دوشنبه 23 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجه: بايد تحقق شعار تغيير اوباما را در عمل مشاهده کنيم، متکی هدايتگر ديپلماسی غزه‌ای کشور بود، مهر

حسن قشقاوی درباره علت عدم مذاکره منوچهر متکی درباره غزه در خارج از کشور در شرايطی که ساير وزيران و معاونان رئيس جمهور سفرهايی در اين رابطه در هفته اخير داشته اند گفت که وزير خارجه با استقرار در وزارتخانه متبوعش مسئوليت هدايت اين روند را عهده دار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر،حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه پيش از ظهر امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در واکنش به مواضع اخير باراک اوباما رئيس جمهور آتی آمريکا مبنی بر لزوم اتخاذ تغيير در رويکرد واشنگتن به مسائل کشورمان اظهار داشت: بايد تا ۲۰ ژانويه و تحويل کامل امور از سوی رئيس جمهور آمريکا منتظر بمانيم.

وی با بيان اينکه رئيس جمهور جديد آمريکا بارها بر" تک رئيس جمهور" بودن کشورش تاکيد کرده، افزود: ما نيز پيش از اين گفته ايم که بايد تحقق شعارتغيير اوباما را درعمل مشاهده کنيم و ببينيم که آيا اين تغييربه تغيير اساسی مواضع آمريکاييها درباره ايران منجر می شود يا خير.

قشقاوی با بيان اينکه امروز افکار عمومی جهان در انتظار تحقق شعار تغيير اوباما است، گفت: آنچه در اين خصوص اهميت دارد اينکه مباحثی که عدم حقيقت آنها درباره ايران اثبات شده توسط تيم جديد هدايت کننده آمريکا تکرار نشود و بی ترديد جمهوری اسلامی ايران نيز متناسب با رفتار و عملکرد جديد واشنگتن مواضع متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنين درپاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره علت عدم حضور مستقيم منوچهر متکی به عنوان رئيس دستگاه ديپلماسی کشور درعرصه رايزنيهای تهران با کشورهای مختلف درباره بحران غزه،پرسيد تصريح کرد که وزير خارجه با استقرار در وزارت خانه متبوعش مسئوليت هدايت اين روند را عهده دار است.

وی ادامه داد: آقای متکی در وزارت خارجه مستقر هستند و البته به زودی به سفر خواهند رفت، اما طی هفته های اخير شرايط به گونه ای بود که لازم بود وزير خارجه برای هدايت مجموعه امور جاری در خصوص غزه در تهران بماند.

قشقاوی مجموعه اقدامات کشورمان درباره غزه را تلاشی همگانی توصيف کرد و مجددا يادآور شد: به هر صورت ضروری بود که وزير خارجه در مرکز بماند؛ البته همانطور که می دانيد امروز در دنيای ارتباطات رايزينی تنها با سفر صورت نمی گيرد کما اينکه ايشان دهها تلفن به همتايان و مقامات مختلف کشورهای غربی داشته و در اين باره لزوما سفر معيار و ملاک فعال بودن يا نبودن ديپلماسی کشورها محسوب نمی شود.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی کشور همچنين از تداوم رايزنی های ايران درباره مسائل غزه خبر داد و يادآور شد: دراين چارچوب فردا رئيس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در اجلاس کنفرانس اسلامی به ترکيه سفر خواهد کرد و در آينده نيز ايران ميزبان مقامات عالی سازمان مذکور خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016