پنجشنبه 19 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام احمدی‌نژاد برای رائول کاسترو، همشهری آنلاين

سياست‌خارجی- همشهری آنلاين: رئيس جمهور کوبا در ديدار فرستاده ويژه رئيس جمهوراسلامی ايران تاکيد کرد: رژيم اسرائيل از تفرقه و سکوت جهانيان نهايت سوء استفاده را برای کشتار مردم غزه می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رائول کاسترو در ديدار محرابيان وزير صنايع و معادن جمهوری اسلامی ايران با تشکر از پيام آقای احمدی نژاد، بزرگترين درد کنونی درباره غزه را سکوت معنادار مجامع بين‌المللی و کشورهای عربی دانست و گفت: جامعه جهانی برای توقف اين نسل کشی بايد اقدامی فوری صورت دهد.

کاسترو با تاکيد بر کمک رسانی به مردم غزه، گفت: با رئيس جمهور اکوادور که به زودی وارد کوبا می‌شود، درباره غزه رايزنی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه کوبا جزو نخستين کشورهايی بود که تهاجم اسرائيل به غزه را قاطعانه محکوم کرد، افزود: من درگيری‌های زيادی ديده‌ام اما مانند کشتار غزه را به ياد نمی‌آورم.

کاسترو همچنين با اشاره به شرکت کوبا در جنگ ۱۹۷۳ عليه رژيم صهيونيستی تصريح کرد: کوبا هميشه طرفدار جنبش‌های انقلابی و فلسطين بوده است و به دليل رفتارهای نادرست رژيم اسرائيل، هاوانا روابطش را از زمان جنگ ۱۹۷۳ قطع کرده است و سفارتی در تل آويو ندارد.

وی با تمجيد از نقش آفرينی جمهوری اسلامی ايران در خاورميانه و جهان اضافه کرد، آمريکای لاتين در حال تغيير است و ايران با خدمات و انتقال دانش فنی به کشورهای اين منطقه ، باعث افتخار ما شده است.

محرابيان نيز در اين ديدار پيام کتبی آقای احمدی نژاد را درباره آخرين وضعيت غزه تسليم رئيس جمهور کوبا کرد و خواهان همدلی و اتحاد کشورهای مستقل برای توقف و تنبيه رژيم صهيونيستی شد.

فرستاده ويژه رئيس جمهور کشورمان پس از تقديم پيام کتبی آقای احمدی نژاد به رئيس جمهور کوبا در جمع خبرنگاران، تنوير افکارعمومی و روشن کردن عمق جنايات ضد بشری رژيم صهيونيستی را از اهداف اصلی دولت ايران در ارسال پيام به برخی از سران کشورها عنوان کرد.

وی در اين مصاحبه مطبوعاتی با تشريح عمق فاجعه انسانی در غزه اتخاذ موضعی قاطع و مشترک از سوی دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر جنايات رژيم صهيونيستی را يکی از اصلی‌ترين راه‌های مقابله عملی با رژيم صهيونيستی دانست.

محرابيان با اشاره به مذاکرات انجام شده با روسای جمهور ونزوئلا، نيکاراگوئه و کوبا فضای کشورهای مستقل و آزاديخواه را بر ضد رژيم صهيونيستی عنوان کرد و گفت: بازتاب ارسال پيام‌های ايران بسيار موفقيت آميز بوده است.

وزير صنايع از روند رو به گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بين ايران و آمريکای لاتين ابراز خشنودی کرده و آينده اين روابط را روشن‌تر و موفقيت آميز تر از حال ارزيابی کرد.





















Copyright: gooya.com 2016