دوشنبه 18 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت بيش از ۱۲ تن در پاکستان به اتهام دخالت در انفجارهای بمبئی، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
مقامات پاکستانی از بازداشت بيش از ۱۲ تن به اتهام دخالت داشتن در انفجارهای بمبئی خبر دادند.

به گزارش "ايلنا" به نقل از رويتر، بازداشت اين افراد در جريان حمله روز گذشته- يک‌‏شنبه- ارتش پاکستان به مرکز سازمان «جماعت الدعوه» و «لشگر طيبه» در شهر مظفر آباد، مرکز کشمير صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع امنيتی پاکستان اعلام کردند که اين حمله با حمايت بالگردهای نظامی صورت گرفت و در طی آن چند تن از اعضای اصلی جماعت الدعوه بازداشت شدند.
حافظ سعيد رئيس سازمان جماعت الدعوه هم در گفت‌‏وگو با برخی از رسانه‌‏های پاکستان هشدار داد که دولت تحت فشار هندی‌‏ها و آمريکايی‌‏ها عليه اين سازمان خيريه اقدام نکند.
سعيد که هدايت جماعت الدعوه را به عهده دارد در سال ۱۹۸۹ گروه لشکر طيبه را پايه‌‏گذاری کرد.
همچنين نيروهای امنيتی پاکستان روز دوشنبه از دستگيری يکی از فرماندهان بلندپايه گروه لشکر طيبه خبر دادند. وی جزو ۱۵ نفری است که روز گذشته در اين کشور بازداشت شده‌‏اند.
حمله نظاميان پاکستان به حومه شهر مظفر آباد زمانی صورت گرفت که برخی از مقامات هند، لشکر طيبه و جماعت الدعوه در پاکستان را به دست داشتن در حملات تروريستی شهر بمبئی متهم کرده بودند.
گروه لشکر طيبه که برای استقلال منطقه کشمير از هند می‌‏جنگد، مشارکت در حملات بمبئی را رد کرده است. لشکر طيبه زمانی مورد حمايت سازمان‌‏های اطلاعاتی پاکستان بوده است.
حملات مسلحانه روز چهارشنبه به بمبئی، پايتخت تجاری هند دست‌‏کم ۱۹۵ کشته و ۲۹۵ مجروح به‌‏‌‏جا گذاشت.
بسياری از کارشناسان و سياستمداران معتقد هستند که عوامل اين حملات از کشور پاکستان وارد هند شدند و برخی دولت پاکستان را به‌‏دست داشتن در اين حملات متهم می‌‏کنند.
مقام‌‏های هندی در روزهای گذشته از ارتباط بعضی از تندرويان شرکت‌‏کننده در حملات مسلحانه در بمبئی با پاکستان خبر داده‌‏اند اما اسلام‌‏آباد با رد اتهام دست داشتن در اين خشونت‌‏ها، نسبت به تاثير اين رخداد بر افزايش تنش‌‏ها در منطقه هشدار داده است.
دولت هند اعلام کرده است که «اجمل امير قصاب»، تنها مهاجمی که توسط پليس هند در جريان حمله اخير به بمبئی بازداشت شد، پاکستانی است و توسط لشکر طيبه آموزش نظامی ديده است.
پيش از اين آمريکا و هند بر اسلام‌‏آباد برای مقابله با اين گروه فشار آوردند که سفر «کاندوليزا رايس»، وزير خارجه آمريکا به هند و پاکستان در اين راستا صورت گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016