سه شنبه 26 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه خبرنگاران خبرگزاری فارس در حمايت از اقدام خبرنگار عراقی عليه بوش، فارس

خبرگزاری فارس: خبرنگاران خبرگزاری فارس در بيانيه‌ای تاکيد کردند: خبرنگار عراقی برخاسته از پيکره رنجديده و مجروح ملت عراق، شيطان بزرگ را آن‌گونه "رمی" کرد که خبر و تصوير آن با سرعتی شگرف، رسانه‌های جهان را تسخير کرد و قلوب ملت‌هايی را که سال‌ها آرزوی چنين انتقام نمادينی را داشتند، آرامش بخشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، در متن بيانيه خبرنگاران خبرگزاری فارس در حمايت از اقدام خبرنگار عراقی عليه بوش آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
اين روزها که حاجيان بيت‌الله‌الحرام، جمرات شياطين سه‌گانه را سنگباران‌شده در منا رها کرده و به‌سوی ديار خويش بازمی‌گردند، خبرنگاری برخاسته از پيکره رنجديده و مجروح ملت عراق، شيطان بزرگ را آن‌گونه "رمی" کرد که خبر و تصوير آن با سرعتی شگرف، رسانه‌های جهان را تسخير کرد و قلوب ملت‌هايی را که سال‌ها آرزوی چنين انتقام نمادينی را داشتند، آرامش بخشيد.
منتظر الزيدی، اکنون به نام و نمادی در تاريخ ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان تبديل شده است که در اقدامی شجاعانه، جرج بوش رئيس مستکبران جهان را در پايتخت کشورش، با لنگه‌کفش‌هايی هدف قرار داد که برای خبرنگاری که چيزی جز کاغذ و قلم در اختيار ندارد، از قدرتمندترين سلاح‌ها کارآمدتر است.
بوش در حالی اقدام شجاعانه و عزت‌طلبانه اين خبرنگار عراقی را نشانه "دموکراسی" و "آزادی" از نوع آمريکايی در اين کشور قلمداد کرد که همزمان محافظان وی و نيروهای امنيتی آمريکا، مقابل چشمان بوش، نخست‌وزير عراق و ديدگان دوخته‌شده مردم جهان به صفحه تلويزيون، "منتظر" را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد و او را به شکنجه‌گاهی منتقل کردند که چه‌بسا دولت عراق نيز از آن بی‌خبر است.
"منتظر" که اکنون نشان عزت را در وهله نخست از خدای مظلومان و آن‌گاه از ملت‌های مظلوم جهان بر سينه دارد، خبرنگاران و همکاران خود را سربلند کرده و نوع‌دوستی و عزتمندی آنان را در تابلويی به يادماندنی به تصوير کشيده است و اين در حالی است که خانواده و همکاران او، هيچ خبری از اين قهرمان آزادی‌خواه و سرافراز ندارند و نهادهای حقوق‌بشری جهان که بيشتر آنها تحت سيطره سردمداران غرب اداره می‌شوند سکوت پيشه کرده و از تحت فشار قرار دادن آمريکا برای آزادی او عاجزند.
اينک جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس، در کنار ديگر همکاران آزادی‌خواه و عزتمند خود در ديگر نقاط جهان، از دولت مردمی عراق می‌خواهند با اِعمال حق قانونی خود و فشار بر دولت آمريکا، اين شهروند عراقی را از چنگال دژخيمان و شکنجه‌گران سيا برهانند و اجازه دهند بار ديگر در کنار همکاران خود، به شغل شريف خود ادامه دهد و مستکبران عالم را با قلم خويش، آن‌گونه که با کفش خويش رسوا کرد، بيش از پيش رسوا گرداند.





















Copyright: gooya.com 2016