دوشنبه 18 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخبر کميسيون امنيت ملی: دستگيری برخی از عناصر "گروهک تروريستی" در شرق کشور، فارس

خبرگزاری فارس: مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس از دستگيری برخی از عناصر گروهک تروريستی در شرق کشور خبر داد و گفت: در آينده نزديک محاکمه اين عناصر وطن فروش به صورت علنی برگزار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس،‌ کاظم جلالی مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی با اشاره به جلسه امروز کميسيون گفت:‌ در جلسه امروز کميسيون که با حضور مسئولين نيروی انتظامی وزارت اطلاعات و امور خارجه برگزار شد، مسائل مربوط به امنيت استان‌های شرق کشور بخصوص بحث گروگان‌گيری ۱۴ تن از پرسنل نيروی انتظامی توسط گروه‌های تروريستی و اشرار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مخبر کميسيون امنيت ملی در ادامه اظهار داشت:‌ در اين جلسه همچنين در خصوص برخورد جدی با قاچاقچيان و سوداگران مرگ نيز بحث مفصلی صورت گرفت و مقرر شد اين موضوع همچنان در دستور کار باقی بماند و به شدت با کسانی که مواد مخدر را وارد يا ترانزيت می‌کنند برخورد جدی انجام شود.
جلالی با اشاره به ترددهای غيرقانونی در مرز گفت:‌ مباحثی هم در اين خصوص صورت گرفت و مقرر شد در اين خصوص جديت و شدت عمل بيشتری انجام شود.
وی به ارائه گزارشی از کشفيات سالجاری در مورد مواد مخدر و سلاح و دستگيری‌ها در اين جلسه اشاره کرد و افزود: ‌بر اساس اين گزارش نسبت به سال گذشته اين کشفيات ۳۰ درصد افزايش را نشان می‌دهد.
نماينده مردم شاهرود در مجلس اظهار داشت: در اين جلسه همچنين در خصوص ۱۴ تن از پرسنل نيروی انتظامی که توسط گروه‌های تروريستی و اشرار مدتی پيش به گروگان گرفته شده بودند بحث شد.
وی افزود: متاسفانه بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده اين فرزندان سلحشور و پاک ايرانی در راه دفاع از مرز و بوم خود به شهادت رسيدند مسوولين شديدا پيگير بدست آوردن يا انتقال اجساد مطهر آنها هستند.
جلالی خاطرنشان کرد: پاسگاه در نقطه صفر مرزی بود و متاسفانه اين عناصر اشرار و تروريست عزيزان را به داخل پاکستان منتقل کرده بودند؛ عناصری در پاکستان اين گروه‌ها را حمايت می‌کنند که اسناد و مدارک آن در اختيار دولت پاکستان قرار گرفت و دولت پاکستان قول داد با شدت برخورد کند.
وی تاکيد کرد: ما مسئوليت برخورد با اين عناصر و همچنين گروه‌های تروريستی داخل در مرزهای پاکستان را با جديت تمام از دولت پاکستان می‌خواهيم.
جلالی ادامه داد: در پی شهادت اين گروه از پرسنل عزيز نيروی انتظامی مجلس شورای اسلامی و کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی به جد پيگير موضوع است، کمااينکه امروز جلسه ما در اين خصوص بيش از ۳ ساعت بطول انجاميد.
وی تصريح کرد: خوشبختانه با هماهنگی بين نيروهای انتظامی و اطلاعاتی عناصری از اين گروه‌های تروريستی دستگير شدند برخی از اين افراد در درگيری‌های نيروی انتظامی کشته شدند و عده‌ای از آنها تحت محاکمه قرار گرفتند.
جلالی تاکيد کرد: در آينده نزديک محاکمه اين عناصر وطن فروش به شکل علنی برای مردم پخش خواهد شد تا مردم ما در جريان وطن‌فروشی اين عناصر و پشتيبانان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آنان قرار بگيرند اگر چه چهره پليد اين گروه‌های تروريستی بر مردم ما پوشيده نيست.
وی در ادامه گفتگوی خود خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانيد دولت به شکل جدی طرح توسعه اقتصادی منطقه مرزی را در دستور کار دارد.
ما فکر می‌کنيم که اين مسير بايد با جديت پيگيری شود و شورايی تحت عنوان شورای توسعه مناطق شرقی و غربی تشکيل شده بود که اميدواريم اين شورا به رياست وزير کشور جلسات خود را با جديت تشکيل دهد و بسياری از بحث‌ها مانند قاچاق و يا برخی بزه‌کاری‌ها می‌تواند با توسعه اين مناسق کمتر و کنترل بشود.
وی در ادامه سخنان خود به حضور فرماندهان ارتش در جلسه امروز کميسيون اشاره کرد و گفت: در اين جلسه گزارش مفصلی از وضعيت ارتش و توانمندی‌های ارتش به کميسيون ارائه شد.
جلالی افزود: اعضای کميسيون امنيت ملی ضمن استماع گزارش فرماندهان ارتش از نقش هميشه ماندگار ارتش جمهوری اسلامی ايران در دوران دفاع مقدس و در پاسداری از اين مرز و بوم و ارزشهای انقلاب اسلامی تجليل کرد و در خصوص تقويت توانمندی‌های ارتش مقرر شد که کميته دفاعی کميسيون با تشکيل جلساتی راهکارها را يافته و با رايزنی جدی با ساير دستگاه‌های کشور زمينه تقويت هرچه بيشتر ارتش جمهوری اسلامی ايران را ‌فراهم کنند.





















Copyright: gooya.com 2016