چهارشنبه 11 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه در محکوميت پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر

به دنبال پلمپ دفتر «کانون مدافعان حقوق بشر» که همزمان با جشن شصتمين سالگرد تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر صورت گرفت، «کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه» اطلاعيه‌ای را در همين خصوص صادر کرد. متن کامل اطلاعيه «کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه» به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نهادينه شدن نقض حقوق بشر در سياست ها و رفتارهای حاکميت به يکی از مهمترين چالش ها و مصايب پيش روی جامعه ايران طی سالهای اخير بدل شده است و در اين شرايط فعاليت های فردی و جمعی شهروندان ايرانی در مقام "دفاع از حقوق بشر" نه تنها به عنوان رفتاری نيک و ستوده قابل تقدير و پاسداشت است، بلکه به عنوان وظيفه ای ملی و انسانی نياز امروز جامعه ماست.

بر اين اساس ايجاد مانع و محدوديت در برابر فعاليتهای "کانون مدافعان حقوق بشر" از طريق پلمپ دفتر کانون به عنوان اصلی ترين نهاد مردمی مدافع حقوق بشر در ايران که اطلاع رسانی در موارد نقض حقوق دادرسی عادلانه و بازداشتهای خودسرانه و ارائه معاضدت حقوقی به قربانيان نقض حقوق بشر را به مثابه يکی از فصول درخشان در کارنامه خود از آغاز کار خود تا به امروز دارد، بار ديگر نشان داد که متاسفانه تندروان به جای آنکه با توجه به هشدارهای مکرر مدافعان حقوق بشر در ايران نسبت به پيگرد قضايی و مجازات ناقضان حقوق بشر اقدامی کنند، به مدافع منافع ناقضان حقوق شهروندان بدل شده و به‌جای ارج نهادن به خدمات صادقانه و توام با نيات خيرخواهانه مدافعان سرشناس حقوق بشر در نهادی مردمی همچون "کانون مدافعان حقوق بشر"، دست به سرکوب و تحديد آنها می زنند.

کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه، ضمن محکوميت پلمپ کردن دفتر کانون مدافعان حقوق بشر همزمان با شصتمين سالگشت تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر و با يادآوری نقش موثر اين کانون در دفاع از قربانيان نقض ضوابط دادرسی عادلانه و بازداشت شدگان عقيدتی و سياسی، اعلام می کند که چنين اقدامی از سوی هر نهاد را ناقض تعهدات ملی و بين المللی آن مطابق قانون اساسی و معاهدات جهانی حقوق بشر می داند.


کميته پيگيری بازداشت‌های خودسرانه
۱۰/۱۰/۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016