شنبه 14 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متوقف کردن هواپيمای مسافربری توسط يک نماينده و توضيحات وی، تابناک و فارس

اين نماينده مجلس که به دليل دير رسيدن با بسته شدن درهای هواپيما روبه‌رو می‌شود، خود را به جلوی هواپيمای آماده حرکت رسانده و می‌گويد، تا درهای هواپيما برای سوار شدنش باز نشود، اجازه پرواز به اين هواپيما را نمی‌دهد.نماينده نائين: متأسفانه همه سوءمديريت و ضعف‌های خود را به پای دير آمدن! يک نماينده مجلس گذاشتند؟ ضمنا در پروازهای تأخيری عرف و معمول اين بوده که حتی برای مسافران عادی منتظر می‌ماندند.سالک:ايشان (نماينده مجلس) از ساعت ۷ در پاويون حضور داشتند، ولی موقع سوار شدن، تشريف برده‌اند برای رفع قضای حاجت و هر چه هم رفتند در زده‌‌اند، ايشان حاضر نبوده‌اند.

دسته گل يک نماينده مجلس در پرواز امروز اصفهان ـ تهران، موجب اخلال در پرواز و اعتراض گسترده مسافران شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، پرواز ساعت ۸ صبح امروز اصفهان ـ تهران که با ديرکرد حدود دو ساعته اوليه همراه شده و در شرف برخاستن از باند فرودگاه بود، با سر رسيدن يکی از نمايندگان مجلس ـ که با VIP خود را به نزديک هواپيما رسانده بود ـ بحران بدی را در فرودگاه اصفهان پديد آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مجلس (دکتر حسنی، نماينده نايين) که به دليل دير رسيدن، با بسته شدن درهای هواپيما روبه‌رو می‌شود، خود را به جلوی هواپيمای آماده حرکت رسانده و می‌گويد، تا درهای هواپيما برای سوار شدنش باز نشود، او اجازه پرواز به اين هواپيما را نمی‌دهد و با اين کار، خود را مانع حرکت و پرواز هواپيما می‌کند.

اين در حالی است که در اين پرواز، شماری از مسافران خارجی و يک بيمار قلبی حضور داشتند که با اين کار به دور از شأن آقای نماينده، اعتراض و گلايه دسته جمعی مسافران به هوا برخاسته است؛ جدای از اين که مسافران خارجی نيز از چنين کاری، آن هم از سوی يک مدير در جمهوری اسلامی، اظهار شگفتی و تأسف می‌کردند!

از سوی ديگر، به رغم مخالفت خلبان با سوار شدن نماينده تهديد کننده، سرانجام با دخالت حراست فرودگاه و نيز مديران فرودگاه اصفهان، درهای هواپيما به روی اين نماينده باز می‌شود، اما به خاطر اعتراض شديد خلبان و مسافران به اين حرکت خارج از عرف آقای نماينده که در حکم تهديد سفر هوايی به شمار می‌رود، اين پرواز همچنان موفق به برخاستن از زمين نمی‌شود.

گفتنی است، برخی از مديران و شخصيت‌های سياسی، از جمله حجت‌الاسلام و المسلمين سالک در اين پرواز حضور داشته‌اند که در اعتراض به اين رفتار ناشايست نماينده نايين، از هواپيما پياده شده و گفته‌اند با چنين اقدام زشتی پرواز نخواهند کرد.
بنا بر اطلاعات رسيده، اين عضو جامعه روحانيت مبارز با شماری از همراهان، از پرواز با اين هواپيما انصراف داده و در اصفهان ماندند.

بنا بر اطلاعات رسيده به خبرنگار «تابناک»، سرانجام پس از سوار شدن اين نماينده مجلس به هواپيما که حوالی ساعت ۳۰و۱۰ و با اعتراض و هياهوی مسافران همراه بود، اين هواپيما به سوی تهران پرواز کرد.


توضيح نماينده نايين

مديريت محترم سايت «تابناک»
سلام عليکم

احتراما درخصوص کد خبر خلاف واقع ۳۱۴۵۵ مورخه ۱۴/۱۰/۸۷ با عنوان «دسته گل ...» به استحضار می‌رسانم در مورد پرواز شماره ۲۳۶ هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران هما در مورخ شنبه ۱۴/۱۰/۸۷ اينجانب با هماهنگی‌های قبلی از روز جمعه ۱۳/۱۰/۸۷ با پاويون فرودگاه، صبح شنبه ساعت ۷:۲۰ ـ ۷ در فرودگاه شهيد بهشتی اصفهان در محل پاويون حضور پيدا کردم و کارت پرواز گرفتم. «شماره کارت ۹۵» ساعت ۸ صبح اطلاع دادند که پرواز هنوز از تهران بلند نشده و ميزان تأخير مشخص نيست. ساعت ۹:۱۵ يا ۹ پرواز از تهران در فرودگاه شهيد بهشتی اصفهان فرود آمده و از صبح گروه پروازی، هماهنگ‌کننده‌های پرواز، حراست، حفاظت و ... می‌دانستند که يک مسافر از پاويون برای تهران دارند.

ما با مينی‌بوس پاويون به محض اطلاع پای پرواز رفتيم که در کمال ناباوری، درب هواپيما در حال بسته شدن بود که با اعتراض اينجانب، دوستان حراست و فرودگاه حاضر شدند و هيچ توجيهی برای جا ماندن اينجانب از اين پرواز نداشتند. چون پرواز ۲۳۶ با يک ساعت و نيم تأخير قرار بود پرواز کند که آقايان به جای عذرخواهی از مسافران عزيز هواپيما برای تأخير يک ساعت و نيمه اين پرواز، توسط يکی از اعضای گروه پروازی به مسافران اطلاع داده می‌شود که يک نماينده مجلس به پرواز دير رسيده و مانع پرواز هواپيما شده است! درب هواپيما با دستور خلبان باز شد، حراست هما به اينجانب گفتند، خلبان گفته اعصاب من به هم ريخته پرواز نمی‌کنم! و همينطور گفتند از قول خلبان که من مردم و مسافران را می‌برم، ولی اين نماينده را نمی‌برم که اينجانب داخل هواپيما رفتم و با خلبان موضوع را در ميان گذاشتم و خلبان پرواز هر دو موضوع را تکذيب کردند و فرمودند که برای انجام اين پرواز مشکلی ندارند.

حال چرا دوستان فرودگاه اصفهان ـ ‌حراست هما و ... چنين سناريويی را طرح کردند و حتی کمترين عذرخواهی از مردم به خاطر تأخير اوليه پرواز ۲۳۶ از مردم نکردند، خدا می‌داند و متأسفانه همه سوءمديريت و ضعف‌های خود را به پای دير آمدن! يک نماينده مجلس گذاشتند؟ ضمنا در پروازهای تأخيری عرف و معمول اين بوده که حتی برای مسافران عادی منتظر می‌ماندند.

اينجانب حتی موضوع را به معاونت پارلمانی وزارت راه هم منعکس کردم و نهايتا با درايت معاون عمليات پرواز هما مشکل مرتفع شد و پرواز ساعت ۱۱:۳۰ به تهران رسيد. اينجانب از طريق ميکروفون داخل هواپيما ضمن اظهار تأسف از مشکل به وجود آمده با مردم صحبت کردم و قول پيگيری موضوع و علت اين اتفاق تأسفب ار را به آنها دادم. بسياری از مسافران که اينجانب را می‌شناختند، از جمله دکتر رياضيات، دکتر خيام نکويی و هم‌استانی‌های عزيز اصفهانی به خاطر اطلاع‌رسانی غلط کادر پروازی و انداختن همه تقصيرها به گردن نماينده مجلس ناراحت بودند و تعدادی از آنها در طول پرواز و بعد از پرواز به خاطر مقصر دانستن نماينده مجلس از اينجانب حلاليت طلبيدند.

انتظار دارم، وزير محترم راه و ترابری و مديرعامل هواپيمای کشوری به مشکلات مديريتی هما و فرودگاه اصفهان بپردازند و اينجانب هم با حساسيت تمام، اين اتفاق تلخ را ريشه‌يابی و از تمام اهرم‌های قانونی برای دفاع از حقوق مردم استفاده خواهم کرد تا بعد از اين با مردم و نمايندگان مردم چنين برخوردی صورت نگيرد.

بر خود لازم می‌دانم از حراست فرودگاه اصفهان و معاونت شرکت هما که با تدبير خود اين مشکل را مرتفع کردند، تشکر می‌کنم و اميدوارم با پيگيری‌های دقيق اين اتفاق تلخ، شاهد تکرار اين وقايع نباشيم و به متوليان سايت «تابناک» برادرانه متذکر می‌شوم برای آب و تاب خبرهای سايت خود با عجله و به استناد به صحبت‌های يک مسافر خبر تهيه نکنند و جوانب اخلاقی را بيشتر از اينها رعايت کرده و دسته گل خبری به آب ندهند.

دکتر حسين حسنی
نماينده مردم شريف شهرستان نائين در مجلس شورای اسلامی

گفت‌وگوی «تابناک» با سالک

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالک، سخنگوی سابق جامعه روحانيت مبارز که در اين پرواز حضور داشته و به نشانه اعتراض، هواپيما را ترک کرده، در گفت‌وگوی تلفی با «تابناک» اظهار داشته است: من برای دفاع از مردم و عمر و وقت آنها و نيز دفاع از نظام از هواپيما خارج شدم.

وی افزود: برخی‌ها می‌خواستند اين رفتار را به پای کل نظام بگذارند.

سالک تصريح کرد: همچنين اعتراض داشتم به عملکرد يک نماينده و نيز مديرانی که بايد در اين شرايط تصميم بگيرند.
نماينده اسبق ولی فقيه در نيروی قدس سپاه در اين باره که گفته می‌شود، اين نماينده در پاويون حضور داشته است، درباره علت دير رسيدن اين نماينده، گفت: می‌توانيد از مسئول پاويون فرودگاه اصفهان بپرسيد. ايشان (نماينده مجلس) از ساعت ۷ در پاويون حضور داشتند، ولی موقع سوار شدن، تشريف برده‌اند برای رفع قضای حاجت و هر چه هم رفتند در زده‌‌اند، ايشان حاضر نبوده‌اند.

وی اظهار داشت: اين تأخير شخصی ايشان، بزرگترين خسارت را زده است، در حالی که اگر بموقع آمده بودند، کارهايشان هم انجام می‌شد و وی نيز سوار می‌شدند.
سالک توضيح داد: واقعا اين که رفتند جلوی هواپيما ايستادند، کار زشتی بود.
وی در اين باره که گفته شده درهای هواپيما بسته نشده بود، ‌گفت: درهای هواپيما بسته شده بود و حتی هواپيما از خط زرد هم گذشته بود. هواپيما ده قدم نرفته بود که ايشان هواپيما را متوقف کردند.


وی تأکيد کرد: ا‌عتراض من به نماينده و مديران امنيتی و مديريت خود فرودگاه بود و بعد دفاع از حقوق مردم و دفاع از نظام که کسی به نظام بدبين نشود، برای همين بنده، نه مشکل شخصی با کسی داشتم و نه ناراحتی قلبی.
سالک گفت: بنده اول بلند شدم برای حل مسأله و بعد ايشان را که در راه‌پله هواپيما ايستاده بودند، ديدم،‌ به ايشان گفتم با ماشين برويد. مردم را برای چی معطل کرده‌ايد؟

وی تصريح کرد: خلبان هم ايستاد و گفت که به هيچ وجه ايشان را سوار نمی‌‌کنم. ايستادگی خلبان قابل تقدير است، چرا که می‌خواست قانونی عمل کند، اما آقای نماينده، خودش که قانونگذار است، داشت قانون‌شکنی می‌کرد، دير آمدنش هم تقصير خودش است. می‌توانيد از بچه‌های سپاه فرودگاه بپرسيد.

تابناک از توضيح بيشتر درباه اين خبر خودداری می‌کند.

***

خبرگزاری فارس
حسنی: فرودگاه اصفهان تاخير يک ساعت و نيم پرواز را به گردن من انداخت

خبرگزاری فارس: نماينده نائين در مجلس با بيان اينکه از ساعت ۷:۲۰ در فرودگاه شهيد بهشتی اصفهان حاضر بوده ولی هواپيما با يک ساعت و نيم تاخير پرواز کرد، گفت: مسئولين فرودگاه اصفهان اين تاخير را به گردن من انداختند.

حسين حسنی نماينده نائين در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، با اشاره به تاخير در حرکت پرواز فرودگاه اصفهان به مقصد تهران گفت: در مورخ شنبه ۱۴ دی سال جاری بنده با هماهنگی‌های قبلی که با پاويون فرودگاه در روز جمعه ۱۳ دی سال جاری داشتم، صبح امروز شنبه ساعت ۷:۲۰ در فرودگاه شهيد بهشتی اصفهان «در محل پاويون» حاضر شدم و کارت پرواز شماره ۹۵ را دريافت کردم.
وی افزود: ساعت ۸ صبح مطلع شدم که پرواز هنوز از تهران حرکت نکرده است و حتی ميزان تاخير نيز مشخص نيست لذا ساعت ۹:۱۵ يا پرواز از تهران در فرودگاه شهيد بهشتی اصفهان فرود آمده و از صبح گروه پروازی، هماهنگ‌کننده‌های پرواز، حراست، حفاظت مطلع بودند که يک مسافر از پاويون برای تهران دارند.
نماينده نائين در مجلس در ادامه اظهار داشت: بنده به محض اطلاع به سمت هواپيما حرکت کردم اما در کمال ناباوری درب هواپيما در حال بسته شدن بود که با اعتراض اينجانب، دوستان حراست و فرودگاه در محل پرواز حاضر شدند، اما هيچ توجيهی برای جا ماندن بنده از اين پرواز نداشتند.
حسنی ادامه داد: چون پرواز ۲۳۶ با يک و نيم ساعت تاخير قرار بود پرواز کند مسئولان فرودگاه بجای عذرخواهی از مسافران هواپيما برای تاخير يک و نيم ساعتی اين پرواز، توسط يکی از اعضای گروه پرواز به مسافران اطلاع داده می‌شود که يک نماينده مجلس به پرواز دير رسيده و مانع پرواز هواپيما شده است.
وی با اشاره به واکنش خلبان اين هواپيما نسبت به خود گفت: درب هواپيما با دستور خلبان باز شد و حراست هما به بنده اعلام کردند که خلبان گفته اعصاب من بهم ريخته و پرواز نمی‌کنم و از قول خلبان گفتند که وی مردم و مسافرين را می‌برد ولی حاضر به بردن بنده نيست که اينجانب داخل هواپيما رفتم و با خلبان موضوع را در ميان گذاشتم و خلبان پرواز هر ۲ موضوع را تکذيب کرد و گفت که برای انجام اين پرواز مشکلی ندارد.
نماينده نائين در مجلس با طرح سوالی مبنی بر اينکه که چرا مسئولان فرودگاه اصفهان، حراست هما و مسئولان ديگر چنين سناريوی را طراحی کردند و حتی کمترين عذرخواهی را از مسافران پرواز بخاطر تاخير اوليه پرواز نکردند، افزود: متاسفانه همه سوء مديريت و ضعف های خود را به پای دير آمدن ‌يک نماينده مجلس گذاشتند در حالی که در پروازهای تاخيری عرف اين است که برای مسافران عادی نيز منتظر می‌مانند.
حسنی اظهار داشت: بنده حتی موضوع را به معاونت پارلمانی وزارت راه هم منعکس کردم و نهايتا با درايت معاون عمليات پرواز هما مشکل مرتفع شد و پرواز ساعت ۱۱:۳۰ به تهران رسيد.
وی تصريح کرد: من از طريق ميکروفون داخل هواپيما ضمن اظهار تاسف از مشکل بوجود آمده با مردم صحبت کردم و قول پيگيری موضوع و علت اين اتفاق تاسف‌بار را به آنها دادم و بسياری از مسافران که بنده را می‌شناختند بخاطر اطلاع رسانی غلط کادر پروازی و مقصر جلوه دادن بنده به عنوان نماينده مجلس شورای اسلامی ناراحت‌ بودند و تعدادی از آنها در طول پرواز و بعد از پرواز بخاطر اين موضوع از اينجانب حلاليت طلبيدند.
نماينده نائين در مجلس در پايان گفت: بنده انتظار دارم بهبهانی وزير راه و ترابری و مدير عامل هواپيمای کشوری به مشکلات مديريتی هما و فرودگاه اصفهان رسيدگی کنند و بنده نيز با حساسيت تمام اين اتفاق تلخ را ريشه‌يابی و از تمام اهرم‌های قانونی برای دفاع از حقوق مردم استفاده خواهم کرد تا بعد از اين با مردم و نمايندگان مردم چنين برخوردی صورت نگيرد و اميدوارم با پيگيری دقيق اين اتفاق، شاهد تکرار اين وقايع نباشيم.





















Copyright: gooya.com 2016