دوشنبه 2 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض گسترده به پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر يک ضرورت است، اطلاعيه کانون ره آورد

اطلاعيه کانون ره آورد - آخن - آلمان

بنا بر اطلاعيه کانون مدافعان حقوق بشر، دفتر اين کانون روز يکشنبه ۲۱ دسامبر (اول دی ماه ۱۳۸۷) توسط نيروهای انتظامی و امنيتی بدون ارائه حکم قضايی پلمپ شد.

قرار بود در اين روز مراسم شصتمين سالگرد روز جهانی حقوق بشر در دفتر کانون مدافعان حقوق بشر برگزار شود که اقدام نيروهای امنيتی مانع از برگزاری اين مراسم نيز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در جريان حمله به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، با حاضرين در دفتر رفتار خشونت آميزی شد و تعدادی از افراد لباس شخصی آزادانه با دوربين های عکاسی و فيلمبرداری، تصويربرداری می کردند در حالی که از تهيه عکس توسط خبرنگاران رسانه ها ممانعت به عمل آمد.

کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۸۱ تاسيس شده و عضو رسمی فدراسيون بين المللی جوامع حقوق بشر است که ۱۹۰ کشور جهان عضو آن هستند. شيرين عبادی، وکيل دادگستری، برندۀ جايزۀ صلح نوبل، به همراه حقوقدانان ديگری چون آقايان محمد سيف‌‌زاده، محمدعلی دادخواه، عبدالفتاح سلطانی و محمد شريف از وکيلان دادگستری فعال در پرونده‌های حقوق بشر در ايران از پايه‌گذاران اين کانون می باشند. دفتر اين کانون با کمک مالی شيرين عبادی از جايزه نوبل خود در سال ۲۰۰۳، خريداری شده بود.

فعاليت اين کانون پيگيری موارد نقض حقوق بشر در ايران، دفاع از زندانيان سياسی - عقيدتی و حمايت از خانواده زندانيان سياسی را شامل می شد.

آن چه مسلم است عامل اصلی پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در ايران، نه ادعای حکومت ايران مبنی بر غيرقانونی بودن آن، که فعاليت های مستمر اين کانون در دفاع از حقوق بشر در ايران است.

حمله به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و پلمپ آن، زمانی رخ می دهد که همين هفته گذشته شصت و سومين نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) با تصويب قطعنامه‌ای، از نقض حقوق بشر در ايران ابراز نگرانی کرده بود. اين امر به خوبی نشان می دهد که حکومت ايران نه تنها در جهت بهبود موارد نگرانی آور گامی برنمی دارد بلکه با دست زدن به اقداماتی نظير آن چه که روز يکشنبه اتفاق افتاد اعتراضات جهانی به موارد نقض حقوق بشر در ايران را به هيچ می انگارد.

کانون ره آورد در شهر آخن آلمان که خود را يکی از کانون های مدافع حقوق بشر در ايران می داند پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را شديدا محکوم می کند و از همه مدافعان حقوق بشر مصرانه می خواهد با پيگيری و پشتکار خود اين اقدام ناشايست را قويا محکوم کنند.

نبايد گذاشت صدای مدافعان حقوق بشر در ايران به همين سادگی از سوی حکومت ايران خاموش شود. نبايد اجازه داد اين بی اعتنايی های عامدانه به اعتراضات جهانی عليه نقض حقوق بشر در ايران بی پاسخ بماند.

کانون ره آورد از هر اقدام مشترکی در اين راه استقبال می کند.

کانون ره آورد – آخن – آلمان
دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ برابر با ۲۲ دسامبر ۲۰۰۸
www.rahaward.org
kanoon@rahaward.org





















Copyright: gooya.com 2016