جمعه 4 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: زمينه حضور نيروهای اصلاح‌طلب در جامعه وجود دارد، ايسنا

ـ دستان ما خالی است
ـ از سر دادن نغمه عدم شرکت در انتخابات بپرهيزيد


دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: انتخابات آتی برای اصلاح‌طلبان بسيار سخت، مشکل و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی صبح روز در جمع تعدادی از اصلاح‌طلبان در مشهد افزود: دغدغه نيروهای تاثيرگذار اصلاح‌طلب در برهه حساس کشور اين است که عده‌ای در نظر دارند سرنوشت انتخابات را آن‌گونه که مردم نمی‌خواهند، رقم بزنند.

وی با اشاره به اين‌که " دغدغه نيروهای اصلاح‌طلب بايد اين باشد که مسووليت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند" افزود: مهمترين انتخابات را در پيش‌رو داريم، با اين وجود زمان طولانی و لوازم و امکانات لازم در راستای پيشبرد اهداف را نيز نداريم و طرف مقابل مجموعه‌ای از امکانات را در اختيار دارد در حالی که دستان ما خالی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به انتخابات رياست جمهوری گذشته نيز اشاره کرد و گفت: در دوره‌های قبل دوستان‌مان در دولت حضور داشتند و همه چيز در اختيار ما بود، با اين وجود قدرت را از دست داديم، بايد با آسيب‌شناسی، نقاط ضعف مشخص شود، بر اين اساس بايد خيلی کار کنيم و اين مبالغه نيست اگر بگوييم بايد بيش از توان کار کنيم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی تصريح کرد: فضای جامعه و مجموع اخباری که از لايه‌های اجتماع می‌رسد نشانگر اين است که زمينه حضور نيروهای اصلاح‌طلب در جامعه وجود دارد.

وی معتقد است: بد عمل کردن برخی مسوولان سبب نياز به حضور نيروهای اصلاح‌طلب را در جامعه فراهم کرده است و نارضايتی‌هايی که در بخش‌های عمومی اجتماع احساس می‌شود، تلاش و مسووليت ما را صدچندان خواهد کرد.

وی هشدار داد: از اين بپرهيزيد که آهنگ و نغمه عدم شرکت در انتخابات سر داده شود، عدم حضور و شرکت مردم در انتخابات ضربه جدی به نظام و انقلاب خواهد بود. عده‌ای درصدد هستند با ايجاد ياس و سرخوردگی مانع از شرکت گسترده و حضور پر نشاط مردم در انتخابات شوند تا به اين وسيله بتوانند به اهداف خود برسند.

کروبی به شرايط داخلی و خارجی کشور اشاره کرد و گفت: عقلای جريانات سياسی بايد به اين ذهنيت دست يابد که پر نشاط و با حضور گسترده در انتخابات شرکت کنند و مردم را نيز ترغيب به اين کار نمايند تا بتوانيم شرايط فعلی در منطقه را به نفع ايران تغيير دهيم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات آتی بسيار مشکل است و نيروهای اصلاح‌طلب يا بايد عاشق ايران باشند و يا کمبودی داشته باشند که در انتخابات شرکت کنند. با اين حال بايد تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌ها انجام دهيم.

وی تصريح کرد: جريانات فکری بايد به اين اعتقاد برسند که در انتخابات شرکت کنند و انديشه امام(ره) که همان ميزان رای ملت است را به منصه ظهور برسانند.

وی ابراز عقيده کرد: متاسفانه طيفی نمی‌خواهد حضور گسترده مردم وجود داشته باشد؛ درصدد است همه سنگرها را به دست گيرد؛ اگر اين انديشه و تفکر در عرصه کشور جولان دهد نظام جمهوری اسلامی لحظه به لحظه رو به گمرنگی خواهند نهاد و اين جای نگرانی دارد. بايد مراقب باشيم که انديشه‌های امام از ميان نرود، بايد ايمان داشته باشيم که می‌توانيم تغيير دهيم و اراده و خواست مردم را جايگزين کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016