پنجشنبه 16 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


موی خودم است! ميشاييل تومان، دی تسايت، برگردان از الاهه بقراط

تا چند سال پيش، قابل تصور نبود که عکس زنان را با چهره در روزنامه منتشر کنند. اگر "تايمز مالی" عکسی درباره نمايش موزيکال "کاباره" منتشر می‌کرد، سانسورچيان دست و پای رقصندگان را در تمامی نسخه‌های آن سياه می‌کردند. امروز اما نخستين زنان مجری در تلويزيون عربستان چهره نشان می‌دهند. يک کودتای تلويزيونی در کشوری که تا کنون مسئله‌اش بيشتر بر سر نديدن بود تا ديدن! ... [ادامه مطلب]

سياست‌زدگی و خشونت، جمشيد فاروقی

جمشيد فاروقی
در جامعه سياست‌زده خشونت تنها به رفتار خشن محدود نمی‌شود، بلکه انديشه و راهکار انديشيدن را نيز در بر می‌گيرد. سياست‌زدگی ناظر، گسترش عنصر خشونت است به حيطه نظر و اشاعه فرهنگ ارعاب در منظر. اين خشونت تنها رابطه دولت با جامعه را شامل نمی‌گردد، بلکه اين خشونت به کل جامعه سرايت می‌کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه ودوموستی: پوتين احتمالا در سال ۲۰۰۹ به کرملين بازمی‌گردد، ايسنا

منابع نزديک به کرملين اعلام کردند: ديميتری مدودف، رييس‌جمهور روسيه در سال ۲۰۰۹ از سمت خود کناره‌گيری کرده و راه را برای رياست‌جمهوری ولاديمير پوتين هموار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويترز، ديميتری مدودف، رييس جمهور روسيه به تازگی افزايش دوران رياست جمهوری به شش سال از چهار سال را پيشنهاد داده است. اقدامی که به نوشته‌ی روزنامه‌ی ودوموستی روسيه بخشی از طرح‌های ارائه شده از سوی ولاديسلاو سورکوف، معاون اول مدودف می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين طرح مدودف بايد اين تغييرات را به قانون اساسی اضافه کرده و اصلاحات نه چندان مورد حمايت مردمی را به اجرا گذارد تا پوتين بتواند برای يک دوران طولانی‌تر به کرملين بازگردد.

به نوشته‌ی اين روزنامه‌ی روسيه، يک مقام ناشناس در کرملين گفته است بر اساس اين سناريو مدودف می‌تواند به سرعت کناره‌گيری کرده و سپس انتخابات رياست جمهوری در سال ۲۰۰۹ برگزار شود.

اين روزنامه در ادامه آورده است: به اين ترتيب ولاديمير پوتين که در حال حاضر نخست وزير روسيه است می‌تواند برای دو دوره‌ی شش ساله از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ رييس‌جمهور روسيه باشد.

ودوموستی به نقل از سخنگوی پوتين آورده است: هيچ دليلی وجود ندارد که پوتين نتواند در سال ۲۰۰۹ به قدرت بازگردد.





















Copyright: gooya.com 2016