سه شنبه 3 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: قانون ماليات بر ارزش افزوده به نفع همه کشور است، ايسنا

رييس‌جمهور درباره آخرين وضعيت اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده اظهار کرد: اين قانون کار نو اقتصادی و مالياتی است که بار عمده آن بر دوش مردم است؛ لذا کسانی که در عرصه‌های مختلف اقتصادی فعال هستند بايد ساماندهی شوند تا بتوان اين قانون را سامان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه در حاشيه سومين اجلاس وزرای امور اقتصادی و دارايی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اشاره به اين که بخش کوچکی از اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده بر عهده دولت است، اعلام کرد: دولت در واقع با مديريت و اجرای اين قانون از آن پشتيبانی می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين که کشورهای دنيا به طور معمول دو تا پنج سال وقت برای آمادگی و سازماندهی اين قانون زمان می‌گذارند تصريح کرد : مسير تصويب اين قانون در کشور ما طولانی و يکسال فرصت داده شد تا بخش‌های گوناگون سازوکارهای مناسب را برای اجرايی‌کردن اين قانون ارائه دهد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: فرصت يک ساله داده شد تا بخش‌های مختلف با همکاری سازمان امور مالياتی نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند، که تا کنون موارد بسيار زيادی بررسی شده است.

احمدی‌نژاد قانون ماليات بر ارزش افزوده را قانون خوبی دانست و آن را به نفع همه کشور عنوان کرد و افزود: اين قانون در واقع به چرخه اقتصادی و حرکت کالا از توليد تا مصرف سامان می‌دهد.

رييس‌جمهور درباره نقش نظام توزيع در طرح تحول اقتصادی نيز گفت: بخش توزيع امروز سهم زيادی در اشتغال و اقتصاد کشور ايفا می‌کند؛ لذا جامعه اصناف و توزيع‌کنندگان خودشان علاقه‌مند هستند اين نظام به صورت مناسب سامان يابد.

وی هزينه‌های ناشی از اين بخش را که امروز هم به توزيع‌کنندگان و هم به مصرف‌کنندگان تحميل می‌شود، زياد دانست و تصريح کرد: اين هزينه‌ها برای افزايش و توسعه بخش توليد است که بايد اين هزينه‌ها را به مقدار زيادی جبران کنيم.

رييس‌جمهور اضافه کرد: در همين راستا وزارت بازرگانی ۳۳ سامانه تعريف کرده که عمده اين طرح‌ها در حال عملياتی شدن هستند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: با وجود اين که همه اين امور با حضور و مشارکت فعال اصناف در حال انجام است اما اجرايی‌شدن آن به يک زمان سه تا پنج‌ساله نياز دارد.

رييس‌جمهور در پاسخ به اين پرسش که چه راهکايی برای برون‌رفت از بحران‌ جهانی مالی ارائه می‌کنيد؟ نيز تصريح کرد: پايه همه راهکارها شناخت علت بحران است و ما بايد به طور اجمال به توانمندی‌ها و داشته‌های خودمان بنگريم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اين که مسائل اقتصادی، سياسی، فرهنگی و اجتماعی جدا از هم نيستند، توضيح داد: هر کدام از اين مسائل جلوه‌ای از يک جامعه انسانی است، بنابراين با توجه به ارزش‌ها و البته نيازهای خودمان برنامه اقتصادی را تنظيم می‌کنيم.

رييس‌جمهور هم‌چنين با اشاره به اين که ما از جهانی‌شدن استقبال می‌کنيم، تصريح کرد: اين که در حال حاضر برخی کشورها به دنيا تحميل می‌کنند، جهانی شدن نيست بلکه سودجويی‌های آنها به نام جهانی‌سازی است.

وی تاکيد کرد: بايد مراقب باشيم تا اين کشورها با دسته‌بندی‌های جديد جهانی‌سازی را به ما ارائه نکنند.

رييس‌جمهور در پايان خاطرنشان کرد: خوشبختانه الان در ميان کشورهای جهان حرکت خوبی آغاز شده و موج جديدی به راه افتاده است که البته ادامه خواهد يافت.





















Copyright: gooya.com 2016