سه شنبه 8 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه تجديد نظر چهارتن از اعضای کمپين برگزار شد، تغيير برای برابری

جلسه رسيدگی به پرونده چهار تن از اعضای کمپين يک ميليون امضا، امروز ۸ بهمن، در شعبه ۳۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران برگزار شد.

پروين اردلان، جلوه جواهری و ناهيد کشاورز به همراه نسرين ستوده يکی از وکلای پرونده امروز در شعبه ۳۴ دادگاه تجديد نظر حاضر شده و در برابر سوالات قاضی دادگاه به دفاع از خود پرداختند. مريم حسين خواه متهم ديگر اين پرونده به دليل سفر از حضور در دادگاه باز ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعالان جنبش زنان و اعضای کمپين يک ميليون امضا، به اتهام فعاليت در سايت های زنستان و تغيير برای برابری از سوی شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب، به شش ماه حبس تعزيری محکوم شده بودند که به دليل اعتراض اين افراد پرونده به دادگاه تجديد نظر برای رسيدگی مجدد ارجاع شد.

نسرين ستوده يکی از وکلای اين پرونده در اين خصوص به تغيير برای برابری گفت: "جلسه دادگاه امروز موکلانم، خانم ها، پروين اردلان، جلوه جواهری، ناهيد کشاورز و مريم حسين خواه امروز در شعبه ۳۴ دادگاه تجديد نظر برگزار شد. موکلانم به دليل فعاليت در دو سايت زنستان و تغيير برای برابری پيشتر توسط شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس تعزيری محکوم شده بودند که چون حکم از نظر ما کاملا غير حقوقی بود اعتراض خود را تسليم مقامات قضايی دادگاه کرديم. من به همراه خانم ها شيرين عبادی و ليلا علی کرمی وکالت اين پرونده را بر عهده داريم. در زمان صدور حکم اوليه اعتراض داديم و امروز جلسه رسيدگی به اتهامات وارده در شعبه ۳۴ دادگاه تجديد نظر برگزار شد."

ستوده ادامه داد: "موارد اتهام اين افراد اقدام عليه امنيت کشور از طريق فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی در دو سايت زنستان و تغييربرای برابری اعلام شده بود. بنده به همراه موکلانم توضيحات لازم را به دادگاه ارائه کرديم و همچنين اعلام کرديم اين دو سايت که در زمينه مسائل اجتماعی و عمدتا حقوق زنان فعاليت می کردند هرگز در صدد براندازی و يا از مصاديق اقدام عليه امنيت کشور نبوده اند و از اين بابت تقاضای صدور حکم برائت برای موکلانم را کرده ام. اميدوارم دادگاه به استدلال های قانونی من توجه کرده و حکم برائت موکلانم را صادر کند."

گفتنی است که اين جلسه رسيدگی به صورت علنی برگزارشد و به اعضای کمپين که برای همراهی با دوستان خود به دادگاه رفته بودند اجازه حضور در جلسه رسيدگی داده شد.





















Copyright: gooya.com 2016