سه شنبه 1 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به تخريب گلزار (گورستان) خاوران، جمهوری خواهان دمکرات و لائيک – واحد پاريس

طبق گزارش سايت بيداران، «ماموران جمهوری اسلامی در فاصله ی ۲۰ تا ۲۷ دی ماه ۱۳۸۷»( ۹ تا۱۶ ژانويه ۲۰۰۹) آغاز به تخريب گلزار خاوران کرده اند. اين اقدام به قصد محو آثار و نمادهايی که نشان از جنايات ضد بشری نظام اسلامی دارد صورت ميگيرد. رژيمی که هرگز از سرکوب آزاديها و نقض حقوق بشر باز نايستاده است ميخواهد حافظه بازماندگان قربانيان و شاهدان کشتار فجيع تابستان ۶۷ و انسان های شرافتمند و آزاده را نسبت به عملکرد سی ساله خود مخدوش سازد. ما خود را در کنار خانواده ها و بستگان قربانيان و همه آزاديخواهانی می دانيم که با سازماندهی يک کارزار جهانی برای جلوگيری از ادامه اين اقدام ويرانگر و غير انسانی تلاش می کنند.
از همه هموطنان درخواست می کنيم که با ارسال نامه اعتراضی مندرج در سايت بيداران به کميسر عالی حقوق بشر ملل متحد, در اين حرکت آزاديخواهانه و وظيفه انسانی مشارکت کنند.

کميته همآهنگی جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک – واحد پاريس
۲۰/۰۱/۲۰۰۹



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نامه ی اعتراضی مندرج در سايت بيداران

عالی جناب ناوانتيم پيلی، کميسر عالی حقوق بشر ملل متحد
با درد و اندوه فراوان آگاه شده‌ايم که ماموران جمهوری اسلامی در فاصله‌ی ٢٠ تا ٢٧ دی ماه ١٣٨٧ گورهای فردی و جمعی گلزار خاوران را ويران ساخته‌اند و سپس با ريختن خاک نرم درسطح زمينِ صاف گشته، به درخت کاری در اين تنها گورستان شناخته‌‌شده جان‌باختگان کشتار بزرگ تابستان١٣٦٧ و نيز ديگرانديشانی که پيش از آن تاريخ به دست آمران و عاملان جمهوری اسلامی کشته‌شده‌اند، برآمده اند.
ما از شما می‌خواهيم که با استفاده از کليه‌ی اختيارت و امکان‌ت‌تان از ويرانی و نابودی اين گورستان که سند جنايتی بزرگ است و نماد حافظه‌ی تاريخی مردم ايران، به فوريت پيشگيری کنيد.
با احترام.......


Your Excellency Ms. Navanethem Pillay High Commisssioner of Human Rights at the UN


With deep disbelief and disdain we have become aware that the authorities of the Islamic Republic of Iran have undertaken the destruction of Khavaran Cemetery, the only known site of mass and individual graves of the victims of the Great Massacre of political prisoners in the summer of 1988 and other non- Moslem dissidents executed in Iran through out the Seventies.


I beg your honor to urgently take action demanding the authorities of the Islamic Republic of Iran to immediately stop this barbaric operation.


The destruction of Khavaran is tantamount to the eradication of an important material evidence of a historic crime.
Respectfully,


از طريق ای ميل
InfoDesk@ohchr.org





















Copyright: gooya.com 2016