یکشنبه 29 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهردار تهران: توقع ما همانی است که احمدی نژاد در زمان خود از دولت خاتمی داشت، فرارو

محمد باقر قالیباف می گوید توقع ما از رییس جمهور این است که همان خواسته هایی را که خودشان هنگام تصدی شهرداری تهران از دولت داشتند بر آورده کنند.

شهردار تهران با اشاره به جلسه اخیر خود با رئیس جمهور گفت: انتظار و توقع من به عنوان شهردار تهران این بود که این جلسات زودتر تشکیل می شد. الان هم در شهرداری تهران توقع خاصی نداریم، بلکه توقع ما همان خواسته هایی است که رئیس جمهور در زمان تصدی شهرداری از دولت هشتم داشت، ما نیز همین توقعات را از دولت نهم داریم. یعنی ما همان توقعاتی را که ایشان از دولت هشتم داشتند از دولت نهم داریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است رئیس سازمان بازرسی کشور از عملی نشدن تعهدات دولت در مورد مترو و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در سالجاری خبر داده است.

دولت به تعهداتش برای بهبود حمل و نقل تهران عمل نکرده

محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید از مرکز مکانیزه معاینه فنی بیهقی در جمع خبرنگاران افزود: انتظار و توقع من این بود که این جلسات زودتر تشکیل شود نه این که در چهار، پنج ماه پایان دوره برگزار شود.

او افزود: رئیس جمهور قبلا شهردار تهران بوده اند و خود با مشکلات مردم تهران و شهرداری آشناست، مخصوصا این که رشته تحصیلی ایشان هم حمل و نقل است.

قالیباف گفت: بارها گفته ام که موضوع ترافیک تهران با کارهای جزئی ، مقطعی و کوتاه مدت و ضربتی قابل حل نیست.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در رابطه با موضوع مترو و حمل و نقل ابتدا باید اعتبارات مصوب پرداخت شود، سپس اعتبارات افزایش یابد ، در بحث اعتبارات 290 میلیارد تومان مصوب مجلس است که ما تا کنون 190 میلیارد را تحویل گرفته ایم.

قالیباف با بیان این که موضوع ترافیک تهران در یک دوره 4 ساله قابل حل است، افزود: مردم هم توقع ندارند با کارهای ضربتی و کوتاه مدت ترافیک را حل کنیم، از سوی دیگر نمی توانند منتظر سال 1404 باشند که طرح 20 ساله چه کاری را انجام می دهد، بلکه توقع دارند یک مدیر قول دهد و مشکل ترافیک تهران را در یک زمان بندی معقول و مشخص حل کند.

شهردار تهران در حالی به دیدار خود با احمدی نژاد اشاره می کند که برخی منابع از بروز تنش و مشاجره میان شهردار و رییس جمهور در این دیدار خبر می دهند.

مشاجره قالیباف و احمدی نژاد!

گفته می شود اصرار احمدی نژاد بر پیگیری پروژه مونوریل که به اعتقاد کارشناسان شورای شهر غیر اقتصادی و غیر عملی قلمداد شده باعث بروز تنش در این جلسه شده و به مشاجره او و قالیباف انجامیده است.





















Copyright: gooya.com 2016