چهارشنبه 4 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: بيشترين دفاع از حقوق بشر در ايران می‌شود، هيچ تبعه انگليسی در ايران بازداشت نشده است، ايسنا

ـ احزاب برای فعاليت مجوز بگيرند

وزير اطلاعات گفت: ‌هيچ تبعه انگليسی در ايران بازداشت نشده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) غلامحسين اژه‌ای صبح روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در مواجهه با سوال‌های مکرر خبرنگاران در ارتباط با مسائل مختلف در حالی که لبخند می‌زد، خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: خسته نباشيد، من روز خانواده را به همهی شما تبريک عرض می‌کنم.

وی در برابر تعجب خبرنگاران گفت: امروز روز خانواده است، شما نمی‌دانيد؟! همه کسانی که اينجا هستند زن عزيزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از خبرنگاران گفت: زن ذليل‌اند.

اژه‌ای نيز بار ديگر تاکيد کرد: نه زن عزيزند.

وزير اطلاعات سپس در پاسخ به سوالی در ارتباط با اعضای دستگير شده‌ گروهک جندالله وعبدالله مالک ريگی و فعاليت‌ تروريستی اين گروهک گفت: يک فرد شرور که اصلا ارزش ندارد. آن‌ها شرارت می‌کنند در شرق کشور و اقداماتی برای شرارت انجام می‌دهند که خوشبختانه‌ به زودی دستگير می‌شوند.

وی در مورد دستگيری قاچاقچی و شرور با سابقه در يزد نيز گفت: مطلب به آن ترتيبی که در روزنامه‌ها آمده بود، نيست و افرادی از تبعه آن کشوری که نام برده بودند، دستگير نشده‌ است. منتهی وزارت اطلاعات براساس ماموريت ذاتی خود بر روی اين مسائل حساس است و هر سرنخی که باشد دنبال می‌کند و بلافاصله اگر لازم باشد که تذکری به کسی داده شود، تذکر داده می‌شود. اگر کسی را لازم باشد که احضار و يا دعوت کند، اين کار را انجام می‌دهد، اما آن مطلبی که در روزنامه آمده بود که چند نفر از تبعه‌ آن کشور دستگير شده‌اند، درست نيست.

وی همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگيری تعدادی از تبعه انگليس گفت: من نيز همين مساله را عرض کردم، گفتم که دستگيری افرادی از تبعه انگليس صحيح نيست و صحت ندارد. اما عرض کردم در مورد جريان‌ها و سرويس‌هايی که اقدام می‌کنند، هر سر نخی که باشد وزارت اطلاعات در مورد آن حساسيت دارد و عکس‌العمل نشان می‌دهد و اقداماتی که لازم باشد را انجام می‌دهد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره گسترش فعاليت اين سرويس‌ها در آستانه انتخابات گفت:‌ بله. چنين چيزی هست.

وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر صحت ين خبر که جاسوسان انگليسی‌ دستگير شده‌ در پوشش خبرنگاری فعاليت می‌کرده‌اند، تاکيد کرد: عرض کردم که کسی در اين رابطه از تبعه انگليس دستگير نشده است. ولی اين‌که آن‌ها ازاين مجرا نيز در مقام استفاده هستند، درست است.

وی درباره اين‌که گفته می‌شود بعد از اعدام جاسوس اسراييلی تعداد ديگری از جاسوسان که از سپاه جاسوسی می‌کردند نيز دستگير شده‌ و دادگاه آن‌ها نيز تشکيل شده است، گفت: موارد آن اعلام شده است ولی دادگاه آن‌ها هنوز برگزار نشده است و ان‌شاءالله دادگاه آن‌ها برگزار شود، جزئياتش مثل همان قضيه‌ آقای اشتری اعلام خواهد شد.

وزير اطلاعات همچنين درباره زمان برگزاری اين دادگاه گفت: اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در تهران و تبليغات رسانه‌های خارجی در اين ارتباط

با تاکيد بر واژه " مدافعان حقوق بشر" ادامه داد: اصلا چه کسی بهتر از شما دفاع از حقوق بشر دارد. شما گول اين حرف‌ها را نخوريد. الحمدالله امروز بيشترين دفاع در همه‌ زمينه‌ها در ارتباط با حقوق بشر در ايران می‌شود و متاسفانه افرادی که ضد ارزش‌های انسانی، اسلامی و بشريت هستند، در دنيا دارند اين شعار را مطرح می‌کنند و شما خدايی نکرده گول اين حرف‌ها را نخوريد.

وی درباره اين‌که يک مقام نظامی اعلام کرده که نيروهای آمريکايی و اروپايی از حفاظت فرودگاه ايران خواسته‌اند که به نيروهای آن‌ها آموزش بدهد نيز گفت: در اين ارتباط خبر و اطلاعی ندارم.

محسنی‌اژه‌ای همچنين درباره پيشنهاد امارات مبنی بر تشکيل سازمان امنيتی منطقه از جمله با حضور ايران و ترکيه و اسراييل گفت: مگر می‌شود که اسراييل در مورد منطقه و امنيت منطقه کار مثبتی انجام دهد.

وی در عين حال گفت: ‌ايران هميشه پيش‌قدم بوده که با همکاری ‌کشورهای منطقه تلاش شود که امنيت منطقه تامين شود. ما با کشورهای منطقه در مورد امنيت منطقه همکاری داريم ولی اسراييل موضوعيتی ندارد.

وزير اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری امنيتی با عراق نيز خاطرنشان کرد: ما در ارتباط با امنيت منطقه آن‌چه که وظيفه داريم انجام می‌دهيم و با کشورهای منطقه نيز همکاری می‌کنيم ولی برخی از مسائل اصلا موضوعيت ندارد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا شما در ارتباط با اين سازمان امنيتی درخواست مکتوبی از سوی امارات دريافت کرده‌ايد؟ گفت: اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به خبرنگاری که درباره اطلاع از فعال شدن احزاب غيرقانونی در آستانه انتخابات با طرح اين سوال که " يکی از اين مورد را نام ببريد" در عين حال خاطرنشان کرد: جريان‌هايی ممکن است باشد ولی حالا اسمش را نمی‌شود گفت احزاب غيرقانونی. ممکن است جريان‌هايی بخواهند فعاليت کنند، که اگر در چارچوب حزبی باشد، بايد حتما مجوز بگيرند، در غير اين ‌صورت از فعاليت‌ آن‌ها جلوگيری می‌شود.

محسنی اژه‌ای تاکيد کرد: ‌اگر جريا‌ن‌هايی باشند که خارج از چارچوب قانونی فعاليت کنند، حتما مقامات ذی‌صلاح از جمله وزير اطلاعات برخورد می‌کند.

خبرنگاری در ارتباط با همکاری اطلاعاتی و امنيتی با کشور پاکستان و بحث مقابله با گروه‌های تروريستی سوال کرد.

وزير اطلاعات پيش از پاسخ ابتدا از خبرنگاران پرسيد: شما نمی‌خواهيد برويد نماز؟

وی سپس ادامه داد: در مورد کشورهای همسايه بايد تعامل تنگاتنگی با آن‌ها در ارتباط با مسائل مختلف و از جمله اين مساله و موارد ضد امنيتی داشته باشيم ولی برخی از کشورهای همسايه شرايط‌شان به نحوی نيست که بتوانند واقعا تمام خواسته‌ به حق ما را برآورده کنند. البته ما انتظار بيشتری از آن‌ها داريم، ولی برای برخی از آن‌ها اين امکان در حال حاضر نيست.





















Copyright: gooya.com 2016