یکشنبه 6 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کانون مدافعان حقوق بشر: مقام های عالی‌رتبه نسبت به اعاده وضع گورستان خاوران اتخاذ تصميم کنند

«کانون مدافعان حقوق بشر» در پی انتشار برخی خبرها مبنی بر تخريب گورستان خاوران، محل دفن تعداد زيادی از زندانيان سياسی که در دهه شصت و بويژه در سال ۱۳۶۷ در زندان های جمهوری اسلامی اعدام شدند، بيانيه ای مطبوعاتی منتشر کرد. «کانون مدافعان حقوق بشر» در بيانيه خود با تأکيد بر اينکه حفظ حرمت درگذشتگان وظيفه همگان از جمله مسئولان حکومتی است، از مقام های عالی‌رتبه حکومتی خواست تا نسبت به اعاده وضع و بازسازی گورستان خاوران اتخاذ تصميم کنند. متن بيانيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اخيراً مطلع شديم که گورستان خاوران – محل دفن قربانيان کشتار غيرقانونی زندانيان سياسی دهه شصت و بويژه سال ۱۳۶۷ – توسط برخی مأموران به‌گونه‌ای تخريب شده است که ظاهراً قصد محو آثار گورستان و تبديل آن به پارک يا فضای سبز را داشته اند. همگان می‌دانند، گراميداشت ياد درگذشتگان از هر دين و مسلکی که باشند از حقوق اوليه شهروندان است و بی حرمتی به مزار آنان امری ناپسند و غير‌اخلاقی است و با هيچ باور دينی سازگار نيست.
بر اين اساس کانون مدافعان حقوق بشر ضمن محکوم کردن اين عمل زشت و ناپسند اعلام می کند، حفظ حرمت درگذشتگان وظيفه همگان از جمله مسئولان حکومتی است و هتک حرمت آنان در واقع زيرپاگذاشتن کرامت انسانی شهروندان و نقض حقوق انسانی آحاد ملت و از مصاديق نقض حقوق بشرارزيابی می‌شود.
از همين رو کانون مدافعان حقوق بشر از مقام‌ها عالی‌رتبه می‌خواهد هرچه سريع تر نسبت به اعاده وضع و بازسازی محل و جبران اقدام‌های خلاف قانون ياد شده، تصميم شايسته اتخاذ کنند.

کانون مدافعان حقوق بشر
۱۳۸۷/۱۱/۶





















Copyright: gooya.com 2016