جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پوتين: ساکاشويلی سزاوار مرگ است، احتمالا سال ۲۰۱۲ به کرملين برگردم، انتخاب

- از باراک اوباما، سيگنال‌های مثبتی دريافت کرده ام

خبرگزاری انتخاب : روزنامه‌ی ديلی تلگراف گزارش داده که است که پوتين در يک جلسه‌ پرسش و پاسخ تلفنی به مردم روسيه که مستقيم از تلويزيون دولتی روسيه پخش ‌شد، هم‌چنين با اظهارنظر در مورد دعوای مسکو - کی‌يف بر سر قيمت گاز صادراتی روسيه، اوکراين را به بی‌خردی متهم کرد.

نخست وزير فدراسيون روسيه گزارش رسانه‌های فرانسوی در خصوص اظهارات وی مبنی براينکه رييس‌جمهور گرجستان به دليل نقشش در جنگ پنج روزه تابستانی با روسيه سزاوار مرگ است، تاييد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب، ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه در ديدار با نيکولا سارکوزی، رييس جمهور فرانسه در ۱۲ اوت اعلام کرده بود که بايد ميخاييل ساکاشويلی، رييس جمهور گرجستان را به دليل آغاز جنگ وحشيانه‌ عليه غيرنظاميان اوستيای جنوبی با اعمال شاقه به مرگ محکوم کرد.

روزنامه‌ی ديلی تلگراف گزارش داده که است که پوتين در يک جلسه‌ پرسش و پاسخ تلفنی به مردم روسيه که مستقيم از تلويزيون دولتی روسيه پخش ‌شد، هم‌چنين با اظهارنظر در مورد دعوای مسکو - کی‌يف بر سر قيمت گاز صادراتی روسيه، اوکراين را به بی‌خردی متهم کرد.

اين بحران انرژی باعث تشويش ذهن اتحاديه اروپا شده است، زيرا در پی چنين مشاجره‌ی مشابهی در ژانويه سال ۲۰۰۶ انتقال گاز به سراسر قاره اروپا متوقف شد.

اوکراين حامل ۸۰ درصد از گاز صادرات روسيه از طريق خطوط لوله‌های خود برای اروپاست.

رييس دولت فدراسيون روسيه قصد کی‌يف را برای نگه داشتن يکسان قيمت‌های سال ۲۰۰۸برای سال ۲۰۰۹ غيرمنطقی خوانده است.

وی گفت که حتی اگر کشورهای اروپايی تاثير بپذيرند دغدغه‌ی خاطری نسبت به قطع گاز به اوکراين ندارد، اما عنوان داشت که در صورت چنين اتفاقی از قبل به اتحاديه اروپا هشدار خواهد داد.

رييس جمهور پيشين روسيه هم‌چنين خاطرنشان کرد که از باراک اوباما، رييس‌جمهور منتخب آمريکا سيگنال‌های مثبتی دريافت داشته که می‌تواند گشاينده‌ی دری به سوی تحولات مثبت در روابط مسکو با واشنگتن باشد.

وی در اين باره گفت: معمولا هنگامی که تغييری در قدرت هر کشوری و حتی تغيير بيشتر در يک ابرقدرت مانند آمريکا اتفاق می‌افتد، تغييرات ديگری نيز روی می‌دهند. ما خيلی اميدواريم که اين تغييرات مثبت باشند. ما هم اکنون اين سيگنال‌های مثبت را مشاهده می‌کنيم.

به گفته ولاديمير پوتين دو مساله به طور مشخص - يکی گسترش سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) به سوی شرق اروپا و دوم استقرار سامانه سپر دفاع ضد موشکی آمريکا در اروپای شرقی باعث به هم خوردن روابط با آمريکا در زمان رياست جمهوری جورج بوش شده بود.

وی با اشاره به دفاع ضد موشکی آمريکا گفت: ما می‌شنويم که بايد مناسب بودن استقرار سيستم دفاع موشکی در لهستان و رادار‌های آن‌ها در جمهوری چک دوباره ارزيابی شود.

نخست وزير روسيه هم چنين اشاره کرد که احتمالا در سال ۲۰۱۲ پس از پايان دوره‌ی رياست جمهوری ديميتری مدودف، رييس جمهور فدراسيون روسيه بار ديگر به سمت پيشين خود در کرملين باز خواهد گشت.

وی در اين باره گفت: انتخابات بعدی در فدراسيون روسيه در سال ۲۰۱۲ خواهد بود. ما بايد به آن زمان برسيم و سپس خواهيم ديد که اوضاع چه خواهد شد.

پوتين هم‌چنين در مورد سيستم دو رهبری روسيه، پوتين - مدودف ابراز رضايت کرد و گفت: ما يک سيستم دوتايی بسيار موثر با مدودف ايجاد کرده‌ايم، ما سال‌هاست که با هم کار می‌کنيم.

وی در پاسخ به سوال يک شهروند روسی در مورد استعفای خود گفت: هنوز چنين نيازی نيست.

وی در ادامه افزود: فرار کردن از مشکلات خصيصه من نيست.





















Copyright: gooya.com 2016