پنجشنبه 12 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در معرض خطر اعدام بودن يک زندانی تبعه عراق، مجموعه فعالان حقوق بشر

عمر کريم شريف کرد تبعه عراق در زندان مرکزی سنندج پس از ۹ سال زندان کماکان در معرض خطر اعدام قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين زندانی کرد عراقی در سال ۱۳۷۹ به همراه دو مظنون به ترور "کاظم اسماعيلی" معاون وقت اداره اطلاعات مريوان تحت تعقيب قرار گرفت و سرانجام توسط يکی از احزاب مستقر در اقليم کردستان عراق بازداشت و به ايران تحويل داده شد.
نامبرده پس از تحمل ۲۱ ماه سلول انفرادی در حالی که از حق داشتن وکيل مدافع محروم بود توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مريوان در دو حکم جداگانه به اتهام معاونت در ترور ، به اعدام و سپس ۱۵ سال زندان محکوم گرديد ، رای صادره به دادگاه تجديد نظر در تهران ارسال گرديد و عليرغم سپری گشتن بيش از ۶ سال از صدور حکم اوليه کماکان حکمی در اين خصوص صادر يا قطعی نگرديده است.
بلاتکليفی اين زندانی که همچنان حکم اعدام بر پرونده وی سايه افکنده است بهمراه شنيده هايی مبنی بر مبهم بودن ترور معاون وقت اداره اطلاعات مريوان بعنوان تصفيه ای جهت دار ، باعت نگرانی فزاينده اين زندانی و خانواده وی از اجرای چنين حکمی برای منحرف کردن واقعيات پرونده دارد.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران





















Copyright: gooya.com 2016