سه شنبه 10 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه نظارت بر حمايت مدافعان حقوق بشر: از اذيت و آزار شيرين عبادی دست برداريد

پاريس، ژنو- برنامه نظارت بر حمايت مدافعان حقوق بشر، به عنوان برنامه ای مشترک از "فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر" (FIDH) و "سازمان جهانی مبارزه با شکنجه" (OMCT)، ادامه اذيت و آزارها نسبت به خانم شيرين عبادی، وکيل دادگستری به ويژه در دعاوی حقوق بشری و برنده جايزه صلح نوبل را به شدت محکوم می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز ۲۹ دسامبر ۲۰۰۸ در ساعت ۵ و ۳۰ دقيقه بعد ازظهر، پنج بازرس مالياتی به دفتر وکالت خانم عبادی در تهران يورش بردند و پس از پنج ساعت بازرسی دفتر، بايگانی، اسناد مالی، مدارک شخصی و پرونده های وکالتی خانم عبادی، بيش از ۷۰ کارتن از اسناد شخصی و حرفه ای ايشان و دو کيس کامپيوتر را با خود بردند.

خانم عبادی ضمن اعتراض به اين اعمال خاطرنشان کرد که دفاتر وکلای دادگستری و به خصوص پرونده های وکالتی مصون از هرگونه تعرض هستند و مشمول عنوان حقوقی "محرمانه بودن" می شوند، ولی متأسفانه اين يادآوری ها هيچ سودی نبخشيد.

هنوز بازرسان مالياتی در دفتر خانم عبادی بودند که دو خبرگزاری رسمی "مهر" و "تابناک" خبر از اين واقعه دادند و اعلام کردند که توقيف مدارک و پرونده های خانم عبادی به دليل "وجود ابهاماتی در اسناد و مدارک وی" و "عدم همکاری با مأموران مالياتی" صورت گرفته است.

اين اقدامات به دنبال پلمب غيرقانونی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر (DHRC) توسط نيروی انتظامی در تاريخ ۲۱ دسامبر ۲۰۰۸ صورت می گيرد. اين کانون به عنوان عضو فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH)، حمايت از مدافعان حقوق بشر و انجام وکالت و مشاوره حقوقی رايگان برای آنان را طی سال های گذشته عهده دار بوده است. خانم شيرين عبادی يکی از مؤسسان اين کانون است.

عبدالکريم لاهيجی، نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، در اين رابطه اظهار داشت: "ما نسبت به ادامه اذيت و آزار درباره خانم عبادی بسيار نگرانيم و اقدامات اخير را در راستای پرونده سازی برای ايشان می دانيم تا وی را ناگزير از سکوت و ترک فعاليت های حقوق بشری سازند."

برنامه نظارت از دولتمردان جمهوری اسلامی می خواهد که هرچه سريعتر به هرگونه عمل سرکوب گرايانه در قبال مدافعان حقوق بشر پايان دهند و مطابق با اعلاميه مدافعان حقوق بشر سازمان ملل، اعلاميه جهانی حقوق بشر و ديگر عهدنامه های بين المللی و منطقه ای در زمينه حقوق بشر که ايران به آنها ملحق شده رفتار کنند.





















Copyright: gooya.com 2016