جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی: غرب در پشت صحنه حوادث هند عامل تحريک کننده است، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث تروريستی اخير در هند اظهار داشت: کشورهای غربی در چالشهای پر سروصدای منطقه از جمله حادثه اخير عامل تحريک کننده هستند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاريجانی که در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد بعد از پايان سفر سه روزه اش به کشور اندونزی در جمع خبرنگاران سخن می گفت در خصوص دستاوردهای سفر خود به کشور اندونزی و حضور در مجمع مجالس آسيايی بيان داشت: کشور اندونزی دوست و همراه ما است، پروژه های مشترک زيادی توسط دو کشور در حال انجام است و نياز بود برای پيگيری اين همکاريها رايزنيهای بيشتری با دوستان در زمينه مسائل دو جانبه و همکاريهای منطقه ای صورت بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قم در خانه ملت با اشاره به رياست جمهوری اسلامی ايران بر مجمع مجالس آسيايی در دوره گذشته خاطرنشان کرد: در اجلاس اخير رياست دوره ای مجمع مجالس آسيايی به رئيس مجلس اندونزی واگذار شد.

لاريجانی با تاکيد بر اهميت ويژه آسيا در تامين انرژی دنيا تصريح کرد: مجمع مجالس آسيايی محلی برای تجمع همه کشورها است، محملی است تا آرام آرام کشورهای آسيايی نقش خود را در عرصه بين المللی ايفا کنند و هم سرنوشتی کشورهای آسيايی از نظر فرهنگی و اقتصادی بر اهميت مجمع مجالس آسيايی می افزايد.

رئيس مجلس با اشاره به اينکه بسياری از ماجراجوييهای دنيا در متن آسيا رخ می دهد اظهار داشت: آسيا يکی از مناطق پرحادثه دنياست اما از طرف ديگر فرصتهای خوبی در رابطه با مسائل گوناگون وجود دارد که مجمع مجالس آسيايی می تواند به بهره گيری از اين فرصتها کمک کند.

وی اضافه کرد: فکر مجمع مجالس آسيايی، فکر خوبی بود و اين مجمع آرام آرام در حال شکل گيری است و البته در حال حاضر همه کشورها عضو اين مجمع نيستند و عضويت برخی به عنوان ناظر است به نظر من بايد بخش دولتی نيز برای عملياتی شدن اقدامات مجمع مجالس آسيايی به اين مجمع ضميمه شود، اما در مجموع اين کار شروع خوبی است.

لاريجانی با اشاره به اينکه ايجاد بازارچه يکپارچه انرژی يکی از اهداف مجمع مجالس آسيايی است يادآور شد: بايد از طريق مجمع مجالس آسيايی چارچوبی مدون ايجاد شود تا امکانات به نحوی در نظر گرفته شود که تراز انرژی آسيايی در دنيا افزايش يابد.

رئيس قوه مقننه تاکيد کرد: در سفر به اندونزی همچنين از تجربيات کشورهای مختلف از جمله کشور ميزبان در رسيدن به رشد اقتصادی بهره گرفتيم.

نماينده قم در مجلس ادامه داد: چالشهای پر سروصدايی در منطقه در حال رخ دادن است مانند اقدامات تروريستی اخير که در پشت صحنه اين حوادث کشورهای غربی نقش تحريک کننده دارند و به نظر من آسيا بايد قابليت ديپلماتيک حل و فصل مسائل مختلف را به عنوان يک قطب بازيگر در نظام بين الملل داشته باشد و مجمع مجالس آسيايی می تواند به ظهور اين هدف کمک کند.





















Copyright: gooya.com 2016