جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع دانشجويان دانشگاه شيراز در پی مسمويت بيش از صد دانشجو، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: پس از آنکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه بيش از صد نفر از دانشجويان دانشگاه شيراز در اثر استفاده از غذای دانشگاه مسموم شدند عصر روز گذشته (چهارشنبه)دانشجويان دانشگاه شيراز در اعتراض به اين مساله و ساير مشکلات دانشگاه، در سلف مرکزی دانشگاه تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گرچه آمار درستی از تعداد مسمومين در دست نيست اما دانشجويان در مراجعه به نزديکترين مرکز درمانی به خوابگاه دانشگاه(بيمارستان نمازی) پی برده اند که بيش از صد نفر در اثر استفاده از غذای دانشگاه مسموم و به درمانگاه مراجعه کرده اند که متاسفانه حال تعدادی از آن ها در وضعيت نامناسبی قرار دارد و دچار اسهال خونی شده اند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير در ابتدای تجمع ديروز، دانشجويان که تعدادشان به ۲۰۰ نفر می رسيد و از اتفاقات رخ داده و عدم پاسخگويی مسئولين دانشگاه به شدت عصبانی بودند از خوردن غذا خودداری کردند و ظرف های غذا و ميز و صندلی های سلف را به زمين کوبيدند و با سر دادن شعارهايی اعتراضات خود را بيان کردند. پس از گذشت حدود نيم ساعت از آغاز تجمع دکتر کارپرورفر معاون دانشجويی دانشگاه وارد جمع دانشجويان شد، اما نکته جالب اين بود که همچون هميشه کارپرورفر همراه با تعدادی از دانشجويان بسيجی و شبه امنيتی که محافظ و باديگارد او به شمار می روند در ميان دانشجويان حاضر شد که اين مساله با اعتراض دانشجويان همراه بود. کارپرورفر رئيس کميته انضباطی دانشگاه و از عوامل اصلی برخوردهای اخير با فعالين سياسی- دانشجويی دانشگاه شيراز است که با دادن امتيازهای مختلف به دانشجويان بسيجی و شبه امنيتی به سختی از سوی آنها تحت حمايت است.

با حضور کارپرورفر دانشجويان با سر دادن شعارهايی همچون « کارپرور بی عرضه استعفا، استعفا»، «دانشجو می ميرد ذلت نمی پذيرد» و «کارپرور، کارپرور، استعفا استعفا » خواستار استعفای او شدند.

در ادامه کارپرور تحت حمايت نيروهای بسيجی که از لحظه حضور او مداوم بر تعدادشان افزوده می شد، توانست در ميان دانشجويان قرار گيرد و با آنها صحبت کند. او با ويروسی خواندن بيماری و رفع مسئوليت از خود اعلام کرد که غذای دانشگاه هيچ مشکلی نداشته که اين مساله باعث اعتراض شديد دانشجويان شد و تعدادی از آنها با نشان دادن گواهی های پزشکی که در آن بيماری دانشجويان مسموميت غذايی شديد ذکر شده بود دروغگويی کارپرورفر را اثبات کردند و خواستار پاسخگويی و استعفای او شدند.

در حالی که هر لحظه بر تعداد دانشجويان افزوده می شد و دانشجويان مصرانه خواستار استعفای او بودند تعدادی از همان دانشجويان بسيجی و محافظين او با حمله به ساير دانشجويان و ايجاد سر و صدا و زد و خورد باعث درگيری بين دانشجويان شدند. در اين ميان يکی از دانشجويان بسيجی به نام کريمی که سابقه ای طولانی در حمايت از مسئولان دانشگاه و برخورد با دانشجويان معترض در جريان تجمعات قبلی دانشگاه شيراز دارد با درخواست برکناری پيمانکار غذا مسئوليت را از کارپرورفر سلب و از او حمايت کرد که اين مساله با اعتراض شديد دانشجويان همراه شد. به گزاش خبرنامه اميرکبير، يکی از دانشجوين معترض در مخالفت با اين سخنان اعلام کرد که کارپرورفر بايد استعفا دهد، در غير اينصورت دانشجويان معترض رسما در دادگاه از او شکايت خواهند کرد که اين صحبت ها به شدت مورد تشويق قرار گرفت.

سرانجام پس از رد و بدل شدن صحبت های زيادی بين دانشجويان و کارپرورفر، دانشجويان اعلام کردند که هرگز از درخواست خود منصرف نخواهند شد و در روزهای آينده به تجمع خود ادامه خواهند داد.





















Copyright: gooya.com 2016