جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس ستادکل نيروهای مسلح: ارتش به يک هواپيمای بيگانه که وارد حريم ايران شده بود شليک کرد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس ستادکل نيروهای مسلح با بيان اينکه ملت ايران اجازه نمی‌دهد کسی به مرزهايش وارد شود، گفت: يک هواپيما به خاطر تداخل در اطلاع‌رسانی بدون اجازه وارد آسمان ما شد که ارتش دلاور به آنها دستور نشستن داد و هنگامی که نزديک بود از فضای ايران خارج شود، به سمتشان شليک کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشگر سيدحسن فيروزآبادی رئيس ستاد کل نيروهای مسلح صبح روز پنجشنبه پس از دريافت نشان عالی استقلال از رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگيری تعدادی از جاسوسان اسراييلی در ايران اظهار داشت: جاسوسان سعی می‌کنند در شکل‌های پيچيده وارد عمل شوند و اين مساله در مرزهای هوايی، زمين و دريايی اتفاق می‌افتد و البته نيروهای مسلح ما در اين ارتباط بسيار هوشيار هستند.
وی با بيان اين‌که جاسوسی دريدن حجاب يک ملت است، گفت: وقتی جاسوسانی دستگير می‌شوند، يعنی پرده عزت کشيده می‌شود و اين يکی از زوايای قدرت نيروهای مسلح است.
رييس ستاد کل نيروهای مسلح اظهار داشت: نيروهای مسلح ايران از روز اول نه برای تهديد، بلکه برای دفاع از گوهر گران‌بهای انقلاب اسلامی سازمان گرفت و زمانی که بسيج در سال ۵۹ و سپاه در ارديبهشت سال ۵۸ تشکيل شد و ارتش در ۲۹ فروردين ۵۸ حکم و فرمان جديد خود را از امام دريافت کرد، جنگی در ميان نبود.
فيروزآبادی گفت: آمريکايی‌ها و انگليسی‌ها با لباس خودشان به سمت ايران نمی‌آيند. در اطراف جزيره ابوموسی بارها ديده‌ايد که کشتی متجاوزی را دستگير کرده‌ايم که همراه آن‌ها گاهی افراد نظامی مسلح بودند و بعد آمده‌اند و گفته‌اند ما يک خانم آلمانی يا يک آقای استراليايی بوديم و آمده بوديم اين‌جا سياحت کنيم.
وی افزود: جاسوسان در شکل‌های پيچيده و پوشيده وارد می‌شوند، هم در مرزهای هوايی و هم زمينی اين اتفاق می‌افتد و نيروهای مسلح ما نيز در اين زمينه هوشيار هستند.
عضو شورای عالی امنيت ملی يادآور شد: يک زاويه قدرت نيروهای مسلح ما اين است که توانست کار پيچيده و شگفت‌انگيز اسرائيلی‌ها را خنثی و جاسوسان آن‌ها را دستگير کنند که با اين کار، اقتدار و عزت ملت ايران در برابر چهره اسرائيلی‌های بدخواه، متبلور شد و جلوه کرد.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح با بيان اين‌که ملت ايران ملتی عزيز و مقتدر و دارای يک فرهنگ بسيار عزيز و انقلابی گرانقدر است، خاطر نشان کرد: اين انقلاب يک حادثه‌ در درون يک کشور نيست، اين انقلاب يک جهش در افکار فرهنگی، اجتماعی، سياسی و نظامی در جهان است و يعنی اينکه فرهنگ امپرياليسم، چه به شکل کمونيسم و چه به شکل سرمايه‌داری و ليبراليسم و هر شکل ديگر، پايه‌هايش در دنيا ريخته شده و امام‌ خمينی(ره) در برابر اين فرهنگ‌های ضدبشری فرياد زد و آمد که حق بشر را به او برگرداند.
فيروزآبادی تاکيد کرد: اين‌که انقلاب اسلامی کمر امريکا و استکبار را شکست، نه به اين معنا که آن‌ها را از ايران بيرون کرد، بلکه پايه‌های اصلی، فرهنگ استکباری ، ضد بشری و ضد انسانی آن را که در جهان پايه‌گذاری کرده بودند، مورد حمله قرار داد و وقتی ايران آزاد شد، به عنوان مرکز ارائه الگوی حکومت مردم‌سالاری دينی در عرصه‌ جهانی مطرح شد.
وی تاکيد کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی با کار نظامی صادر نمی‌شود، اين فرهنگ با ادراک قلبی بشر احساس می‌شود.
رييس ستاد کل نيروهای مسلح درباره تهديدهايی که عليه ايران صورت می‌گيرد نيز افزود: وقتی بالاخره فردی دچار گرفتاری و سختی می‌شود، فرياد می‌زند و قاعدتا کسانی را که در برابر او هستند، تهديد می‌کند، ولی بايد دانست تهديدی از دست اسرائيلی‌ها و آمريکايی‌ها برنمی‌آيد، نه اين‌که آمريکايی‌ها دارای قدرت نظامی نيستند و يا صهيونيست‌ها، در کشورشان دارای سلاح نيستند، بلکه به اين خاطر که اکنون سلاح جنگ نمی‌کند، پيروزی نمی‌آورد و اين يکی از پيام‌های انقلاب ماست. تهديد با سلاح امروز، بشری را که صدای امام راشنيده، نمی‌ترساند.
فيروزآبادی با بيان اين‌که ملت ايران اجازه نمی‌دهد کسی به مرزهايش وارد شود، گفت: نمونه مشخص آن اتفاقی بود که در دو ماه اخير اتفاق افتاد. حال با پيچيدگی‌های سازمان سيا اين کار را کرده بودند يا از دستشان در رفته بود، بالاخره اينکه چند ژاندارم را گذاشته بودند در هواپيمای نظامی و آورده بودند در مرزهای ايران و ارتش ايران، بلافاصله به آن هواپيما تذکر داد و اجازه نداد وارد آسمان کشور شود ، آنها عقب رفتند و از جای ديگر وارد شدند، هواپيماهای تيزپرواز ارتش جمهوری اسلامی ايران بلند شدند و رادارهای ايران آن‌ها را تعقيب کردند، آنها را آوردند و نشاندند و بازجويی و شناسايی کردند و سپس اجازه دادند که بروند.
وی افزود: يک هواپيمای ديگر نيز به خاطر تداخل در اطلاع‌رسانی بدون اجازه وارد آسمان ما شد که ارتش دلاور ما آن را نيز در طول مسير همراهی کرد و دستور نشستن داد و هنگامی که آنها (اين دستور را اجابت نکردند و) نزديک بود از فضای ايران خارج شود، به سمتشان شليک کرد.
رئيس ستاد کل نيروهای مسلح با بيان اين‌که ملت ما يکپارچه با سازماندهی نيروهای مسلح آماده شده‌اند و تمام امکانات مورد نياز برای دفع تهديد‌ها را فراهم کرده‌اند، هم‌چنين با يک طرح‌ريزی يکپارچه برای دفاع از هر نقطه کشور آماده‌اند، گفت: ديديد وقتی انگليسی‌ها اشتباه کردند و قايقشان ۱۰ متر وارد کشور ما شد، يک پاسدار اسلام با شعار الله‌اکبر به قايق آنها وارد شد و بعد آن قايق را آوردند و خود آنها اعتراف کردند که تجاوز کردند و شاهد بوديم کسانی که داخل قايق بودند نيز ترسيده بودند و اين يعنی قدرت انگليسی‌ها! آمريکايی‌ها نيز فرهنگشان تفاوتی با فرهنگ انگليسی‌ها ندارد؛ گرچه بايد فکر کنيم آنها جانشان را نيز بيشتر دوست دارند.
فيروزآبادی گفت: نيروهای آمريکايی مدت شش سال است که با امکانات و تجهيزات در اطراف ما هستند، ولی کسی جرات نکرده و ندارد به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ايران که خدا از آن دفاع می‌کند و ملت ايران پای فرمان خدا ايستاده، تجاوز کند.





















Copyright: gooya.com 2016