چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجمع نمايندگان كرمانشاه: رئيس جمهور را در سفر به استان همراهي نمي‌كنيم، فارس

مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در بيانيه‌اي اعلام كردند به دليل بي توجهي مسئولان رياست جمهوري به مشكلات مردم استان در سفر هيئت دولت به اين استان، رئيس جمهور را همراهي نخواهند كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس،‌ در بيانيه مجمع نمايندگان استان كرمانشاه آمده است: ما نماينگان استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي ضمن آنكه از شما مردم استان انتظار داريم به رسم ميهمان نوازي بدون توقع كرمانشاهي ها هيات محترم دولت را در سفر دوم مورد استقبال گرم قرار دهيد اعلام مي كنيم كه به دلايل ذيل امكان همراهي با هيات محترم دولت را نخواهيم داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


1- سفر استاني دولت يك فرصت گرانبها است كه بايد حداكثر استفاده از آنان براي توسعه عمران و بويژه جبران عقب ماندگي هاي ناشي از جنگ تحميلي و ناعدلاتي هاي پس از آن استان كرمانشاه صورت گيرد.
در سفر استاني اول مصوبات نسبتا خوبي در اين رابطه شكل گرفته اما متاسفانه به رغم ارائه برخي آمارهاي توام با اغراق، هنوز آثار عملي آن سفر در توسعه، عمران و محروميت زدايي استان قابل دفاع نيست و در واقع از زمان پايان سفر، هيات محترم دولت هيچگونه توجهي به درخواست هاي مكرر نمايندگان جهت تشكيل جلسات پيگيري مصوبات سفر نشان نداده است.
آمار بالاي سوال و تذاكرات نمايندگان استان كرمانشاه كه تقريبا از رتبه اول در ميان كل نمايندگان مجلس برخوردار است، گوياي اين مطلب مي باشد و نمي خواهيم با انجام يك سفر تشريفاتي باز هم شرمنده ملت كرمانشاه باشيم.

2- طبق روال سفرهاي استاني نمايندگان استان كرمانشاه در تماس با مسئولين دولت و استان اعلام كردند كه هر گونه پردازش مصوبات سفر دوم بايد بعد از اطلاع كامل و علمي و واقعي و كارشناسانه از ميزان پيشرفت مصوبات سفر اول صورت گيرد.
اما متاسفانه نه تنها اين امكان فراهم نشد، بلكه در مصوبات توافق شده سفر دوم دهها طرح نيمه تمام يا شروع نشده مصوبات سفر اول باقي مانده و هيچ جلسه‌اي با حضور نمايندگان شما در مجلس براي تدوين پيش نويس مصوبات سفر دوم برگزار نكرده‌اند.
ما (نمايندگان) معتقديم علت بي روح بودن مصوبات توافق شده جديد تلاش عامدانه جهت تهيه پيش نويس ها بدون حضور نمايندگان شما مردم عزيز بوده است.

3 - از مقايسه مصوبات توافق شده سفر دوم با مصوبات ساير استان و حتي با مصوبات سفر اول، نتايج مناسبي بدست نمي آيد ما نمي توانيم باز توزيع اعتبارات استاني را به عنوان كسب امتياز ملي از يك سفر تاريخي قلمداد كنيم.
خوشبخانه با توجه به فهم بالاي مردم استان، اين موارد بارها از سوي شما مردم عزيز نيز به نمايندگان خود اعلام شده است و ما خود را موظف مي دانيم از هر اقدامي كه به شان بالاي مردم استان آسيب وارد نمايد، پرهيز نمائيم و انتظار داريم دولت عدالت محور با اتخاذ تصميمات عملي و جدي در مواردي همچون تكميل راه آهن غرب كشور (طبق قانون برنامه چهارم) جبران عقب ماندگي صنعتي محروميت زدايي عمراني و معيشتي و در كل جبران عقب ماندگي هاي ناشي از جنگ و توسعه نامتوازن كه هنوز در چهره غبار گرفته شهرهاي استان مشهود است بخشي از شعار عدالت خود در عمل در كرمانشاه اثبات نمايد تا اين استان به جايگاه برتر خود در قطبيت توسعه غرب كشور نزديك شود.

4- موضوع ديگر تعهد ما نمايندگان استان به حفظ شان و جايگاه عالي مجلس است.
متاسفانه رويه اشتباه دولت در برخورد منفي با نمايندگان برخي استان هاي ديگر اين باز نيز تكرار شد و ما به احترام مجلس كه در راس امور كشور است اين تصميم خود را يك تصميم ملي مي دانيم.





















Copyright: gooya.com 2016