پنجشنبه 21 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عطريانفر: طرح دولت وحدت ملی منتفی نشده است، فردا

رويکرد سخن هاشمی بيش از آنکه بخواهد مرزبندی اصلاح‌طلبان را با دولت وحدت ملی نشان دهد، پيامی سياسی به اصولگرايان معتدلی است که از سياست‌های افراطی و بی‌برنامگی‌های دولت فعلی که نام اصولگرايی را بر خود نهاده‌اند، به تنگ آمده‌اند.
محمد عطريانفر معتقد است: سخنان ديروز هاشمی رفسنجانی درباره "طرح دولت وحدت ملی" پيامی است برای اصولگرايان معتدل که طرح مذکور منتفی نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش«فردا» پس از آنکه سخنگوی حزب کارگزاران در سرمقاله ديروز ارگان حزبی خود، از منتفی شدن طرح دولت وحدت ملی نوشت و صريحاً اصولگرايان را به اجماع و مبارزه طلبيد، امروز محمد عطريانفر از اعضای شاخص شورای مرکزی حزب کارگزاران مدعی شد که طرح دولت ملی همچنان پابرجاست.

عطريانفر در يادداشتی که در صفحه اول روزنامه اعتماد با عنوان "دولت وحدت ملی پيامی به اصولگرايان" منتشر شده، در توضيح سخنان ديروز هاشمی رفسنجانی نوشت: اظهارات جناب هاشمی رفسنجانی به صورت تلويحی بر ضرورتی که کشور را از افراط‌گرايی نجات دهد، دلالت داشت.

گفتنی است هاشمی رفسنجانی روز گذشته در حاشيه همايش علمی کاربردی "اصل ۴۴، موانع و راهبردها" به خبرنگاران گفت: طرح دولت وحدت ملی ابتدا از سوی اصولگرايان و شخص ناطق نوری مطرح شده و سپس علی لاريجانی نيز آن را عنوان نموده و همچنين جامعه روحانيت مبارز هم به درخواست عسگر اولادی، باهنر و محمدنبی حبيبی به ميدان آمده است.

رئيس مجلس خبرگان رهبری همچنين از مخالفت اصلاح‌طلبان با اين ايده خبر داد و گفت: در اين طرح رئيس جمهور اصولگرا خواهد بود و کابينه مشترک.

عطريانفر اين سخنان هاشمی را حاوی اين پيام سربسته به اصولگرايان می‌داند که تخريب‌ها و توهين‌های صورت گرفته عليه دولت وحدت ملی از سوی طرفداران رسانه‌ای دولت فعلی، زمانی علنی شده که دبير کل کارگزاران به عنوان چهره‌ای اصلاح‌طلب از آن دفاع کرد.

وی ادامه داد: افراطيون طرفدار دولت با بهانه قرار دادن سخنان کرباسچی از فرصت سوء استفاده کرده و پوستين وارونه‌ای را بر تن آن کردند.

عطريانفر سپس تأکيد کرد: به نظر من آقای هاشمی رفسنجانی به صورت کاملاً حساب شده با اظهارات خود در اين زمينه، بهانه را برای مخالفت با ضرورت تشکيل دولت وحدت ملی از دست تندروهای طرفدار دولت گرفته و اميدی دوباره را به چهره‌های شاخص اصولگرا که با درک درست از شرايط و نگرانی از وضع فعلی کشور، ايده دولت وحدت ملی را مطرح کرده‌اند، بازگردانده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد آقای هاشمی رفسنجانی به جامعه روحانيت مبارز، آقای ناطق نوری و همه کسانی که از درون جريان اصولگرا حول محور مخالفت بنيادين با طرز تفکر دولت حاکم به وحدت رسيده‌اند، پيام می‌دهد که طرح‌تان نه تنها در نطفه خفه نشده بلکه همچنان زنده است و به بهانه تخريب اظهارنظر کاملاً شخصی و غيرجبهه‌ای دبير کل محترم کارگزاران، آنها عقب‌نشينی نکنند.

عطريانفر در انتها نوشت: رويکرد سخن هاشمی بيش از آنکه بخواهد مرزبندی اصلاح‌طلبان را با دولت وحدت ملی نشان دهد، پيامی سياسی به اصولگرايان معتدلی است که از سياست‌های افراطی و بی‌برنامگی‌های دولت فعلی که نام اصولگرايی را بر خود نهاده‌اند، به تنگ آمده‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016