جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميردامادی، دبيرکل جبهه مشارکت: از نظر ما خاتمی وارد عرصه انتخابات شده و کانديدای ماست، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی با تاکيد بر اينکه کانديدای‌‏تشکل متبوعش برای انتخابات دهم رياست جمهوری خاتمی است، تصريح کرد:‌ ما ديگر منتظر اعلام خاتمی نمی‌‏مانيم و از نظر ما خاتمی وارد صحنه انتخابات شده است و بايد ستادهای انتخاباتی خود را فعال کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محسن ميردامادی در مراسم اختتاميه يازدهمين کنگره سراسری جبهه مشارکت ايران اسلامی ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم بورقانی و سعدايی، محمد توسلی و دادمان اظهار داشت:‌‏ ضمن تشکر از دوستانی که برای بار ديگر به بنده به عنوان دبير کل جبهه مشارکت اعتماد کردند، اميدوارم بتوانيم دو سال آينده مسير حزبی خود را طی کنيم.
وی با تاکيد بر اينکه چهار سال گذشته برای حزب مشارکت و ساير احزاب اصلاح طلب سخت‌‏ترين شرايط بوده است،‌‏ گفت: کار حزبی در کشور ما با موانع جدی روبرو بوده و است ولی در عين حال خوشبختانه فعاليت‌‏های حزبی ما در چهار سال گذشته به هيچ عنوان روبه به افول نگذاشته است و حتماً در شرايط راحت‌‏تر بهتر می‌‏توانيم فعاليت کنيم که خدا را شکر شاهد موفقيت‌‏های حزبی بوده و هستيم.
دبيرکل منتخب جبهه مشارکت ايران اسلامی با اشاره به دهمين سالگرد تاسيس تشکل متبوعش اظهار داشت: در آذر ماه ۱۳۷۷ جبهه مشارکت ايران اسلامی اعلام موجوديت کرد و امروز پس از ده سال فعاليت تجربيات فراوانی را پشت سر گذاشته‌‏ايم و حزبی که بتواند ده سال بر روی پای خود بياستد کمتر در ايران پيدا می‌‏شود.
ميردامادی در بيان موانع کار حزبی درکشور اظهار داشت: خيلی از حکومت‌‏ها چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به گونه‌‏های مختلف برای احزاب مشکل ايجاد می‌‏کردند و نگاه آنها به مجموعه حزب به مثابه مزاحم بود. شايد تنها دوران اصلاحات قوه مجريه از اين امر مستثنی بود.
وی مشکل فرهنگی در پذيرش تحزب را به عنوان يکی ديگر ازموانع فعاليت‌‏های حزبی نام برد و گفت: در همه گروه‌‏های سياسی معمولاً افراد ترجيح می‌‏دهند که بگويند ما حزبی نيستيم در حالی که شما در کشورهای توسعه يافته چنين مشکلی را نمی‌‏بينيد ولی در کشور ما عده‌‏ای حزبی بودن را کسر شان خود می‌‏دادند.
ميردامادی تصريح کرد:‌ غير حرفه ای بودن نيروهای خودی از ديگر موانع فعاليت حزبی است کار داوطلبانه زمانی نتيجه می دهد که در مجموعه حزب تعدادی نيروهای ثابت و حرفه ای وجود داشته باشند تا با برنامه ريزی و مديريت فضا را برای استفاده از پتانسيل نيروهای داوطلب ايجاد کنند. تشکيلات نمی تواند تکيه گاهش تنها نيروهای داوطلب باشد واقعيت اين است که حزبی می تواند موفق باشد که نيروهای حرفه ای و جدی به صورت دقيق داشته باشد.از نظرما خاتمی وارد عرصه انتخابات شده وکانديدای ماست
وی ادامه داد:‌‏ متاسفانه برخی روحانيون از فعاليت حزبی بسيار پرهيز دارند و اگر هم بخواهند فعاليت تشکيلاتی کنند ترجيح می‌‏دهند در مجموعه صنفی خود فعاليت سياسی داشته باشند.
ميردامادی ادامه داد:‌‏بحث مسائل مالی و پشتيبانی‌‏های مالی جزء مشکلات و موانع کار حزبی است.
دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی با بيان اينکه با وجود اين موانع فعاليت، جبهه مشارکت ايران اسلامی عملکرد موفقی داشته است، تصريح کرد:‌ امروز با برگزاری کنگره يازدهم مشخص شد شرايط حزب مشارکت به گونه‌‏ای است که نيروهای سياسی نمی‌‏توانند جايگاه مشارکت را ناديده بگيرند و اين تجربه عميقی است و اميدوارم بتوانيم اين کار را موفق‌‏تر از گذشته ادامه دهيم.
دبيرکل جبهه مشارکت ايران اسلامی در مورد موضوع انتخابات دهم رياست جمهوری گفت:‌ همانطور که قبلاً گفته شده است کانديدای ما آقای خاتمی است ولی ما ديگر منتظر اعلام آقای خاتمی نمی‌‏مانيم و از نظر ما خاتمی وارد صحنه انتخابات شده است و خواهش من از دوستان من اين است که در همه استان‌‏ها ستادهای خود را فعال کنند و البته در غالب ستادهای ائتلاف هم فعاليت خواهيم کرد.
وی ادامه داد:‌ نبايد در تشکيل ستادهای خود درنگ کنيم با توجه به اينکه پيش بينی می‌‏کنيم که انتخابات مشکلی را پيش رو داشته باشيم. بايد همه زوايای آن را بررسی‌‏کنيم. از همين حالا بايد برای سازماندهی ناظران برنامه‌‏ريزی کنيم و اجازه تخلف به هيچ کس ندهيم. اگر برای اين کارها برنامه ريزی نشود، قطعاً‌‏ در روز انتخابات با مشکل مواجه خواهيم شد.
وی در پايان اظهار داشت: با برنامه ريزی بايد از انتخابات سربلند بيرون آييم. در شرايط خطير فعلی کشور که همه در آن احساس خطر می‌‏کنند بايد به عنوان حزبی اصلاح طلب همه مقدمات انتخابات را فراهم آوريم تا بتوانيم نتيجه خوبی از آن بگيريم.





















Copyright: gooya.com 2016