جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله خزعلی: عيد بزرگ ايرانيان بايد عيد غدير باشد، عيد نوروز عيد درختان است، ايسنا

آيت‌الله خزعلی گفت: امروز مسلمين به بلايی مبتلا هستند که آن موضوع غزه است و من در روز عرفه دعای ابی‌عبدالله را برای اين خواندم که مردم اسير اسراييل ظالم، از بند رها شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سخنران پيش از خطبه‌های نماز جمعه‌ امروز تهران با بيان اين که «چرا رييسان عرب در خوابند؟» افزود: نمی‌دانم روحيه‌ی انسانی آن قدر مرده است که می‌بيند بچه‌ها و مادران در غزه دکتر دارند، بيمارستان دارند اما دوا ندارند و هيچ کاری نمی‌کنند. چرا رييسان عرب نمی‌بينند و می‌گويند عرب و عجم؛ درود بر مردم ايران و سلام بر مردم تهران که هر جا هستند برای مردم محترم غزه راهپيمايی می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبيرکل بنياد بين‌المللی غدير افزود: از عيد قربان که عيد ترک تشريفات است، می‌گذريم و به سه عيد می‌رسيم، عيد جمعه،‌ عيد غدير، ‌عيد فطر. عيد فطر عيد خودسازی است و عيد غدير از فرد بودن در جامعه خارج شده و به اجتماع روی می‌آوريم و عيد جمعه خود عظمتی است که يادآوری اين دو عيد نيز هست.

خزعلی در ادامه گفت: عيد غدير عيدی است که نشان می‌دهد کجا می‌خواهيد برويد و رهبر شما کيست؟ آن که بتواند دين را نگاه دارد و مانند پيغمبر دارای مزايای کمال باشد. "يا رسو‌ل الله به مردم برسان و اگر خوف از مردم داشتی رسالتت انجام نشده است". اين دستور خداوند به پيامبر است. پيامبر ۲۳ سال منهای ۷۰ روز رنج برد؛ کار کرد و شراب و قمار و بت را از بين برد؛ و انسانيت را آورد. اما خدا می‌گويد اگر اين کار را نکرديد رسالتت تمام نشده است و اين بسيار عجيب است.

وی ادامه داد: ‌آن روز که پيامبر چهار بار گفت "من کنت مولا فهذا علی مولا"، عمامه‌ی سياهی به نام عمامه‌ی صحابه بر سر علی بست و از آن روز است که عزيزان سادات عمامه‌ی سياه بر سر می‌بندند.

سخنران پيش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به چگونگی تاليف کتاب‌های الغدير گفت: برادران اهل سنت چرا کتاب‌های الغدير را نمی‌خوانيد؛ ما همه‌ی کتاب‌های شما را داريم، اما بعضی از شما چرا چنين هستيد. اگر می‌توانيد موضوع غدير را رد کنيد اما بخوانيد.

دبيرکل بنياد بين‌المللی غدير در ادامه گفت: به حمدالله امروز از حدود۲۸۰ نفر در مجلس هشتم، حدود۲۵۰ نفر غديری شده‌اند. از ارمنی و يهودی و زرتشتی گرفته تا مسلمانان. نماينده‌ی ارمنی به بنياد بين‌المللی الغدير آمد و گفت من غديری شده‌ام؛ ما گفتيم بايد مسلمان می‌شديد بعد غديری؛ اما او گفت مگر علی تنها از آن شما مسلمانان است و حرفی بسيار جالب بود. امروز هم‌چنين ۱۲ وزير به همراه رييس‌جمهور محترم غديری شده‌اند. مسوول دفتر مقام معظم رهبری، آيت الله محمدی گلپايگانی هم غديری شده است و لوح غدير را دريافت کرد و هم‌چنين سيدحسن نصرالله. پس ببينيد جهانتان اين جهان است.

او افزود: آقای متکی تمام سفرا را دعوت کرد و از من خواست صحبت کنم و فرمود "مقيديد؛ هرجا هستيد بايد غدير را محترم بداريد". عزيزان من غدير يعنی کربلا، يعنی امام حسين (ع). بنابراين در نماز جمعه سالی سه چهار بار بايد راجع به غدير صحبت شود.

آيت‌الله خزعلی با تاکيد بر اين که عيد بزرگ ايرانيان بايد عيد غدير باشد، گفت: عيد نوروز عيد درختان است؛ چه تشريفاتی برای نوروز قائلند، آيا ربع آن را برای عيد غدير قائلند. مسلما برادران مسلمانان عميقی هستند؛ بنابراين بايد عيد بزرگ را عيد غدير بدانيم.

وی ادامه داد: آقايان، روسا، ‌مسوولان و مديران؛ برای دنيای‌تان کار نکنيد و به دنبال پول و پست نرويد. اين مردم شهيد داده‌اند. پيام علی (ع) هم اين است که ارزش دين برای من بالا است و دنيا کم‌تر از يک کفش کهنه هم برای من ارزشی ندارد. آقايان اين مهم را از دست ندهيد. علی (ع) به عثمانی‌ها گفت "که ای مسلمانانی که به دنبال عثمان رفتيد می‌دانيد که من احق به عدالتم و تا جايی که به امور مسلمين در سلامت باشد تسليمم ". اگر کسی خوب کار کرد و به آمريکا رفت و مردم را سربلند کرد ياری‌اش کنيد در مقابلش نايستيد. مردی که خوب کار می‌کند چرا مدحش نمی‌کنيد؟ چرا کارهای بزرگش را به مردم نمی‌گوييد؟ کارهای مردم را بايد انجام دهيم و اگر خدايی ناکرده کارمان را منحرف کرديم خداوند عزت ما را می‌گيرد و خدايی ناخواسته ذلت بعدی بر ما مسلط می‌کند.

دبيرکل بنياد بين‌المللی غدير در پايان با تاکيد بر اين که عيدالله اکبر، عيد غدير ماست و مبارک باد بر شما حاضران، شنوندگان و مسلمين جهان، و با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری درباره آمريکا، گفت: پروردگارا چنين مردم شجاعی را برای مسلمين حفظ کن؛ رياست جمهوری پشتکاردار را تاييد و تحسين فرما و اين مردم انقلابی که برای مردم غزه راهپيمايی کردند حفظ کن و به آبروی امام زمان (عج) اين نعمت را بيمه بفرما و امام عصر را در دريايی از نور حفظ بفرما.





















Copyright: gooya.com 2016