سه شنبه 19 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخبر کميسيون امنيت ملی: فيلم محاکمه تروريست‌های گروگانگير شرق کشور پخش می‌شود، مهر

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس خبر داد که عناصر تروريستی که پرسنل نيروی انتظامی را به شهادت رساندند، دستگير و تحت محاکمه قرار گرفته‌اند و در آينده نزديک محاکمه آنها برای مردم به شکل علنی پخش می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، کاظم جلالی در پی جلسه دوشنبه اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با فرماندهان ارتش، نيروی انتظامی و مسئولان وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه با حضور در جمع خبرنگاران توضيح داد : جلسه امروز دو بخش داشت، در يک بخش فرماندهان ارتش حضور داشتند که گزارش مفصلی از وضعيت ارتش و توانمنديهای آن به کميسيون ارائه کردند.

به گفته وی در اين جلسه مقرر شد کميته دفاعی کميسيون با تشکيل جلساتی با رايزنی جدی با ساير دستگاههای کشور زمينه تقويت هر چه بيشتر ارتش جمهوری اسلامی ايران را فراهم کند.

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت که در بخش دوم جلسه نيز که حدود ۳ ساعت برگزار شد با حضور مسئولان نيروی انتظامی، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه موضوع امنيت در مناطق شرقی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارشی از روند رو به رشد امنيت در استان سيستان و بلوچستان و هماهنگيهای دستگاههای انتظامی، اطلاعاتی و سياسی برای تقويت امنيت تقديم کميسيون شد.

به گفته جلالی در اين جلسه موضوع شهادت پرسنل نيروی انتظامی به دست گروههای تروريستی و اشرار نيز بررسی شد.

وی گفت : اسناد و مدارک مربوط به عناصری که در پاکستان اين گروههای تروريستی را حمايت می‌کنند در اختيار دولت اين کشور قرار گرفت و دولت پاکستان قول داد که با شدت برخورد کند.

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تاکيد کرد : ما برخورد با اين عناصر و همچنين گروههای تروريستی مستقر در مرزهای پاکستان را با جديت تمام از دولت پاکستان می‌خواهيم و مجلس شورای اسلامی و کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی به جد پيگير موضوع است.

وی گفت: خوشبختانه با هماهنگی بين نيروهای انتظامی و اطلاعاتی عناصری از اين گروههای تروريستی دستگير شدند و برخی از اين افراد در درگيريهای نيروی انتظامی کشته شدند، عده‌ای از آنها تحت محاکمه قرار گرفتند و در آينده نزديک محاکمه اين عناصر وطن فروش به شکل علنی برای مردم پخش خواهد شد تا مردم ما در جريان وطن فروشی اين عناصر و پشتيبانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان قرار گيرند.

به گفته جلالی در اين جلسه اعلام شد که بحث انسداد مرزها و اجرای طرح پايلوت زابل تا پايان سال جاری به اتمام می‌رسد و درباره برخورد جدی با قاچاقچيان و سوداگران مرگ نيز ضمن طرح تفصيلی مباحث مقرر شد اين موضوع همچنان در دستور کار باقی بماند.

وی از تصميم برای جديت بيشتر در برخورد با ترددهای غير قانونی خبر داد.

به گزارش مهر ، مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی به نقل از مسئولان امنيتی کشور خبر داد که کشفيات مواد مخدر و سلاح و دستگيريها مرتبط با اين موضوعات نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزايش يافته است.

جلالی در جمع خبرنگاران توضيح داد که دولت به شکل جدی طرح توسعه اقتصادی مناطق مرزی را در دستور کار دارد و مجلس معتقد است که اين مسير بايد به جديت پيگيری شود.

وی ابراز اميدواری کرد شورای توسعه مناطق مرزی شرق کشورکه به رياست وزير کشور تشکيل شده است جلسات خود را با جديت تشکيل دهد.





















Copyright: gooya.com 2016