جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا خاتمی: بدشانسی ما ورود به ارکان قدرت قبل از رسيدن به بلوغ حزبی بود، ايلنا

- برنامه‌‏دارترين تشکل در اداره کشور هستيم
- شيخوخيت جايی در مشارکت ندارد


تهران- خبرگزاری کار ايران
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی با تاکيد بر اينکه عجين شدن نام جبهه مشارکت با سيد محمد خاتمی اقبال مردم را به حزب زياد کرد، گفت: اين مساله از يک‌‏سو شانس بزرگی برای ما بود ولی بدشانسی از اين جهت بود که ما قبل از آنکه به بلوغ حزبی برسيم، وارد ارکان قدرت شديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار"ايلنا"، محمدرضا خاتمی که در مراسم اختتاميه يازدهمين کنگره سراسری جبهه مشارکت سخن می‌‏گفت، با تاکيد بر اينکه هيچ کاری سخت‌‏تر از فعايت حزبی نيست، تصريح کرد: اينجا به عنوان يک نيروی متعصب حزبی دستاوردهای حزب را تبيين می‌‏کنم. در شرايطی حزب ما شکل گرفت که سياست ورزی کار مطلوبی نبود و در واقع وجود تشکل‌‏ها و سازمان‌‏ها به عنوان نهادی که برای قدرت رقابت می‌‏کنند، پسنديده نبود و به عبارتی ناموفق بودن تجربه تحزب يکی از مسائلی است که در شروع شکل گيری حزب دچار آن بوديم.
وی با تاکيد بر اينکه يکی از سوالات مطرح در آن زمان اين بود که آيا تحزب در ساختار جمهوری اسلامی امکانپذير است يا خير؟ تصريح کرد: مشکل ديگر در زمان تاسيس حزب، موضوع تقدس سياست و امتناع از نقش آفرينی تحزب بود و امروز که پيشرفت‌‏هايی حاصل شده است نشانه آن اين است که تنها راه گذار به موفقيت مرحله تحزب است.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی با تاکيد بر اينکه عجين شدن نام جبهه مشارکت با سيد محمد خاتمی اقبال مردم را به حزب زياد کرد، گفت: اين مساله از يک‌‏سو شانس بزرگی برای ما بود ولی بدشانسی از اين جهت بود که ما قبل از آنکه به بلوغ حزبی برسيم، وارد ارکان قدرت شديم.
خاتمی تاکيد کرد:‌‏ انسجام فکری موجود در حزب مشارکت در ميان ساير تشکل‌‏ها کم نظير است. امروز علی رغم تفاوت نگاه‌‏هايی که در حزب وجود دارد انسجام درونی ما کم نظير است، ما برنامه‌‏دارترين تشکل در اداره کشور هستيم.
وی تاکيد کرد:‌ تدبير و دورانديشی گردانندگان حزب سبب شد که بسياری از بلاها از حزب دور شود و از مهلکه‌‏ها نجات پيدا کنيم و در واقع صبر و متانت حزب قابل تقدير است.
وی با تاکيد بر اينکه حزب به گونه‌‏ای عمل کرد که بدون درگير شدن در دعواهای سياسی توانست اعتبار و جايگاه خود را حفظ کند، گفت:‌ امروز علی رغم نگاه‌‏های تيزی که در مورد حزب وجود دارد، کوچک‌‏ترين مشکلی که بتوانند بر روی آن انگشت بگذارنند، وجود نداشته است.
خاتمی با اشاره به نيروی انسانی در جبهه مشارکت ايران اسلامی گفت: همواره روند دموکراتيک جاری بوده است و پدرسالاری و شيخوخيت جايی در مشارکت نداشته است.
خاتمی در ادامه با اشاره به وجود نيروهای جوان در جبهه مشارکت گفت: اين نيروها بار حرکت را به دوش کشيده‌‏اند.
وی ادامه داد: ‌‏هيچ حزب و سازمانی در درون کشور به اندازه مشارکت برخوردار از وقت گذاری زنان نبوده است. امروز سرآمدترين زنان در عرصه سياسی از زنان مشارکت بوده‌‏اند که اين سرمايه عظيمی است.
دبيرکل سابق جبهه مشارکت در بخش ديگری از سخنانش تاکيد کرد:‌‏حزب مشارکت توانسته است، در فرهنگ سياسی نقش مهمی بازی کند.
خاتمی در پايان سخنانش تاکيد کرد: ‌‏امروز هيچ سازمانی را پيدا نمی‌‏کنيم که چه به لحاظ برنامه‌‏ای و چه به لحاظ نيروی انسانی توانی چون مشارکت داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016