای آمريکا مبنی بر اينکه ايران به اندازه کافی اورانيوم غنی‌‏شده برای ساخت بمب اتمی در اختيار دارد را رد کرد و اين امر را مستلزم برداشتن گام‌‏هايی مانند اخراج بازرسان سازمان ملل متحد و خروج از پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌‏ای دانست که پيش از اين آنها را رد کرده ‌‏بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا" به نقل از رويتر، گزارش آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی حاکی است که ايران ۶۳۰ کيلوگرم اورانيوم غنی‌‏شده در اختيار دارد که به ادعای تحليل‌‏گران برای ساخت سلاح اتمی کافی است.
«علی‌‏اصغر سلطانيه»، نماينده دائم ايران در آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی، بعد از انتشار گزارش اين آژانس درباره ايران در جمع خبرنگاران گفت: «اين اطلاعات پايه و اساس فنی ندارد و اطلاعاتی نادرست و گمراه‌‏کننده‌‏ای در اختيار عموم قرار می‌‏دهد.»
سلطانيه افزود: «در نطنز تمامی مواد توليدشده وارد کانتينرهايی می‌‏شود که توسط آژانس مهروموم شده‌‏اند و تحت کنترل دوربين هستند. به‌‏محض اينکه کسی بخواهد به اين مهروموم‌‏ها دست بزند، يک ثانيه بعد تمامی دنيا متوجه می‌‏شوند.»
وی ادامه داد: «بنابراين سازماندهی مجدد و استفاده از اورانيوم کمتر غنی‌‏شده برای تبديل به اورانيوم بيشتر غنی‌‏شده، کاملا غيرممکن است. اين امر به منزله توقف بازرسی‌‏ها، توقف دوربين‌‏ها و خروج از پيمان منع گسترش سلاح‌‏های هسته‌‏ای است و ما اين کار را انجام نمی‌‏دهيم.»
سلطانيه افزود: «اين سياست بسيار محتاطانه ايران است و دولت آمريکا را نااميد کرده است. ما نه غنی‌‏سازی اورانيوم را تعليق می‌‏کنيم نه همکاری با آژانس را.»
‌در گزارش جديد «محمد البرادعی»، مديرکل آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی که عصر روز چهارشنبه در اختيار نمايندگان کشورهای عضو شورای حکام آژانس قرار گرفت، ‌برای چهاردهمين بار متوالی در سال‌‏های اخير بر عدم انحراف در مسير فعاليت‌‏های هسته‌‏ای ايران تاکيد شده است و مدرکی که مبتنی بر صحت ادعاها در مورد فعاليت نظامی ايران باشد، بدست نيامده است.
گزارش جديد البرادعی درباره برنامه هسته‌‏ای ايران با تاکيدی دوباره بر صلح‌‏آميز بودن اين فعاليت‌‏ها و نظارت کامل آژانس بر روند آن و نيز سير فرآوری مواد و تاسيسات غنی سازی ايران منتشر شد.





















Copyright: gooya.com 2016