پنجشنبه 21 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام رضا پهلوی به مناسبت سالروز جهانی حقوق بشر

هم ميهنان عزيزم،

امروز در سالروز جهانی حقوق بشر و در آستانـۀ شصتمين سالگــرد صدور اعلامیۀ جهانی حقوق بشر و بهنگامی که سازمـان ملل متحد آمادۀ برپــايی برنامۀ يک سالـه برای بزرگداشت اين منشور تاريخی است، تمام مواد اين اعلاميه در سرزمين ما زيرپا نهاده ميشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مضحک است، در حالـی که میـراث اخلاقی و فرهنگی ملت ما، يکــی از مهمتریــن عوامل الهام بخش حقوق بشر بشمار ميرود، شهروندان ايرانی، از بيشتر آزادی های اوليه محروم هستند.

امروز سازمان عفــو بين الملل و ديگر سازمان های ناظــر، ایــران را تقريبا در ردۀ بالای ليست کشورهای ناقض حقوق بشر قرار ميدهند.

طی ۲۸ سال گذشته، هيچ بخشی از جامعــۀ ايران، از ستم ها مصون نبــوده است. زنان، جوانان، کارگــران، روزنامه نــگاران، روحانیــان مستقل، کشاورزان، دانشگاهيان، اقلیــت های مذهبی و قومی، همه به نوعی، هدف خشونت های آشکار قرار گرفته اند.

رهبران جمهوری اسلامی، نهايت تلاش خود را برای خدشه دار کردن تصوير شکوهمند کشور ما انجام داده اند و مردمان ما را به عنوان مُبلغان تروريسم، افــراد متعصب و ناسازگار و سرشار از تنفرمعرفی کرده اند. آنان برای حفظ و بقای قدرت سياسی نامشروع خود، حقوق فردی شهروندان ايرانی را، در مسلخ ايدئولوژی واپسگرا قربانی کرده اند.

برای من کاملا روشن است که ملت ما به زودی خود را از کابــوس کنونی رها ساختــه و ميراث راستين خويش را بعنوان دژ محکم حقوق بشر و نگاهبانان آزادی و کرامت بازپس خواهد گرفت.

من با پشتيبــانی کامل از فعاليت های سازمان ملل در پيشبــرد حقوق بشــر از هم ميهنانم و نيز از جامعۀ جهانی می خواهم که يک صدا و باتفاق، با تمامی شيوه های نقض حقوق انسانی شهروندان ايرانی که توسط ديکتاتوری ملايان اِعمال ميشود، مخالفت ورزند.

خداوند نگهدار ايران باد
رضا پهلوی





















Copyright: gooya.com 2016