چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار ميرحسين موسوی درباره گرايش به تصميم گيری فردی در کشور، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
ميرحسين موسوی گفت: گرايش به تصميم گيری فردی در کشور، حذف سازمانی که حاصل ۶۰ سال انباشت دانايی کشور است و شوراهای مهمی چون شورای پول و اعتبار، سياست‌‏های کشور را به سمت تصميمات فردی و غير کارشناسانه سوق می‌‏دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا"،مهندس ميرحسين موسوی در ديدار با نمايندگان فراکسيون خط امام مجلس گفت: مشکل کنونی در کشور مخدوش شدن ساختار تصميم گيری است.
وی افزود: حذف سازمانی که حاصل ۶۰ سال انباشت دانايی کشور است و شوراهای مهمی چون شورای پول و اعتبار، سياست‌‏های کشور را به سمت تصميمات فردی و غير کارشناسانه سوق می‌‏دهد.
موسوی، ساختارهايی را که سياست گذاری در آن شکل می‌‏گيرد و مستقل از افراد نيز هست را مهمتر از خود سياست‌‏ها عنوان کرد و افزود: مديرانی که تحت تاثير گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفتند، بخشی از سرمايه‌‏های کشور هستند که تکرار نمی‌‏شوند و حذف آنها به کشور آسيب می‌‏رساند.
وی اظهار اميدواری کرد: با توجه به تجربيات دوسال اخير و با توجه به نظرات مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين زمينه تجديد نظر صورت گيرد و اين نهاد مهم سياست گذاری و نظارت را احيا نمايند.
وی تصريح کرد: همچنان که سرداران بزرگ دفاع مقدس که بخشی از آن‌‏ها شهيد شده و بخشی در خدمت دفاع از کشور هستند قابل تکرار نيستند، در وضع کنونی ما به استفاده از اين ظرفيت عظيم نيازمندتر از هر زمان ديگر هستيم.
ميرحسين موسوی به تصوير خوبی که در ذهن مردم از اوايل انقلاب وجود دارد اشاره کرد و گفت: اين تصوير ناشی از فضای خاص گفتمانی آن دوران به ويژه حضور امام بود و نام من تنها به آن دوران سنجاق شده است.
وی به سرمايه‌‏هايی مانند اقتصاد حجيم، سلاح‌‏های نظامی و متحدان فراوان، و ... که در اختيار کشورهای قوی دنيا است، اشاره کرد و گفت: سرمايه‌‏های اصلی کشور ما اين‌‏ها نيستند، سرمايه‌‏های اصلی کشور ما اعتماد مردم به يکديگر و به حاکميت است که از آن به نام "سرمايه اجتماعی" ياد می‌‏شود.
وی خاطره‌‏ای از سفر خود در سال ۱۳۶۹ به کشور برزيل و آرژانتين تعريف کرد و گفت: در آن دوران کشور برزيل اقتصاد قوی داشت اما در عين حال در اين کشور ۷ميليون کودک خيايانی نيز وجود داشت. وی اين سوال را مطرح کرد که ما به دنبال چه جامعه‌‏ای هستيم؟آيا اقتصاد قوی که ۷ ميليون کودک خيابانی به دنبال دارد مطلوب است؟
مهندس موسوی خاطر نشان کرد: مشکل منابع کم ياب هميشه گريبان گير کشور ما بوده است. در کنار ارز، موقعيت های سياسی و اجتماعی هم جزو منابع کم ياب هستند. هرچه اين منابع در جهت اهداف راهبردی تر استفغاده شود احتمال فساد نيز کمتر می شود.





















Copyright: gooya.com 2016