یکشنبه 24 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار چهار دانشجو به کميته انضباطی دانشگاه شيراز، مجموعه فعالان حقوق بشر

روز گذشته، شنبه مورخه ۲۳ آذرماه ، چهار تن از فعالين دانشجويی دانشگاه شيراز به کميته انضباطی احضار شدند.
حمداله نامجو،سعيد خلعتبری ،آرش روستايی و هادی الم لی در پی برگزاری تريبون آزاد به مناسبت روز دانشجو در ۱۸ آذر به کميته انضباطی دانشگاه شيراز احضار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين احضار ها در حالی صورت گرفته که حراست دانشگاه شيوه های مختلفی را برای جلوگيری از برگزاری مراسم ۱۸ آذر به کار گرفته بود . يک هفته قبل از برگزاری مراسم روز دانشجو در پی اعتراضات دانشجويان به مسموم شدن بيش از ۲۰۰ دانشجو، تعدادی از دانشجويان به حراست احضار شدند و حراست دانشگاه شيراز دانشجويان را تهديد نموده بود که اگر در روز دانشجو برنامه ای داشته باشند دانشگاه و نهاد های بيرون دانشگاه با دانشجويان برخورد خواهند کرد.
همچنين يک روز پيش از برگزاری مراسم روز دانشجو دوباره تعدادی از دانشجويان به حراست احضار و به شيوه های مختلفی تهديد شدند، دانشجويان می گويند اين تهديد ها محدود به احضار به حراست نبود بلکه با تماس های تلفنی و پيامک های پی در پی سعی در ارعاب دانشجويان و منصرف کردن آنها از برگزاری روز دانشجو را داشتند.
دانشجويان احضار شده از منتقدين و فعالين سياسی می باشند که تاکنون بارها به اداره اطلاعات شيراز و کميته انضباطی دانشگاه احضارشده اند و برای اين دانشجويان احکام قطعی کميته انضباطی صادر ودرحال اجراست.





















Copyright: gooya.com 2016