چهارشنبه 2 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت عباس جليليان، نويسده کُرد در کرمانشاه، خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان

خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان: عباس جليليان، نويسنده کُرد پنج‌شنبه ۲۶ دی ماه در شهر اسلام آباد غرب استان کرمانشاه بازداشت شد.
مأموران امنيتی در ساعات پايانی شب با مراجعه به منزل عباس جليليان در حالی که وی به همراه پدر بيمار و نابينای خود در منزل تنها بود اقدام به بازداشت ايشان نموده و در مقابل درخواست و اصرار پدر وی که خواستار اطلاع از هويت مأموران و دليل بازداشت فرزندش شده بود رفتار توهين آميزی را با وی انجام دادند. همچنين مأموران ضمن تفتيش منزل، کيس کامپيوتر و بخش زيادی از مطالب و دست نوشته‌های اين فعال ادبی را همراه خود بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر چه در مراجعه‌ی نخست خانواده عباس جليليان به اداره اطلاعات شهرستان اسلام آباد غرب مسئولان مربوطه از جريان بازداشت و وضعيت وی اظهار بی‌اطلاعی نمودند، اما نهايتاً دستگيری اين فعال ادبی مورد تائيد قرار گرفت و از انتقال وی به شهر کرمانشاه خبر دادند. هر چند در پی‌گيری‌های صورت گرفته از طرف خانواده و مراجعات مکرر ايشان به اداره اطلاعات کرمانشاه هنوز امکان ملاقات و يا حتی تماس تلفنی با نامبرده فراهم نگرديده و هيچ اطلاعی از اتهام و وضعيت اين فعال ادبی در اختيار خانواده قرار نگرفته است.
گفتنی‌ست عباس جليليان متخلص به "ئاکو" از نويسندگان سرشناس کُرد در حوزه ادبيات کُردی جنوب می‌باشد که تا کنون چندين کتاب از وی به چاپ رسيده است. از جمله فرهنگ باشور، رنگامه، زرينه و سيمينه و... همچنين مقالات متعددی نيز در زمينه‌ی زبان و ادبيات که در نشريات کُردی و فارسی منتشر شده است.





















Copyright: gooya.com 2016