شنبه 5 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران: ردپای کشتار زندانيان سياسی را نمی توان با ويرانسازی خاوران پاک کرد!

ماموران جمهوری اسلامی ايران با آغاز به ويران سازی آرامگاه خاوران برآنند تا ردپای کشتار زندانيان سياسی در تابستان ۶۷ را پاک کرده و امکان رديابی از حافظه تاريخی آن دوران را دشوار سازند. جمهوری اسلامی می پندارد با تخريب گلزار خاوران که يادآور اراده نسل جويای آزادی و عدالت است و تبديل آن به "گردشگاه عمومی‌"، می تواند مانع از تجمع سالانه بازمانده گان که خواستار رسيدگی به پرونده آن جنايات بزرگ هستند گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خاطره و ردپای آن جان باختگان اما نه تنها در مزارشان بلکه در قلب و انديشه هزاران تن از مادران خاوران، ديگر بازماندگان و هم پيمانان شان نقش بسته است. پيکار نسلی که در برابر استبداد حاکم هر گز سر فرود نياورده است، گواه زنده آن است که مرگ و ويرانی، حريف حافظه و اراده معطوف به آزادی نيست. خاوران سندی تاريخی از کارنامه مرگ آفرين دوره ای از حاکميت جمهوری اسلامی ايران و مقاومت در برابر آن است که بايد تلاش برای محو آن ردپا را خنثی نمود. ما از مجامع ايرانی و بين المللی می خواهيم با اعتراض به تخريب خاوران و فشار به جمهوری اسلامی ايران امکان تحقيق درباره گورهای فردی و دسته جمعی بی نام و نشان در خاوران و بررسی پرونده آن کشتار جمعی و دادخواهی از آن فراهم گردد.

شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران
۲۳ ژانويه ۲٠٠٩





















Copyright: gooya.com 2016