دوشنبه 2 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکيم وحدت: پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر زنگ خطری جدی برای وضعيت حقوق بشر در ايران است، ادوارنيوز

عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و جلوگيری از برگزاری شصتمين سالگرد تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر در دفتر اين نهاد مدنی را زنگ خطری جدی برای وضعيت حقوق بشر ايران دانست.

سخنگوی سازمان دانش آموختگان با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر و آزادی های اساسی در ايران گفت: در شرايطی که کشورمان از سوی نهادهای مختلف حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل و مجمع عمومی اين شورا به دليل نقض حقوق بشر محکوم شده است، متاسفانه شاهد هستيم که نهادهای مسوول نه تنها تلاشی را در جهت رفع اين نگرانی های جهانی انجام نمی دهند بلکه با برخوردهای قهری و غيرمنطقی خود مهر تاييدی بر ديدگاه منفی جامعه جهانی در خصوص حقوق بشر در ايران زده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آخرين مورد از اين محدوديت ها و موانع،دفتر کانون مدافعان حقوق بشر که متشکل از وکلای خوش نام و کوشا در راه تعميق حقوق شهروندی و آزادی های اساسی است،توسط نيروهای امنيتی پلمپ می شود.

سخنگوی سازمان دانش آموختگان ادامه داد: آنچه روز گذشته در دفتر کانون مدافعان رخ داده است نشانه مشخصی از تلاش دولت در جهت برخورد با مدافعان و فعالان ايرانی حقوق بشر و مهر تاييد ديگری بر شواهد موجود مبنی بر شکل گيری اراده ای جدی برای نقض سازماندهی شده و سيستماتيک حقوق بشر از سوی بخش هايی از حاکميت است.

عبدالله مومنی ادامه داد:کانون مدافعان حقوق بشربه عنوان يکی از نهادهای ايرانی عضو مجامع مختلف حقوق بشری و بين المللی به رياست خانم شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل و از چهره های جهانی حقوق بشر در سال های اخير توانسته است عليرغم تمامی کارشکنی ها و محدوديت ها گام های موثری در راه مبارزه با نقض حقوق بشر و معرفی ناقضان آن به شهروندان و جامعه بين الملل بردارد. مومنی گفت:برخورد با مدافعان حقوق بشر و نهادهای مدافع حقوق شهروندی به عنوان تنها امکان و محمل دفاع از حقوق کسانی که در معرض نقض حقوق بشری و شهروندی هستند و در حالی که وضعيت حقوق بشر در ايران بر مبنای قانون اساسی کشور و از ديدگاه استانداردهای بين المللی در شرايط نا مطلوبی قرار دارد و جامعه مدنی از قوام لازم در جهت کمک به بهبود اين وضعيت برخوردار نيست، موجب خواهد شد وضعيت حقوق شهروندی در ايران در وضعيت اسف بارتری قرار گيرد.

مومنی همچنين با هشدار در خصوص برخورد با نهادهای مدنی و ايجاد محدوديت برای مطبوعات و روزنامه نگاران از جمله توقيف روزنامه "اينده نو" و جلوگيری از انتشار هفته نامه" نيم روز" در ماه های پايانی دولت نهم گفت:به نظر می رسد با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوری دهم،نهادهای کنترل گر تلاش دارند با ايجاد محدوديت های مختلف برای نهادهای مدنی و شهروندان، اراده جدی خود را برای مهندسی انتخابات آتی و جلوگيری از امکان ايجاد تغيير در مديريت سياسی کشور به فعالان سياسی کشور ، جريانات و شخصيت های خواهان تغيير گوشزد نمايند.

مومنی در پايان گفت:سازمان دانش آموختگان ايران پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را به شدت محکوم کرده و از تمامی احزاب،نهادها و شخصيت های سياسی و مدنی انتظار دارد در در دفاع از نهادهای حامی حقوق بشر با ائتلافی فراگير با هدف مقاومت در برابر ناقضين حقوق قانونی شهروندان حرکتی نوين را سامان دهند.





















Copyright: gooya.com 2016