جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی منتظر الزيدی، روزنامه نگار عراقی است

گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی منتظر الزيدی خبرنگار شبکه تلويزيونی البغدايه است که در تاريخ ١٤ دسامبر در پی پرتاب کفش به سوی جرج بوش رئيس جمهور امريکا بازداشت شد.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می کند: " ما متاسفيم که اين روزنامه نگار اين شيوه را برای ابراز اعتراض به سياست های رئيس جمهور امريکا برگزيد. اما به دلايل انسانی و برای تشنج زدايی خواهان آزادی وی هستيم اين خبرنگار از دو روز پيش در بازداشت بسر می برد، نظر به شرايط دستگيری وی ما خواهان تضمين سلامت او هستيم که گويا به هنگام دستگيری زخمی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما اين شيوه را برای ابراز عقيده و نظر خود تائيد نمی کنيم. آرامش جرج بوش در تحليل اين حادثه بايد مسئولان عراقی را به عفو اين روزنامه نگار رهنمون شود."

عبدالکريم خلافه مسئول عملياتی وزارت کشور عراق به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد " منتظر الزيدی به هنگام ارتکاب جرم دستگير شده است و با استناد به مواد ٢٢٣،٢٢٥ و ٢٢٧ قانون مجازات عمومی عراق به اتهام " توهين به رئيس کشوری خارجی" ممکن است به ٧ سال زندان محکوم شود. عبداکريم خلافه به گزارشگران اعلام کرد که با اين روزنامه نگار بد رفتاری نشده است اما تنها سلاح روزنامه نگار بايد کلمه باشد.

منتظر الزيدی در تاريخ ١٤ دسامبر به هنگام مصاحبه مطبوعاتی جرج بوش کفش هايش را به اعتراض به سوی رئيس جمهور امريکا پرتاب کرد. با انتشار خبر و فيلم اين اقدام وی مشهوريت جهانی يافت.





















Copyright: gooya.com 2016