جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گلايه کارگزاران از خاتمی، فردا

ما آن روز معتقد بوديم بسياری از دوستان معروف به طيف چپ که در کنار آقای خاتمی هستند تجربه و بينش لازم را برای اداره صحيح کشور ندارند و نوع صرفا نگاه سياسی آنها می تواند کشور را به سمت بن بست های جديد سوق دهد.

غلامحسين کرباسچی بعد از گذشت بيش از ۱۰ سال از شروع مبارزه انتخاباتی سيد محمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ و حمايت ديرهنگام کارگزاران از وی، از عملی نشدن برخی وعده های خاتمی به کارگزاران خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش «فردا» دبير کل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گويی با ارگان اين حزب که روز پنج شنبه در ويزه نامه ای با ياد محسن نوربخش منتشر شده است، از آخرين جلسه ای که در منزل وی با حضور جمعی از اعضای حزب و آقای خاتمی برگزار شده سخن گفته و يادآور شده است:خاتمی پرسيد بلاخره کارگزاران همراه با ديگر طرفداران ما می شود؟ پاسخ ما اين بود که همه چيز بسته به برنامه کاری و روش ها و نيروهای شما در صحنه اجراست.

کرباسچی افزوده است که ما آن روز معتقد بوديم بسياری از دوستان معروف به طيف چپ که در کنار آقای خاتمی هستند تجربه و بينش لازم را برای اداره صحيح کشور ندارند و نوع صرفا نگاه سياسی آنها می تواند کشور را به سمت بن بست های جديد سوق دهد.

وی ادامه داده است: آقای خاتمی در آن جلسه (يکی از شب های ماه رمضان سال ۷۵) گفتند برنامه من کلا همان برنامه توسعه و سازندگی آقای هاشمی است. ممکن است فقط در جنبه های فرهنگی حرف های مختصر جديدی داشته باشم و به لحاظ نيروها هرگز از نيروهای بی تجربه و افراطی استفاده نخواهم کرد. کرباسچی تصريح کرده است که آن وعده های شب ماه رمضان نتوانست تحقق جدی پيدا کند.

دبير کل کارگزاران همچنين درباره ميانه روی در حوزه سياسی ايران با ذکر فرمايشاتی از امام علی (ع) کارگزاران را حزبی ميانه رو خوانده است. او به نقل از امام علی (ع) گفت: "چپ و راست هر دو گمراهی است و راه ميانه جاده ای استوار است". "ما (اهل بيت) تکيه گاه محکم ميانه ای هستيم که کندروان به آن می پيوندند و تندروان به ناگزير به سويش باز می آيند."

او درباره تخريب های که از ناحيه اصلاح طلبان عليه هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم شده بود نيز گفت: برای آقای هاشمی اين گونه تبليغات و جوسازی ها دور از انتظار نبود ولی برای ما که تازه از سنگر انتخابات رياست جمهوری ۷۶ و آنهمه برخوردهای رقيب بيرون آمده بوديم بسيار دور از انتظار بود.

کرباسچی درباره کانديدای اين حزب در انتخابات رياست جمهوری آينده نيز گفته است که کارگزاران هنوز از هيچ شخصی به صورت رسمی و حزبی حمايت نکرده است.





















Copyright: gooya.com 2016