شنبه 5 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دومين مصاحبه در يک هفته پس از ۲۰ سال سکوت، فردا

* به نظر من پايبندی به اصولی که به راحتی از نظرات حضرت امام‌(ره) و متون معتبر انقلاب قابل استخراج است بهترين راه تأمين منافع حياتی و ملی ماست. به شرطی که با ماجراجويی و حادثه آفرينی همراه نشود.


مهندس ميرحسين موسوی، تحقق چشم‌انداز بيست ساله با روند فعلی را غير‌ممکن دانست.

به گزارش «فردا» مير‌حسين موسوی که اين روزها بحث کانديداتوری وی برای انتخابات رياست جمهوری جدی‌تر از پيش شده است، در مصاحبه‌ای به ميزان تحقق شاخص‌های توسعه و نسبت آن با آرمان‌های مورد نظر امام(ره)، رويکرد سياست خارجی در سه دهه گذشته و مدعای دولت نهم درباره بازگشت به خط امام در سياست خارجی و همچنين سياست‌های دولت خود در زمان جنگ پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


موسوی در پاسخ به اين سوال که به نظر شما ميزان تطابق روندهای توسعه‌ای کشور با اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله چه اندازه است؟ گفت: با روند موجود تحقق چشم‌انداز امکان‌پذير نيست. يادمان باشد بعضی از رقيبان ما سرعت زيادی در توسعه پيدا کرده‌اند و شکاف ما و آنها می‌تواند تعادل‌های منطقه را به هم بزند و با‌توجه به ادعای اسلاميت از سوی ما اين شکاف می‌تواند به ضرر اسلام و ايران باشد.

نخست‌وزير جمهوری اسلامی ايران در زمان جنگ، درباره ادعای دولت نهم درباره بازگشت به خط امام در سياست خارجی نيز افزود: به نظر من پايبندی به اصولی که به راحتی از نظرات حضرت امام‌(ره) و متون معتبر انقلاب قابل استخراج است بهترين راه تأمين منافع حياتی و ملی ماست. به شرطی که با ماجراجويی و حادثه‌آفرينی همراه نشود.

وی ادامه داد: ما احتياج به تجزيه و تحليل واقع‌گرايانه از امور بين‌الملل و جهان و درک بدون توهم از فرصت‌ها و تهديد‌ها داريم. همه اينها اگر با درک روشن و بدون خيال‌پردازی از توانمندی‌های ملی و بايسته‌های اعتقادی و اصولی همراه نباشد نتيجه نخواهد داد.

موسوی همچنين اضافه کرد: بنده اعتقاد دارم داشتن شرايط اقتصادی و سياسی مطمئن در داخل برای اعمال و پی‌گيری سياست خارجی فعال و قدرتمندانه ضروری است. سرنوشت وحدت ملی پيرامون منافع حياتی و ملی کشور از موفقيت در سياست خارجی جدايی‌ ناپذير است.

مير‌حسين موسوی که تا‌کنون به ندرت درباره تحولات داخلی اظهار نظر کرده در اين مصاحبه که با مجله توسعه و صنعت انجام داده، صريح‌تر و شفاف‌تر از گذشته به انتقاد از روند مديريت فعلی کشور پرداخته و به نظر می‌رسد کانديداتوری وی بسيار جدی شده است. با اين وصف و با‌توجه به اصرار حاميان سيد محمد خاتمی برای کانديداتوری وی در انتخابات بايد منتظر ماند و ديد که موضوع نامزدی خاتمی يا مير‌حسين با توافق و رضايت به فرجام مشخص خواهد رسيد يا اتفاق ديگری در پيش خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016