جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروژه ساخت نيروگاه هسته‌‏ای بوشهر سال ۲۰۰۹ به پايان می‌‏رسد، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس شرکت انرژی اتمی روسيه اعلام کرد که اين کشور سال ۲۰۰۹ ميلادی ساخت نخستين نيروگاه هسته‌‏ای ايران را به پايان می‌‏رساند.
به گزارش"ايلنا"، خبرگزاری رويتر به نقل از ايتارتاس گزارش داد که «سرگئی کرينکو»، رئيس شرکت انرژی هسته‌‏ای «روس اتم» درباره پايان ساخت نيروگاه اتمی بوشهرگفت: «کار برای اتمام اين پروژه همچنان ادامه دارد و برخی موانع از جمله تامين اعتبار به موقع با تلاش‌‏های مشترک خريدار ايرانی و طرف پيمانکار روس در حال رفع شدن هستند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کرينکو که «ديمتری مدودوف»، رئيس‌‏جمهوری روسيه را در سفر به ونزوئلا همراهی می‌‏کرد، افزود: «سال آينده اين پروژه بايد به‌‏طور کامل به اتمام برسد.»
سخنگوی شرکت «روس اتم» نيز در اين‌‏باره گفت: «موضع روسيه تغييری نکرده‌‏است. نيروگاه بوشهر بايد در سريع‌‏ترين زمان ممکن تکميل شود.»
وی افزود: «ولی اين مساله نبايد روی امنيت اين نيروگاه و عملکرد سيستم‌‏های آن تاثير بگذارد. مساله اصلی حمل تجهيزات مورد نياز به بوشهر توسط آلمانی‌‏ها است.»
شرکت «اتم‌‏استروی اکسپورت» که ساخت نيروگاه اتمی بوشهر را بر عهده دارد ماه سپتامبر گذشته اعلام کرده‌‏بود که کار تکميل اين نيروگاه رو به پايان است و مسکو از دسامبر ۲۰۰۸ تا فوريه ۲۰۰۹ فعاليت‌‏هايی را آغاز می‌‏کند که نيروگاه بوشهر را وارد «فرآيندی بدون بازگشت» می‌‏کند.





















Copyright: gooya.com 2016